Άσχημα νέα για οδηγούς: Έκτακτη απόφαση για πληρωμή 128 ευρώ

Οικονομική επιβάρυνση 128 ευρώ θα πληρώνουν κάθε 15 χρόνια όσοι απέκτησαν δίπλωμα οδήγησης από το 2013 και μετά αφού υποχρεωτικά θα πρέπει να προβαίνουν στην ανανέωσή του.

Το ίδιο θα ισχύει και για όσους παλαιούς οδηγούς αντικατέστησαν το χάρτινο δίπλωμά τους με πλαστικό τύπου κάρτας, λόγω φθοράς ή απώλειας.

Βαθιά το χέρι στην τσέπη θα βάλουν όσοι χρειαστούν να ανανεώσουν το δίπλωμα οδήγησης.

Αυτό ισχύει για όσους απέκτησαν τη νέα πλαστικοποιημένη άδεια για πρώτη φορά το 2013 ή την απέκτησαν από αντικατάσταση λόγω απώλειας ή φθοράς του παλαιού διπλώματος.

Δίπλωμα οδήγησης: Έκτακτο

Με τη νέα οδηγία αυτοί θα πρέπει μετά από 15 χρόνια να ανανεώσουν το δίπλωμά τους. αυτό ισχύει και για όσους είχαν από πριν χάρτινο δίπλωμα και το αντικατέστησαν με πλαστικό, τύπου κάρτας.

Από το 2028 λοιπόν θα πρέπει οι οδηγοί να χρεωθούν με 108 ευρώ που περιλαμβάνει το παράβολο αντικατάστασης, τα έξοδα έκδοσης του διπλώματος, το παράβολο παγίου τέλους χαρτοσήμου καθώς και εισφορά υπέρ τρίτων. Τα παράβολα για τους γιατρούς είναι 10 ευρώ Χ 2.

Άρα το κόστος φτάνει τα 128 ευρώ για την ανανέωση του διπλώματος οδήγησης.

Όσοι έχουν χάρτινο δίπλωμα παρόλαυτά παίρνουν χάρη, αφού αυτά τα διπλώματα λήγουν το 2033, εξαιρούνται όσοι έβγαλαν δίπλωμα από το 2015 και μετά. Και γι’ αυτούς η ανανέωση πρέπει να γίνει στα 15 χρόνια, δηλαδή το 2030.

Συνεπώς από ‘δω και πέρα από την αρχή της ζωής του, ένας οδηγός, μέχρι τα 65 του θα έχει ανανεώσει το δίπλωμά του τρεις φορές σε αντίθεση με τη μέχρι σήμερα νομοθεσία όπου πηγαίνουμε για πρώτη ανανέωση στα 65.

Από αυτή την ηλικία και μετά το δίπλωμα ανανεώνεται κάθε τρία χρόνια. πηγή: makthes

Δίπλωμα οδήγησης: Σαρωτικές αλλαγές στις εξετάσεις

Δίπλωμα οδήγησης: Τι αλλάζει στα διπλώματα οδήγησης και στις εξετάσεις που θα δίνουν οι υποψήφιοι για να το αποκτήσουν. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στη σχετική προγραμματική σύμβαση των δύο φορέων με τίτλο «Ολοκληρωμένη Πλατφόρμα Διαφανούς Εξέτασης Οδηγών για Άδεια Οδήγησης»,

σκοπός είναι η αξιοποίηση των υποδομών και της τεχνογνωσίας του ΕΚΕΤΑ ως σημαντικού ερευνητικού, τεχνολογικού και αναπτυξιακού παράγοντα της Χώρας με σημαντική και αναγνωρισμένη παρουσία και συμβολή στο Ευρωπαϊκό γίγνεσθαι της έρευνας και καινοτομίας, ώστε αυτό να αναπτύξει μια Ολοκληρωμένη Πλατφόρμα Διαφανούς Εξέτασης Οδηγών για Άδεια Οδήγησης.

Πιο αναλυτικά, το πρόγραμμα θα έχει διάρκεια 3 μηνών και θα κοστίσει 359.600 ευρώ. Ωστόσο, το σχέδιο αφορά στις πρακτικές εξετάσεις των υποψήφιων οδηγών και το ζητούμενο είναι να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα και στις θεωρητικές, όπου προέκυψε και το μεγάλο πρόβλημα της διατρητότητας.

