Αν κόψει κανείς λίγο από τα ονόματα των Μαρκορά (Κωνσταντίνος)-Κουντουράτου (Μαρίνα) και τα ενώσει, σχηματίζεται… Κωνσταντίνα.
Σε αυτήν την περίπτωση, ας πούμε ότι κάπως ταιριάζουν οι τηλεοπτικοί Νίκος Σεργιανόπουλος και Εβελίνα Παπούλια. Γιατί κατά τ’ άλλα, στην αξέχαστη σειρά ομοιότητες δεν υπήρχαν. Ήταν πράγματι δύο διαφορετικοί κόσμοι. Ήταν «Δύο Ξένοι».
Συστήθηκαν στην ελληνική τηλεόραση μέσω του Mega Channel την Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 1997. Δύο ημέρες νωρίτερα, ο ΑΝΤ1 εγκαινίαζε τη συνεργασία του με το ΑΜΑΝ. Έπρεπε με κάποιον τρόπο να χτυπήσει τα νούμερα της… Κουντουράτου. Καλά, όχι αυτά της πρωινής εκπομπής που παρουσίαζε, αλλά της σειράς γενικότερα.
Επίσης, δύο ημέρες νωρίτερα, μία Ελληνοκύπρια τραγουδίστρια γιόρταζε τα 34α της γενέθλια. Τώρα, βέβαια, θα αναρωτηθείτε τι σχέση έχει αυτό με το θέμα. Και δίκιο θα έχετε. Λίγη υπομονή ακόμα.
Παρεμπιπτόντως, από το 13ο επεισόδιο, οι «Δύο Ξένοι» προβάλλονταν ημέρα Τρίτη, ενώ από τις 21:05 η έναρξή τους μεταφέρθηκε στις 21:15.
Πολύ σύντομα, από το χαστούκι της Παπούλια στον Σεργιανόπουλο στο φινάλε της πρεμιέρας, είχε διαφανεί ότι η σειρά θα αποκτήσει ένθερμους φαν.
Οι δύο πρωταγωνιστές δεν ήταν διάσημοι στο ευρύ κοινό. Εξάλλου ο ρόλος του καθηγητή Μαρκορά είχε προταθεί αρχικά στον Σπύρο Παπαδόπουλο και εν συνεχεία στον Γρηγόρη Βαλτινό. Τον δε ρόλο της τηλεπαρουσιάστριας Κουντουράτου, επρόκειτο να παίξει η Ελένη Κούρκουλα. Τελικά, αμφότεροι έμειναν στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης για τις αντιθέσεις, τις παροιμιώδεις κόντρες τους και τον ανομολόγητο έρωτα στους περισσότερους – ενίοτε ακόμη και στους ίδιους τους εαυτούς τους.
Δέκα χρόνια προτού κάνει πρεμιέρα η σειρά, είχε κυκλοφορήσει ο παρθενικός δίσκος μιας νεαρής τραγουδίστριας από τη Λευκωσία. Το όνομά της; Κωνσταντίνα Κωνσταντίνου. Η Lyra είχε επιλέξει σωστά. Ο Μάριος Τόκας έγραψε τη μουσική και ο Σαράντης Αλιβιζάτος τους στίχους.
Το πρώτο, λοιπόν, τραγούδι της δεύτερης πλευράς είχε τον τίτλο «Το σημάδι». Το γνωρίζετε όλοι, σωστά; Διαβάστε και τους στίχους αν θέλετε, διότι κάποιοι με αυτόν τον τρόπο διαπιστώνουν την αξία τους. Και ο συντάκτης θα επανέλθει αμέσως μετά…
πως με είχες όλη νύχτα
την τρελή στην αγκαλιά σου
και ο ιδρώτας της αγάπης είχε κάτι από φωτιά
Θέλω να κρύψω πως ξημέρωνε
και ήμουνα ακόμα στα φιλιά σου
και πως μου κάρφωσες τον ήλιο
πριν σ’ αφήσω στα μαλλιά
Μα το σημάδι στον λαιμό μου απ’ τα φιλιά σου
θα μαρτυράει πως με είχες αγκαλιά σου
μα το σημάδι στον λαιμό μου που θα μένει
θα μαρτυράει πως δεν είμαστε δυο ξένοι
Θέλω να σβήσω στο κορμί μου
τις γραμμές από τα χέρια
που σφιχτά με τυραννούσαν
κι αυτή τη φλέβα που χτυπούσε όλη νύχτα στον λαιμό
Θέλω να σβήσω όσα είπαμε την ώρα
που από πόθο σε ζητούσα
και πως με κάρφωσες απόψε
σ’ ένα διάφανο σταυρό
Μα το σημάδι στον λαιμό μου απ’ τα φιλιά σου
θα μαρτυράει πως με είχες αγκαλιά σου
μα το σημάδι στον λαιμό μου που θα μένει
θα μαρτυράει πως δεν είμαστε δυο ξένοι»
Το κουβάρι έχει αρχίσει να ξετυλίγεται για τα καλά. Σε αντιδιαστολή με τον έρωτα των Μαρκορά-Κουντουράτου, που όσο περνά ο καιρός υφαίνεται περισσότερο. Και μετατρέπεται σε… τουίντ.
Πραγματικά, θαρρείς πως αυτό το τραγούδι γράφτηκε για τον αυστηρό καθηγητή αρχαίου δράματος και την ανέμελη ξανθιά τηλεπαρουσιάστρια. «Μα το σημάδι στον λαιμό μου που θα μένει, θα μαρτυράει πως δεν είμαστε δυο ξένοι». Να, λοιπόν, με ποιον τρόπο «κολλάει» η Κωνσταντίνα, αλλά και ο Γιάννης Πάριος, ο οποίος κάνει εξαιρετικές δεύτερες στην πρώτη εκτέλεση. Ναι, καλά καταλάβατε. Ο τίτλος της σειράς είναι εμπνευσμένος από αυτό το υπέροχο ερωτικό δημιούργημα.
Κυκλοφόρησε το 1987 και σημάδεψε κάθε ρομαντική, ευαίσθητη ψυχή. Ώσπου δέκα χρόνια αργότερα, ήρθε η ώρα και για το… video clip. Απλώς αντί για την ορΕχηστρική εκτέλεση του “I could have danced all night” στους τίτλους αρχής, φανταστείτε το «παιδί» των Τόκα-Αλιβιζάτου.