Αναστολή της ΚΥΑ, μείωση της γραφειοκρατίας και δημιουργία μαρίνων για τα σκάφη, οι άμεσες προτεραιότητες του γιώτινγκ!

Σε θετικό κλίμα, παρουσία του του Υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη και φορέων του θαλάσσιου τουρισμού, πραγματοποιήθηκε χθες στον Ναυτικό Όμιλο Ελλάδος η κοπή πίτας της ΣΙΤΕΣΑΠ.
Η πρόεδρος της ένωσης Ελένη Βρυώνη, η οποία ηγείται ενός κλάδου που αποφέρει τεράστια έσοδα στον κρατικό κουμπαρά κάθε χρόνο, επισήμανε για άλλη μια φορά τα προβλήματα που μένουν άλυτα εδώ και καιρό.
Ένας κλάδος που σύμφωνα με στοιχεία της μελέτης από το Διεθνές Συμβούλιο Ενώσεων Ναυτικής Βιομηχανίας, ο οικονομικός αντίκτυπος του θαλάσσιου τουρισμού στη χώρα μας εκτιμάται σε 800 εκατ. ευρώ και αν υπολογιστούν και τα έμμεσα έσοδα το ποσό ανέρχεται στα 1,940 δισ. ευρώ. Αποτελεί το 1,1% του ΑΕΠ και προσφέρει 25.150 θέσεις εργασίας.
Είναι προφανές πως ο νέος Υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης, ο οποίος παραδέχεται σε όλες του τις εμφανίσεις την σημασία του θαλάσσιου τουρισμού για την χώρα μας, πρέπει και είναι διατεθειμένος να ασχοληθεί ενεργά με τον χώρο και ν ακούσει τα αιτήματα ώστε να εκμεταλλευτούμε σαν χώρα την γεωγραφική μας θέση.
Όπως τόνισε στην ομιλία της η πρόεδρος της ΣΙΤΕΣΑΠ Ε. Βρυώνη: 
Εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΙΤΕΣΑΠ αλλά και προσωπικά θέλω να σας ευχαριστήσω για τη σημερινή συμμετοχή σας στον εορτασμό της έναρξης του έτους 2020 και την κοπή της Πρωτοχρονιάτικης Πίτας.
Ο σύνδεσμος μας αποτελείται ως επί το πλείστων από μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, συνεισφέρει σημαντικά στην ελληνική οικονομία και στον τουρισμό.
Σύμφωνα με στοιχεία της μελέτης από το Διεθνές Συμβούλιο Ενώσεων Ναυτικής Βιομηχανίας, ο οικονομικός αντίκτυπος του θαλάσσιου τουρισμού στη χώρα μας εκτιμάται σε 800 εκατ. ευρώ και αν υπολογιστούν και τα έμμεσα έσοδα το ποσό ανέρχεται στα 1,940 δισ. ευρώ. Αποτελεί το 1,1% του ΑΕΠ και προσφέρει 25.150 θέσεις εργασίας.
Η συνεισφορά μας την τόνωση της τοπικής νησιωτικής και παράκτιας οικονομίας είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς τα σκάφη μας δεν προσεγγίζουν μόνο τα μεγαλύτερα και φημισμένα νησιά αλλά και τα μικρότερα και λιγότερο γνωστά, τα ακριτικά νησιά από τα τέλη Μαρτίου μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου.
Σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας η Ελλάδα μπορεί να γίνει ο κατεξοχήν προορισμός του παγκοσμίου γιότινγκ. Αυτό προϋποθέτει ένα ευέλικτο ανταγωνιστικό θεσμικό πλαίσιο και κατασκευή μαρίνων ελλιμενισμού των σκαφών  τόσο στην Αττική όσο και στην υπόλοιπη νησιωτική Ελλάδα.
Ο κλάδος αντιμετωπίζει πάρα πολλά προβλήματα τα οποία απαιτούν άμεση λύση από τα συναρμόδια υπουργεία καθώς η έναρξη της τουριστικής περιόδου δεν είναι μακριά.
Τα βασικά μας θέματα είναι:
1. Αναστολή εφαρμογής της ΚΥΑ που αφορά την απόδειξη των πλόων στην ανοικτή θάλασσα και τροποποίηση του καθεστώτος ΦΠΑ στην αγορά των επαγγελματικών Σκαφών αναψυχής.
