Σουπερ μαρκετ: Μια αλυσίδα από τα… παλιά άνοιξε ξανά στη χώρα μας. Δείτε ποια είναι και που βρίσκονται τα καταστήματά της.

Η Carrefour ξεκίνησε επίσημα τη δραστηριότητά της στην Ελλάδα, με το άνοιγμα των 5 πρώτων καταστημάτων της, τα οποία βρίσκονται ήδη σε λειτουργία από τον Απρίλιο. Η πρώτη φάση ανάπτυξης του δικτύου καταστημάτων της Carrefour, γίνεται με την μέθοδο του franchise και προβλέπει την έναρξη λειτουργίας καταστημάτων στην περιφέρεια, με έμφαση στις τουριστικές περιοχές, έχοντας ήδη εγκαινιάσει 2 καταστήματα στην Ζάκυνθο και 3 καταστήματα στη Χαλκιδική, ενώ έχει δρομολογηθεί, το άμεσο επόμενο διάστημα, η δημιουργία 7 ακόμη καταστημάτων, σε περιοχές με έντονη τουριστική κίνηση, όπως η Σαντορίνη.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το πλάνο ανάπτυξης του δικτύου στην περιφέρεια, κατασκευάζεται το πρώτο εταιρικό κατάστημα της Αθήνας, το οποίο θα ξεκινήσει τη λειτουργία του, έως τον προσεχή Σεπτέμβριο, σηματοδοτώντας τη διεύρυνση του δικτύου της Carrefour στα αστικά κέντρα.

Με στόχο τη δημιουργία 25 καταστημάτων συνολικά για το 2022, το δίκτυο καταστημάτων της Carrefour θα περιλαμβάνει 5 διαφορετικούς τύπους, ανάλογα με τα δεδομένα και τις ιδιαίτερες συνθήκες της κάθε τοπικής αγοράς, συμπεριλαμβανομένου και του Carrefour Flash 10/10, του πλέον καινοτόμου τύπου καταστήματος που θα εγκαινιαστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Το Carrefour Flash 10/10, είναι ένα τύπος πλήρως αυτοματοποιημένων καταστημάτων, μικρής επιφάνειας, τα οποία η Carrefour δημιουργεί εντός των αστικών κέντρων, με βασικό χαρακτηριστικό την έλλειψη ταμείων και τη δυνατότητα που δίνεται στον πελάτη να εξυπηρετείται γρήγορα, ακολουθώντας τη φιλοσοφία 10/10, «10 δευτερόλεπτα για να ψωνίσετε και 10 δευτερόλεπτα για να πληρώσετε». To Flash 10/10 προσφέρει μια απρόσκοπτη εμπειρία αγορών, χωρίς αναμονές, με τους πελάτες να εισέρχονται και να εξέρχονται από το κατάστημα χωρίς να χρειάζεται να περάσουν από κάποια πύλη και χωρίς να χρησιμοποιούν το ταμείο.

Εκτός από το καινοτόμο Carrefour Flash 10/10, η εταιρεία λανσάρει τέσσερις ακόμη, βασικούς τύπους καταστημάτων, τα Carrefour Market, μεγαλύτερης επιφάνειας καταστήματα σε αστικά κέντρα και την περιφέρεια που προσφέρουν μια μεγάλη γκάμα φρέσκων και τοπικών προϊόντων, τα Carrefour Bio, τα οποία προσφέρουν 100% βιολογικά και οικολογικά προϊόντα, τα Carrefour Express, με χαρακτήρα convenience stores τα οποία θα βρίσκονται σε γειτονιές αλλά και σε κέντρα πόλεων και τα SUPECO, τα οποία είναι parking discount stores, ένα τύπο καταστήματος που παρέχει επιλεγμένη γκάμα προϊόντων που καλύπτουν όλες τις ανάγκες των καταναλωτών στις εκάστοτε καλύτερες τιμές της αγοράς, που θα δημιουργηθούν στις εισόδους των μεγάλων αστικών κέντρων.

«Υλοποιούμε ένα δυναμικό πλάνο δημιουργίας ενός δικτύου καταστημάτων, με διαφορετικά χαρακτηριστικά, τα οποία προσαρμόζονται πλήρως στις ανάγκες της κάθε τοπικής και υπερτοπικής αγοράς. Με το άνοιγμα των πρώτων καταστημάτων μας, ξεκινήσαμε επίσημα τη νέα εποχή της Carrefour στην Ελλάδα, με στόχο να προσφέρουμε στους καταναλωτές ποιοτικά προϊόντα, στις πλέον ανταγωνιστικές τιμές. Μέσα στη φετινή χρονιά θα γίνει προσπάθεια να βρίσκονται σε λειτουργία όλοι οι τύποι καταστημάτων μας, τόσο στα αστικά κέντρα όσο και στην περιφέρεια, συμπεριλαμβανομένων των τουριστικών περιοχών που αποτέλεσαν και την πρώτη φάση υλοποίησης του στρατηγικού μας πλάνου» σημειώνει ο Βασίλης Στασινούλιας, CEO της Carrefour στην Ελλάδα.