Σύμφωνα με τη σύμβαση, το σύστημα θα καταγράφει το σύνολο της βασικής διαδικασίας πρακτικής εξέτασης των υποψήφιων οδηγών και οδηγών και θα καταγράφονται με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων μέσω χρήσης μιας ολοκληρωμένης φορητής συσκευής, η οποία πρέπει να διαθέτει ειδική αποσπώμενη κάρτα μνήμης έτσι ώστε να αποθηκεύεται όλη η διαδικασία της πρακτικής δοκιμασίας, καθώς και κατάλληλης κάμερας (κάμερα της φορητής συσκευής, είτε φορητή-αποσπώμενη), οι οποίες θα μπορούν να παραλαμβάνονται από τη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφερειακής Ενότητας και να χρησιμοποιούνται από τον εξεταστή στο εκάστοτε αυτοκίνητο.

Έρχονται προσλήψεις αναπληρωτών και διορισμοί εκπαιδευτικών:

ΟΛΑ τα τελευταία ΝΕΑ Η κάμερα θα είναι, κατ’ ελάχιστον, υψηλής ευκρίνειας, με δυνατότητα λήψης τριακοσίων εξήντα μοιρών και θα διαθέτει μικρόφωνο.

Μέσω της χρήσης του μικρόφωνου και της κάμερας θα μπορεί να εικονίζεται όλη η καμπίνα του αυτοκινήτου, καθώς και εξωτερικά σημεία στο δρόμο τα οποία κρίνονται σημαντικά για την πορεία και κατά την διάρκεια της πρακτικής δοκιμασίας.

Όπως αναφέρεται, πρόκειται για ένα καινοτόμο σύστημα αναζήτησης και αντιστοίχισης μεταξύ εκπαιδευτή/εξεταστή και εξεταζόμενου με τη χρήση τεχνολογίας συνδεδεμένης αλυσίδας (blockchain) που θα διασφαλίζει την ιδιωτικότητα των εξεταζόμενων αλλά και θα επιτρέπει το έξυπνο ταίριασμα του εκάστοτε ελεγκτή με το σημείο αφετηρίας καθώς και το χώρο που θα λαμβάνει χώρα η εξέταση, όπως αυτά τηρούνται στο Μητρώο Εξεταστών και αποθηκεύονται σε ειδική βάση δεδομένων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που εφαρμόζει τις αρχές προστασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Επομένως ένα εξελιγμένο και διαφανές σύστημα κλήρωσης και αντιστοίχισης θα παρατεθεί. H αντιστοίχιση θα γίνεται με τη χρήση μοναδικών (ψευδο-ανώνυμα) κλειδιών που θα παράγονται από την πλατφόρμα και θα μπορούν να είναι κυλιόμενα και θα επιτρέπουν την αντιστοίχιση όταν και μόνο όταν ο ελεγκτής θα φτάσει στο προορισμό (με δυνατότητα ενεργοποίησης της αντιστοίχισης σε μια ακτίνα μερικών μέτρων από το σημείο συνάντησης).

«Με την ενεργοποίηση της αντιστοίχισης θα μπορεί να καταγράφεται με πλήρη διαφάνεια στο προτεινόμενο σύστημα “αλυσίδας μπλοκ” για επαλήθευση εάν χρειαστεί σε μετέπειτα χρόνο ή και για την έκδοση αντίστοιχων πιστοποιητικών για την παρουσία του ελεγκτή και του εξεταζόμενου στο χώρο χωρίς την παραβίαση της ιδιωτικότητας», αναφέρεται επίσης.

Πότε δεν έχει ισχύ; -Τι πρέπει να προσέξω

Όσο χρήσιμο και αν μας είναι το αυτοκινήτο, υπάρχουν ορισμένες περιπτώσεις που πρέπει να το… ξεχάσουμε και να επιλέξουμε ένα διαφορετικό μέσο μετακίνησης.

Το αυτοκίνητο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ζωής μας, και πιστό συνοδοιπόρο μας στην καθημερινότητά μας, μιας και μας παρέχει την απαραίτητη ελευθερία κατά τις μετακινήσεις μας.

Υπάρχουν, ωστόσο, ορισμένες περιπτώσεις όπου πρέπει να… ξεχάσουμε το αυτοκίνητό μας, δεδομένου ότι δεν πληρούμε τα απαραίτητα κριτήρια προκειμένου να κινηθούμε με ασφάλεια στους δρόμους. Ας δούμε αυτές τις περιπτώσεις.

Μειωμένες ικανότητες οδήγησης λόγω ηλικίας

Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, οι άδειες οδήγησης θα πρέπει να ανανεώνονται κάθε 15 χρόνια. Ενώ μετά τη συμπλήρωση των 65 χρόνων, η ανανέωση του διπλώματος γίνεται ανά τριετία για όλους.

