Αλλάζει όψη το Facebook, τόσο στην εμφάνισή της εφαρμογήςόσο και στα επιμέρους στοιχεία του όπως το messenger.
Αλλάζει όψη το Facebook τόσο στην εμφάνισή της εφαρμογής για desktop και smartphones όσο και στα επιμέρους στοιχεία του όπως το messenger και φυσικά στους μηχανισμούς που βρίσκονται πίσω από όλα τα παραπάνω. Μετά από ένα «οδυνηρό» 2018, που κατακρήμνισε την μέχρι πρότινος καλή φήμη του κοινωνικού δικτύου, όσον αφορά στην προστασία της ιδιωτικής ζωής, το δημοφιλέστερο κοινωνικό δίκτυο του πλανήτη αποφάσισε να κάνει το μεγάλο άλμα και να ανασχεδιαστεί με στόχο να κερδίσει και πάλι τις χαμένες εντυπώσεις…
Αυτό τουλάχιστον δήλωσε ο ιδρυτής του Μαρκ Ζούκερμπεργκ, κατά την διάρκεια του συνεδρίου F8, που πραγματοποιήθηκε στην έδρα στης εταιρείας στο Σαν Χοσέ της Καλιφόρνια την εβδομάδα που μας πέρασε. Αναφερθείς στα προβλήματα του παρελθόντος σχετικά με την ιδιωτικότητα, την ασφάλεια και τη μείωση της εμπιστοσύνης των χρηστών απέναντι στην πλατφόρμα, ο Ζούκερμπεργκ τόνισε πως «το μέλλον είναι ιδιωτικό» και προχώρησε σε λεπτομέρειες για το πώς θα είναι το ανανεωμένο κοινωνικό δίκτυο.
Όπως διευκρίνισε, η νέα έκδοση του Facebook, «FB5», θα είναι η μεγαλύτερη αλλαγή που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια: σχεδόν κάθε λεπτομέρεια της πλατφόρμας θα αλλάξει με κάποιο τρόπο. Ας δούμε όμως σύμφωνα με τα όσα κυκλοφόρησαν ποιες θα είναι οι βασικότερες αλλαγές, πόσο θα επηρεάσουν τους χρήστες και πόσο θα βελτιώσουν τα «μελανά» σημεία του δικτύου. Οι αλλαγές θα ξεκινήσουν από τις mobile εφαρμογές μέσα στους επόμενους μήνες, ξεκινώντας από τις ΗΠΑ και θα έρθουν στο περιβάλλον των υπολογιστών το ερχόμενο Φθινόπωρο.
Νέο web και mobile design
Ο πέμπτος μεγάλος επανασχεδιασμός του Facebook, με κωδική ονομασία «FB5», θα εστιάσει στην επικοινωνία/αλληλεπίδραση του χρήστη με συγκεκριμένες κοινότητες – γνωστές κι ως Ομάδες/Groups – και κατ’ επέκταση με το περιεχόμενο που τον ενδιαφέρει. Η κάθε κατηγορία θα αποκτήσει τον δικό της χώρο στο κοινωνικό δίκτυο ενώ η περιήγηση σε αυτές θα γίνει πιο γρήγορη, πιο αξιόπιστη, και πιο ελκυστική οπτικά.
Σχεδιαστικά το κοινωνικό δίκτυο θα γίνει πιο καθαρό, επενδύοντας στο λευκό, ενώ ακόμα και το μπλε πάνω φόντο θα αλλάξει μαζί και το λογότυπο του.
Όσον αφορά την εφαρμογή για υπολογιστές θα γίνει πολύ ελαφρυτερή σε πόρους συστήματος, αποκτώντας την ίδια σχεδίαση με την εφαρμογή για κινητά.
Μια ακόμα μεγάλη αλλαγή που ανακοίνωσε ο Ζούκερμπεργκ είναι και η έμφαση στην ιδιωτικότητα των χρηστών. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι το κοινωνικό δίκτυο θα σταματήσει να μαζεύει κάθε χρήσιμη πληροφορία από το προφίλ σου για να μπορεί να στοχεύει καλύτερα τις διαφημίσεις, γιατί κάτι τέτοιο θα έβαζε σε μεγάλο κίνδυνο τα υπέργοκα έσοδά του από τις διαφημίσεις.
Ο όρος διαφύλαξη της ιδιωτικότητας, τον οποίο επανέλαβε αρκετές φορές ο ιδρυτής του σημαίνει κυρίως τον τρόπο που θα αλληλεπιδρούν οι χρήστες με την πλατφόρμα και τους φίλους τους ή και τις σελίδες που τους ενδιαφέρουν. Το news feed δεν θα αποτελεί το κεντρικό σημείο αναφοράς της σελίδας. Θα μοιράζεται τη θέση του μαζί με ένα μεγάλο πλήθος επιλογών, όπως τα «Groups» (Ομάδες), τα «Events» (Γεγονότα), τα Video, με όλα τα παραπάνω να αποκτούν τα σχετικά εικονίδια (πύλες εισόδου) στο πάνω μέρος της σελίδας. Το σύντομο video παρακάτω θα σου δώσει μια ιδέα.
Στο επίκεντρο οι Ομάδες
Ο Ζούκερμπεργκ κατέστησε σαφές ότι η εστίαση του Facebook μετατοπίζεται στις κοινότητες τόσο στις δημόσιες όσο και στις ιδιωτικές. Αυτό σημαίνει ότι οι δεκάδες εκατομμύρια ενεργές Ομάδες που υπάρχουν στο Facebook θα βρεθούν στο επίκεντρο.