Ο διαχωρισμός των σκαφών σε άνω και κάτω των 12 μέτρων έχει προκαλέσει μεγάλη ζημιά στον κλάδο, τα μικρά σκάφη είναι πλέον σε δυσχερή οικονομική θέση και μη ανταγωνιστικά σε αυτά των γειτονικών χωρών με αποτέλεσμα να χάνεται για την Ελλάδα αυτό το κομμάτι της αγοράς.
2. Μείωση της γραφειοκρατίας με την ολοκλήρωση του e-μητρώου την εφαρμογή του ηλεκτρονικού ναυλοσυμφώνου και την κατάργηση της θεώρησης του απόπλου.
3. Τροποποίηση του 4256/14 προς την κατεύθυνση του εξορθολογισμού, προσαρμογής στην σημερινή πραγματικότητα και της μείωσης της γραφειοκρατίας. Έχουμε υποβάλει στο υπουργείο σχετικές προτάσεις.
4. Επίλυση του φλέγοντος θέματος ελλιμενισμού και χώρων διαχείμανσης και συντήρησης των επαγγελματικών τουριστικών Σκαφών στο λεκανοπέδιο Αττικής το οποίο θα επιβαρυνθεί με την ιδιωτικοποίηση της Μαρίνας Αλίμου σε συνδυασμό με την αυξημένη αύξηση νέων σκαφών (λόγω ΕΣΠΑ). Υπολογίζεται ότι με την εφαρμογή της συμφωνίας παραχώρησης της μαρίνας Αλίμου στα επόμενα δύο χρόνια περισσότερα από 400 σκάφη δεν θα έχουν θέση ελλιμενισμού, αριθμός ο οποίος θα αυξάνει με την πάροδο του χρόνου.
Έχουμε υποβάλει στο υπουργείο προτάσεις περιοχών για χωροθέτηση νέων μαρίνων.
5. Η κατηγοριοποίηση των λιμένων και η υπαγωγή τους σε πολλούς διαφορετικούς φορείς διοίκησης αλλά και ο έλεγχος από διαφορετικά υπουργεία έχει δημιουργήσει ένα αλαλούμ χρεώσεων αλλά και ένα μη φιλικό προς τον τουρίστα περιβάλλον με πολύ χαμηλού επιπέδου έως ανύπαρκτου υπηρεσιών. Απαιτείται μια βαθιά τομή στο σύστημα που θα λαμβάνει υπ’ όψη τις τοπικές ανάγκες αλλά και το γενικότερο συμφέρον.
Πιστεύουμε ότι με καλή διάθεση όλων και συνεργασία μπορούμε να επιλύσουμε πολλά από τα θέματα και να δρομολογήσουμε τις λύσεις των πιο σύνθετων από αυτά.
Οι κρατήσεις στα σκάφη μετά την ανοδική τους πορεία το 2017 & 2018 παρουσίασαν κάμψη το 2019 και για το 2020 οι προβλέψεις δεν είναι καλές. Σίγουρα ρόλο παίζουν όλα τα παραπάνω αλλά και η ανησυχία που δημιουργείται από το κλίμα που διαμορφώνει η ρητορική της γείτονος χώρας.
Καλούμε λοιπόν από αυτό το βήμα την πολιτεία και όλους τους συναρμόδιους φορείς να αγκαλιάσουν τον Θαλάσσιο Τουρισμό με ότι αυτό σημαίνει για την Εθνική αλλά και τις τοπικές οικονομίες.
Τα μηνύματα που λαμβάνουμε από τα Υπουργεία Ναυτιλίας και Τουρισμού είναι θετικά και περιμένουμε σύντομα τις ενέργειες τους. Είμαστε χαρούμενοι που ένας δικός μας άνθρωπος ο Βασίλης Πολίτης είναι στο διοικητικό συμβούλιο του ΕΟΤ αλλά και στο πλάι του υπουργού Τουρισμού κου Θεοχάρη και προσδοκάμε την γρήγορη επίλυση πολλών θεμάτων μας.
Κλείνοντας και αφού σας ευχαριστήσω ξανά για την παρουσία σας, θέλω να ευχηθώ σε όλους ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ με υγεία, ειρήνη και καλά ταξίδια στα σκάφη μας.
Από την πλευρά του ο Χάρης Θεοχάρης δεσμεύτηκε πως με την βοήθεια των ειδικών που έχει στο γραφείο του, θα κάνει ότι περνάει από το χέρι του για να λυθούν τα όποια προβλήματα.
Στην εκδήλωση η Ένωση τίμησε το Λιμενικό Σώμα για την ανθρωπιστική προσφορά του όλο αυτό το διάστημα.
Πηγή: portcity.gr