Η διαδικασία ανανέωσης για οδηγούς άνω των 65 ετών περιλαμβάνει εξέταση από παθολόγο και οφθαλμίατρο.

Μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των 80 ετών, η διοικητική ισχύς όλων των κατηγοριών αδειών οδήγησης δεν επιτρέπεται να υπερβεί τα 2 έτη και απαιτείται εξέταση απο ιατρούς των ειδικοτήτων: Παθολόγου, Οφθαλμιάτρου, Ωτορινολαρυγγολόγου & Νευρολόγου ή Ψυχίατρου.

Κατά τη διενεργεία των ανωτέρω εξετάσεων, μπορεί να διαπιστωθεί αν ένας οδηγός μπορεί να κυκλοφορεί στους δρόμους δίχως να εκθέτει τον εαυτό του και τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου σε κίνδυνο.

Κάθε οδηγός, ωστόσο, δεν πρέπει να επαναπαύεται στην απουσία ανώτατου ηλικιακού ορίου για οδήγηση, μιας και πολλές φορές εμφανίζονται κάποια σημάδια που «φωνάζουν» ότι έφτασε η ώρα να εγκαταλείψει το αυτοκίνητό του.

Για παράδειγμα, αξίζει να σκεφτεί να σταματήσει την οδήγηση εάν

Η οικογένειά του αρχίζει να φοβάται όταν οδηγεί
Ο γιατρός του ανησυχεί ότι δεν είναι σωματικά ή/και διανοητικά σε θέση να πιάσει το τιμόνι
Αισθάνεται άβολα κατά την οδήγηση
Η όραση και η ακοή του επιδεινώνονται γρήγορα
Εμπλέκεται συχνά σε τροχαία ατυχήματα
Συμπλήρωση βαθμών στο point system

Ως γνωστόν, το Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (κοινώς γνωστό ως point system) αποτελεί ένα μητρώο καταγραφής παραβάσεων και ειδικότερα βαθμών ποινής για κάθε οδηγό.

Πέρα από το χρηματικό πρόστιμο ή την διοικητική ποινή που προβλέπεται για μια παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, στο μητρώο του οδηγού προστίθενται και οι ανάλογοι πόντοι ποινής, οι οποίοι αθροίζονται και στην περίπτωση που φτάσουν στο προβλεπόμενο όριο των 25 πόντων, οδηγούν στην αφαίρεση του διπλώματος.

Ο κάτοχός του οφείλει να περάσει εκ νέου από εκπαίδευση ακολουθώντας το 50% των υποχρεωτικών μαθημάτων και να δώσει τις απαραίτητες εξετάσεις τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο.

Επανεξέταση για χορήγηση διπλώματος οδήγησης

Παράνομη είναι η οδήγηση και για όσους οδηγούς έχουν χάσει το δίπλωμα οδήγησής τους, και πρέπει να δώσουν ξανά εξετάσεις προκειμένου να γίνει επαναχορήγησή του.

Η παραπάνω ποινή ισχύει σε περίπτωση υποτροπής σε παραβάσεις που επισύρουν αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες: Αυτές είναι οι εξής:

Xρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, χωρίς ακουστικά ασύρματης επικοινωνίας, χωρίς τοποθέτηση σε ειδική θήκη για ανοιχτή ακρόαση

Χρήση Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.),
Συνεχή κίνηση στην αριστερή λωρίδα, οδηγών βαρέων οχημάτων (φορτηγά, λεωφορεία)
Απόρριψη εκτός του οχήματός αντικειμένων ή ουσιών που ρυπαίνουν ή που μπορούν να προκαλέσουν πυρκαγιά
Μη χρήση ζώνης ασφαλείας
Μη χρήση προστατευτικού κράνους
Μη χρήση ειδικών μέσων συγκράτησης και προστασίας κατά τη μεταφορά παιδιών

Στην περίπτωση, λοιπόν, που ένας οδηγός προβεί σε μία από τις παραπάνω παραβάσεις τιμωρείται εκτός από την χρηματική ποινή που προβλέπετε από τον ΚΟΚ και με αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες. Σε περίπτωση υποτροπής στην ίδια παράβαση προφανώς η άδεια οδήγησης αφαιρείτε για διπλάσιο χρονικό διάστημα δηλαδή 120 ημέρες και επαναχορηγείται με εξετάσεις.

Πηγή: newsme.gr