Τα δίκτυο καταστημάτων της Carrefour αναπτύσσεται από τη Retail and more, θυγατρική του Ομίλου Teleunicom-Globalsat, η οποία και ανέλαβε, μετά από σχετική συμφωνία με τη γαλλική εταιρεία, την επάνοδο της Carrefour στην ελληνική αγορά.

Σουπερ μαρκετ: Ο λόγος που γυρνάνε τα Carrefour στην Ελλάδα

Τρεις θεωρούνται οι βασικοί λόγοι πίσω από την απόφαση της Carrefour να δραστηριοποιηθεί ξανά στην ελληνική αγορά:

πρώτον, η μεγάλη δυναμική που εκτιμάται ότι υπάρχει στη μικρή λιανική, όπου και θα επιδιώξει συνεργασίες η εταιρεία.

δεύτερον, η πολύ καλύτερη κατάσταση της ελληνικής οικονομίας. Υπενθυμίζεται ότι η Carrefour αποεπένδυσε από την Ελλάδα στην καρδιά της ύφεσης, το 2012.

τρίτον, ο νέος συνεργάτης, η εταιρεία Retail & More, θυγατρική του ομίλου AVE, συμφερόντων Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη, θεωρείται φερέγγυος και αξιόπιστος.

Υπενθυμίζεται ότι η Carrefour, η οποία είχε ξεκινήσει να δραστηριοποιείται στην Ελλάδα το 1999, αποχώρησε από την ελληνική αγορά τον Ιούνιο του 2012, πουλώντας το μερίδιο που είχε στην Carrefour – Μαρινόπουλος (50%) στον όμιλο Μαρινόπουλου.

Έρχονται αλλαγές στα σούπερ μάρκετ

Αλλαγές τεκτονικού χαρακτήρα στην καθημερινή λειτουργία των σουπερ μαρκετ, καθώς και στη σχέση τους με τον καταναλωτή προκαλεί το πληθωριστικό «σοκ» που πλήττει εδώ και μήνες την ελληνική οικονομία και δυστυχώς, ολοένα και εντείνεται.

Προτού εξαλειφθεί η υγειονομική κρίση που προκάλεσε η πανδημία, η χώρα – όπως και ολόκληρος ο πλανήτης – βρίσκεται αντιμέτωποι με τεράστιες πληθωριστικές πιέσεις, οι οποίες ωθούν στα ύψη τις τιμές βασικών καταναλωτικών αγαθών και ψαλιδίζουν επικίνδυνα το διαθέσιμο εισόδημα του μέσου ελληνικού νοικοκυριού.

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τον Μάρτιο ο πληθωρισμός σημείωσε εκρηκτική άνοδο κατά 8,9% τον Μάρτιο, αγγίζοντας τα υψηλότερα επίπεδα σε διάστημα 27 ετών και καταγράφοντας τον αντίκτυπο της ακρίβειας μόλις τον πρώτο μήνα του πολέμου στην Ουκρανία. Ο Γενικός Δείκτης Τιμών είχε αυξηθεί κατά 7,2% τον Φεβρουάριο, 6,2% τον Ιανουάριο και 5,1% τον Δεκέμβριο.

Αυτή η νέα πραγματικότητα καθρεφτίζεται έκδηλα στα ράφια των σουπερ μαρκετ, με τις τιμές των αγαθών να έχουν πάρει την ανηφόρα και τους καταναλωτές να μοιάζουν ανήμποροι να αντιδράσουν μπροστά σε αυτό το επιθετικό κύμα ακρίβειας.

«Η νέα κανονικότητα χαρακτηρίζεται από μεγάλη αβεβαιότητα και τεράστια ανησυχία. Η υγειονομική κρίση δεν έχει ακόμη τελειώσει και τα προβλήματα που πυροδότησε η πανδημία σε εφοδιαστική αλυσίδα και μεταφορές δεν έχουν ακόμη αποκατασταθεί», σχολίασε πρόσφατα, μιλώντας στο Food retail CEO Forum, η εμπορική διευθύντρια της IRI Hellas, Δήμητρα Κατσίπη, προσθέτοντας πως ο πόλεμος στην Ουκρανία επιδεινώνει περαιτέρω μια ήδη δύσκολη κατάσταση.