Μετά την αλλαγή λοιπόν αυτές οι εκατομμύρια ομάδες που υπάρχουν, θα εντοπίζονται πολύ ευκολότερα, μέσω μιας νέας επανασχεδιασμένης καρτέλας ονόματι «Ομάδες». Με τον τρόπο αυτό οι χρήστες θα βλέπουν μια εξατομικευμένη ροή αποκλειστικά με τα νέα ποστ των ομάδων τους κι όχι ανάμεικτα στο news feed όπως εμφανίζονται σήμερα.
Οι χρήστες θα παρατηρήσουν επίσης ότι οι προτάσεις για νέες ομάδες θα εμφανίζονται σε περισσότερα μέρη μέσα στην εφαρμογή, ωστόσο θα είναι πολύ πιο σχετικές με τα ενδιαφέροντά τους -έτσι τουλάχιστον όπως τα καταγράφει και τα κατανοεί το Facebook.
Με νέο σχεδιασμό θα έρθει και το news feed σας ώστε να μπορείτε να μοιράζεστε ευκολότερα περιεχόμενο απευθείας στις Ομάδες σας.
Επεκτείνεται η dating πλατφόρμα
Πέρα από το redesign του, το Facebook ξεκινάει σε αρκετές χώρες και ένα νέο εργαλείου του dating app, το Secret Crush. Η ιδέα είναι ότι όποιος συμμετάσχει σε αυτό θα μπορεί να υποδείξει μέχρι και 9 φίλους του για τους οποίους ενδιαφέρεται. Αν κάποιος από αυτούς ενδιαφερθεί για τον ίδιο τότε το Facebook θα σας αποκαλύπτει την ύπαρξή του διαφορετικά εάν οι προτιμήσεις σας δεν είναι αμοιβαίες, κανείς δεν θα γνωρίζει τα ονόματα που εισάγατε.
Να σημειωθεί ότι το Facebook Dating ήταν ήδη ενεργό σε 5 χώρες (Αργεντινή, Κολομβία, Μεξικό, Καναδά και Ταϊλάνδη) και θα επεκταθεί σε 14 ακόμα (Βραζιλία, Βολιβία, Χιλή, Εκουαδόρ, Γουιάνα, Παραγουάη, Περού, Ουρουγουάη, Λάος, Μαλαισία, Φιλιππίνες, Σιγκαπούρη, Βιετνάμ και Σουρινάμ. Η υπηρεσία θα ξεκινήσει στις ΗΠΑ στο τέλος του έτους.
Παράλληλα το κοινωνικό δίκτυο θα εγκαινιάσει και νέους τρόπους συνάντησης με τους φίλους σας, μέσω της νέας λειτουργίας «Συναντήστε νέους φίλους». Κι αυτό το χαρακτηριστικό είναι διαθέσιμο κατόπιν επιλογής οπότε θα μπορείτε να συναντήσετε μόνο άτομα που είναι ανοιχτά σε νέες γνωριμίες. Η λειτουργία θα είναι συμβατή με τις ομάδες σας, ώστε να μπορείτε εύκολα να προσθέτετε νέους φίλους από την αγαπημένη σας κοινότητα.
Ξεχωριστή εφαρμογή για το Messenger
Το Facebook Messenger εδώ και καιρό εμπλουτίζεται εδώ και καιρό και αυτό θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες. Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν, η mobile εφαρμογή θα γίνει ελαφρύτερη και γρηγορότερη και σύντομα θα είναι διαθέσιμη και ξεχωριστή εφαρμογή για το desktop περιβάλλον, που μπορεί να κατεβάσει ο χρήστης είτε χρησιμοποιεί Windows είτε MacOS.
Επιπλέον, θα εμπλουτιστεί η επικοινωνία του χρήστη με τον κύκλο των στενών φίλων του, όπως επίσης και η εμπειρία παρακολούθησης video, τα οποία αν θέλει ο χρήστης μπορεί (προσκαλώντας τους φίλους του) να τα παρακολουθεί ταυτόχρονα μαζί τους. Αντίστοιχα, θα εμπλουτιστεί και η επικοινωνία των χρηστών με εταιρείες, με περισσότερες επιλογές, μεταξύ των οποίων και το κλείσιμο ραντεβού.
Τι άλλο αλλάζει
Βελτιώσεις θα υπάρξουν και στο Marketplace του Facebook – στις ΗΠΑ θα μπορείτε να στέλνετε προϊόντα σε ολόκληρη τη χώρα και φυσικά οι χρήστες θα μπορούν να πληρώνουν με ασφάλεια μέσω της ειδικής εφαρμογής του κοινωνικού δικτύου. Η υπηρεσία αναμένεται να επεκταθεί και σε άλλες χώρες. Αυτό θα κάνει τα ψώνια μέσω της πλατφόρμας πιο ασφαλή τόσο για τους πωλητές όσο και για τους αγοραστές.
Ανανεωμένη θα είναι και η καρτέλα Εκδηλώσεις κάνοντας ευκολότερο για τους χρήστες το να εξερευνήσουν την πόλη. Πλέον θα μπορείτε να συντονιστείτε με τους φίλους σας, να βρείτε τοπικές επιχειρήσεις κι νέα εστιατόρια με βάση τις δικές σας προτιμήσεις.
Οι αλλαγές βέβαια δεν σταματούν εκεί, θα έρχονται νέες μέσα στους επόμενους μήνες. Ωστόσο όλοι εκφράζουν την ελπίδα ότι αυτές οι αλλαγές θα κάνουν το κοινωνικό δίκτυο πιο ασφαλές, και λιγότερο «διχαστικό».
Αναδημοσίευση από www.insider.gr