Ανατροπές στα σούπερ μάρκετ -Ποια αλλάζουν «χέρια»

Αλλάζει το τοπίο στα σούπερ μάρκετ, καθώς εισέρχονται σε μια περίοδο αναζητήσεων στήριξης και αγοραστών. Προς αυτή την κατεύθυνση προωθούνται deals και συγχωνεύσεις.

Mέχρι στιγμής η μεγαλύτερη συγχώνευση της χρονιάς στον κλάδο της οργανωμένης λιανικής είναι η

H «στρατηγική συνεργασία» μεταξύ των συνεταιριστικών σουπερμάρκετ ΣΥΝ.ΚΑ. και της Διαμαντής Μασούτης Α.Ε.

Τον Απρίλιο ανακοινώθηκε επίσης η απορρόφηση του τοπικού δικτύου σουπερμάρκετ SEP Market Παπαδόπουλος, με έδρα τα Ιωάννινα, από την Ελληνικές Υπεραγορές-Σκλαβενίτης Α.Ε., ενώ προς ολοκλήρωση βαίνει η εξαγορά του δικτύου «Χαρά» της Χίου από τα Market In.

Όπως σημειώνει η ΕΦΣΥΝ, τα παραπάνω δεν είναι παρά μια πρόγευση του τι θα ακολουθήσει εντός του 2022, καθώς ειδικά οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου αντιμετωπίζουν ολοένα μεγαλύτερη πίεση, εξαιτίας του πληθωρισμού, της μειωμένης ζήτησης και κυρίως της εκτίναξης των λογαριασμών ενέργειας. Οπως ανέφερε σε πρόσφατη ημερίδα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών ο πρόεδρος της Ενωσης Μικρομεσαίων Σουπερμάρκετ Ελλάδας, Γιάννης Πηλίδης, τα μικρότερα καταστήματα επωμίζονται δυσανάλογη αύξηση του λειτουργικού κόστους, που κινδυνεύει να μετατρέψει σε αρνητικούς τους ισολογισμούς, θέτοντας το δίλημμα «εξαγορά ή λουκέτο».

«Πάρα πολλοί μικρομεσαίοι είτε βρίσκονται σε συζητήσεις με μεγαλύτερους ομίλους για να πωληθούν είτε αναζητούν αγοραστή. Η άνοδος της τιμής του ρεύματος αύξησε το λειτουργικό κόστος κατά 1,75%, όταν πριν από τις αυξήσεις το ρεύμα ήταν μόλις το 0,25% του λειτουργικού κόστους. Οταν το περιθώριο κέρδους είναι από 0,5% ώς 1,5%, με απλά μαθηματικά, η επιχείρηση καθίσταται ζημιογόνα», λέει ο ίδιος στην «Εφ.Συν.». Οπως εξηγεί, τα σουπερμάρκετ ανέκαθεν βασίζονταν στους μεγάλους τζίρους, ενώ για τους μεγάλους ομίλους το λειτουργικό περιθώριο κέρδους είναι σαφώς μεγαλύτερο, από 2,4% ώς 3,4%.

Παράλληλα φουντώνουν οι φήμες για ενδιαφέρον εξαγοράς ελληνικής αλυσίδας από μεγάλο fund του εξωτερικού (η τελευταία φημολογία για εξαγορά του Mασούτη από τη CVC τελικά διαψεύστηκε), ενώ νέες ισορροπίες δημιουργεί η επιστροφή της γαλλικής αλυσίδας Carrefour, αρχικά με υποκαταστήματα στο Ηράκλειο Κρήτης, μέσω της Retail and More του ομίλου Βαρδινογιάννη. Αν σε αυτό το τοπίο ανακατατάξεων προσθέσουμε τις επιπτώσεις του πληθωρισμού, με υποχώρηση του τζίρου των σουπερμάρκετ κατά 1,4%, προβλέπεται ακόμα μεγαλύτερη συγκέντρωση του κλάδου, καθώς δημιουργείται ένα προνομιακό πεδίο για funds και ισχυρούς παίκτες, που μπορούν να εκμεταλλευθούν τη συγκυρία προβαίνοντας σε εξαγορές και συγχωνεύσεις

Πηγή: aftodioikisi.gr