Σύμφωνα με την ίδια, η διαρκής άνοδος των τιμών το τελευταίο διάστημα έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση σε όλο το φάσμα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η ανησυχία ξεκινάει από τους προμηθευτές, συνεχίζεται στους λιανέμπορους για να περάσει τελικά στους καταναλωτές. Αφουγκραζόμενη τα τεκταινόμενα στην αγορά η κυρία Κατσίπη έκανε λόγο για «βομβαρδισμό» ανατιμήσεων στις διαπραγματεύσεις προμηθευτών και λιανέμπορων, αφού πολλές φορές οι αυξήσεις τιμών είναι διψήφιες. Ωστόσο, όπως εξήγησε, υπάρχει ένα κενό… συγχρονισμού με τον καταναλωτή, ο οποίος αντιλαμβάνεται σε δευτερεύοντα χρόνο το μέγεθος των ανατιμήσεων. Πρόκειται για μια κατάσταση η οποία είναι γνωστή με τον όρο «sticker shock» και αφορά στη συγκεκριμένη στιγμή που αντιλαμβάνεται κανείς την κρίση.

Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της NielsenIQ για την Ελλάδα και τη Βουλγαρία, Βάιο Δημοράγκα, ο πληθωρισμός είναι η νέα πραγματικότητα που χτύπησε την πόρτα της Ελλάδας. «Ο πληθωρισμός είναι εδώ, έχει κάνει την εμφάνισή του στα σούπερ μάρκετ και οι καταναλωτές το αισθάνονται», εξήγησε ο ίδιος για να επισημάνει πως σύμφωνα με τις πλέον πρόσφατες έρευνες, σχεδόν εννέα στους δέκα καταναλωτές δηλώνουν πως έχουν γίνει ορατές οι αυξήσεις στις τιμές των τροφίμων.

Για τον κ. Δημοράγκα θεωρείται εύλογο πως η άνοδος των τιμών θα οδηγήσει σε μείωση της κατανάλωσης, ωστόσο δεν έχει παρατηρηθεί τουλάχιστον έως τώρα κανένα φαινόμενο πανικού από την πλευρά των καταναλωτών. Μάλιστα, όπως σημείωσε, το 2022 δεν ξεκίνησε άσχημα ως προς τις πωλήσεις των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών.

Πως ψωνίζουν πλέον οι Έλληνες στα σούπερ μάρκετ

«Πλέον ο καταναλωτής που έχει μπει σε ένα σουπερ μαρκετ για να ψωνίσει, θυμίζει ένα μικρό παιδί. Ένα μικρό παιδί που κοιτάζει τα ράφια και δεν ξέρει τι να κάνει, γιατί σκέφτεται πως υπάρχουν πολλά προϊόντα τα οποία (λόγω ακρίβειας) δεν μπορεί να τα έχει». Με αυτό τον τρόπο περιέγραψε τον καταναλωτή στην εποχή του πληθωρισμού και της αβεβαιότητας του πολέμου στην Ουκρανία ο Γενικός Διευθυντής του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), Λευτέρης Κιοσές, κατά την παρουσία του στο Food retail CEO Forum.

Σύμφωνα με τον κ. Κιοσέ, βασικότερο κριτήριο για τα ψώνια του Έλληνα – στη σκιά του πληθωρισμού – είναι τα χρήματα και όχι η ποιότητα. Λόγω των διαρκών ανατιμήσεων σε βασικά είδη διατροφής, ο Έλληνας ενδιαφέρεται «να τα φέρνει βόλτα οικονομικά». Επομένως, αλλάζει το σύνολο της αγοραστικής του συμπεριφοράς προκειμένου να το προσαρμόσει στις έκτακτες ανάγκες που προστάζει η τρέχουσα περίοδος.

Οι καταναλωτές αγοράζουν πλέον λιγότερα προϊόντα, ψωνίζουν εξυπνότερα και χωρίς διάθεση να δημιουργήσουν αποθέματα. Μάλιστα δεν είναι λίγοι όσοι αποφεύγουν να προβούν σε αγορές, ώστε να έχουν πάντοτε στην άκρη χρήματα, τα οποία μπορεί να αξιοποιηθούν σε περίπτωση ανάγκης.

Όπως σημείωσε ο κ. Κιοσές, η κύρια «υπερδύναμη» των καταναλωτών είναι εκείνη των προσφορών, τις οποίες ξέρουν, θέλουν κι εμπιστεύονται από την εποχή της δεκαετούς οικονομικής κρίσης που έπληξε τη χώρα. Οι καταναλωτές σήμερα κάνουν εκπτώσεις στις επιθυμίες τους, στρεφόμενοι, σύμφωνα με τον κ. Δημοράγκα σε αρκετές πιο φθηνές μάρκες προϊόντων, ενώ δεν διστάζουν το άνοιγμά τους σε περισσότερα καταστήματα, ώστε να έχουν στη διάθεσή τους περισσότερες επιλογές.

Πηγή: newsme.gr

Προηγούμενο άρθροΣπύρος Σαμούρης: Έτσι έγινε το σημερινό ατύχημα με την τέντα στην παραλία του Αργοστολίου-Τι είπε για τους τραυματίες εργαζόμενους στον Δήμο (ηχητικό)
Επόμενο άρθροΚοινότητα Φάρσων: Το χωριό εκσυγχρονίζεται-Μπήκαν οι πρώτες λάμπες led στις κολώνες (εικόνες)