Ανατροπή στα σούπερ μάρκετ – Τα νέα ταμεία που έρχονται

Μεγάλες αλλαγές αναμένεται να γίνουν στα σούπερ μάρκετ το επόμενο χρονικό διάστημα.

Ποιος ο λόγος και τι έρχεται αναφορικά με τα ταμεία που θα πληρώνουμε εντός των επιχειρήσεων;

Νέους τρόπους και μεθόδους θέλουν να χρησιμοποιήσουν τα σούπερ μάρκετ προκειμένου να εναρμονιστούν με το 2024.

Τα αυτόματα ταμεία αυτοεξυπηρέτησης, που έχουν ήδη ενταχθεί από διεθνείς αλυσίδες, υιοθετούνται πλέον ευρέως και στην εγχώρια αγορά, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες να εξυπηρετούνται γρηγορότερα. Η αλυσίδα Lidl στοχεύει να εγκαταστήσει αυτόματα ταμεία σε όλα της τα καταστήματα έως το 2026, ενώ ακολουθούν και άλλες μεγάλες αλυσίδες, όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος και η METRO.

Σύμφωνα με τα στελέχη των επιχειρήσεων, τα αυτόματα ταμεία δεν αποσκοπούν στην αντικατάσταση των υπαλλήλων, καθώς η προσωπική επαφή παραμένει σημαντική για τους πελάτες. Στο πλαίσιο αυτό, τα αυτόματα ταμεία λειτουργούν επικουρικά, διατηρώντας παράλληλα το ανθρώπινο στοιχείο.

Η προτίμηση των καταναλωτών για μικρότερα καταστήματα έως 400 τ.μ., τα οποία σημείωσαν ανάπτυξη 5,8%, έναντι των υπερμάρκετ που παρουσίασαν αύξηση 3,9%, ενισχύει την τάση προς τα μικρότερα και ευέλικτα σημεία πώλησης. Οι μεγάλες αλυσίδες που ακολουθούν το μοντέλο franchise θεωρούν τα μικρά καταστήματα πιο αποδοτικά.

Παράλληλα, οι πωλήσεις, όπως γράφει η εφημερίδα «Τα Νέα», προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκαν κατά 5,2%, με μερίδιο αγοράς 26,7%, ενώ τα επώνυμα προϊόντα αυξήθηκαν κατά 2,3%, με μερίδιο αγοράς 73,3%. Ειδικά στον τομέα των τροφίμων, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας παρουσίασαν άνοδο, καταλαμβάνοντας μερίδιο 27,4%, έναντι 26,6% το 2023.

Στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και στα απορρυπαντικά, ωστόσο, παρατηρήθηκε μικρή μείωση του μεριδίου, ως αποτέλεσμα των προωθητικών προσφορών από πλευράς βιομηχανίας.

Η στροφή του εγχώριου λιανεμπορίου προς τα μικρότερα καταστήματα και στην τεχνολογία δεν αποτελεί απλώς απόκριση στις νέες καταναλωτικές συνήθειες, αλλά και μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για τον εκσυγχρονισμό

και τη βελτίωση της καταναλωτικής εμπειρίας. Με την υιοθέτηση καινοτόμων λύσεων, οι ελληνικές αλυσίδες σουπερ μάρκετ προσπαθούν να προσαρμοστούν σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον και να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους στον κλάδο.