Ανατροπές στα σούπερ μάρκετ: Ποιος κάνει «Όπισθεν»-Ποιός εισβάλει

Tο εγχείρημα της ρωσικής αλυσίδας hard discount σούπερ μάρκετ MERE αντιμετωπίζει δυσκολίες. Σύμφωνα με πληροφορίες του businessdaily.gr την μοίρα του καταστήματος στον Λαγκαδά εκτιμάται ότι θα έχει και το κατάστημα της MERE στην Τρίπολη.

Όπως αναφέρει η ίδια πηγή, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα μέσα στο επόμενο διάστημα να μπει οριστικό λουκέτο και σε δεύτερο MERE μετά το κλείσιμο του καταστήματος στον Λαγκαδά, καθώς ο ρωσικός όμιλος εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να διακόψει τη λειτουργία του σούπερ μάρκετ που έχει ανοίξει στην Τρίπολη.

Να σημειωθεί ότι ο όμιλος Torgservis των αδελφών Σνάιντερ, ο οποίος αναπτύσσει το συγκεκριμένο σήμα στην χώρα μας αλλά και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές, είχε προχωρήσει στο άνοιγμα πέντε καταστημάτων σε Λάρισα, Τρίπολη, Κόρινθο, Αγρίνιο και Λαγκαδά, ωστόσο αναγκάστηκε να κλείσει το τελευταίο λόγω της μειωμένης κίνησης και των ασθενικών οικονομικών επιδόσεων, με βάση τις οποίες κρίθηκε ως ασύμφορη η συνέχιση της λειτουργίας του και πλέον το δίκτυό της μετρά τέσσερα σημεία.

Παρά το γεγονός ότι η ρωσική αλυσίδα hard discount έκανε πριν περίπου δύο χρόνια είσοδο στην ελληνική αγορά με ένα φιλόδοξο πλάνο επέκτασης, ωστόσο δεν φαίνεται μέχρι στιγμής τουλάχιστον να πείθει τους καταναλωτές, οι οποίοι όλα αυτά τα χρόνια έχουν συνηθίσει σε ένα διαφορετικό τύπο καταστήματος για να κάνουν τις αγορές τους και τους «ξενίζει» το γεγονός ότι στα σούπερ μάρκετ της MERE τα προϊόντα δεν είναι τοποθετημένα σε ράφια αλλά βρίσκονται σε χαρτοκιβώτια και παλέτες, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των κωδικών είναι ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία προέρχονται είτε από μικρούς τοπικούς παραγωγούς είτε εισάγονται από ξένες χώρες όπως η Ρωσία και η Ουκρανία.

Επιπλέον, ούτε το δέλεαρ των αρκετά χαμηλότερων τιμών (στόχος της αλυσίδας είναι να πουλά τα προϊόντας της κατά 20% φθηνότερα σε σχέση με τα παραδοσιακά σούπερ μάρκετ) έχει βοηθήσει στο να αποκτήσει καλύτερη θέση στην ελληνική αγορά. Πολλοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι, εάν επέλεγε να ξεκινήσει, ανοίγοντας κάποιο κατάστημα σε Αθήνα ή Θεσσαλονίκη, τότε ενδεχομένως να τύγχανε μεγαλύτερης αποδοχής, καθώς θα απευθυνόταν σε μεγαλύτερο αριθμό καταναλωτών.

Ωστόσο, τα χρήματα που είναι διατεθειμένη να δαπανήσει η εταιρεία για μισθώματα καθιστούν σχεδόν απαγορευτική την είσοδό της στην πρωτεύουσα. Θυμίζουμε ότι η MERE αναζητά ακίνητα, τα οποία έχουν επιφάνεια από 700 μέχρι 1.000 τ.μ. και τα οποία διαθέτουν χώρο για στάθμευση. Το έργο της πλέον έχει γίνει ακόμη δυσκολότερο λόγω της αύξησης του ανταγωνισμού σε αυτό το επίπεδο μετά την πρόσφατη ανακοίνωση της επιστροφής της Carrefour στην χώρα μας, μέσω της Retail & More, η οποία με την σειρά της έχει ριχτεί στη μάχη της αναζήτησης των κατάλληλων ακινήτων, δίνοντας έμφαση σε πρώτο χρόνο στην περιφέρεια.

Πηγή: aftodioikisi.gr