ΑΒ Βασιλόπουλος: Το πρώτο σούπερ μάρκετ που το έκανε – Τι ανακοίνωσε

Η ΑΒ Βασιλόπουλος επιδεικνύει έμπρακτα τη δέσμευσή της προς μια πιο ηθική και υπεύθυνη κτηνοτροφία, προσφέροντας αποκλειστικά αυγά από κότες που ζουν ελεύθερες, μακριά από κλωβούς. Είτε πρόκειται για κότες αχυρώνα, ελευθέρας βοσκής ή βιολογικής εκτροφής, αυτή η επιλογή υποστηρίζει μια σημαντική προσπάθεια για τη βελτίωση της ζωής των ζώων.

Πρόκειται για ένα αποφασιστικό πρώτο βήμα στο πλαίσιο μιας ευρύτερης στρατηγικής, που στοχεύει στη διασφάλιση καλύτερων συνθηκών για όλα τα ζώα που εμπλέκονται στην εφοδιαστική αλυσίδα της εταιρείας.

Σύμφωνα με στοιχεία της οργάνωσης Compassion in World Farming (CIWF), περίπου το 40% από τα 390 εκατομμύρια κότες στην Ευρωπαϊκή Ένωση ζουν ολόκληρη τη ζωή τους περιορισμένες σε κλουβιά. Η ΑΒ Βασιλόπουλος, ανταποκρινόμενη σε αυτή την ανησυχητική πραγματικότητα, έχει ήδη ολοκληρώσει τη μετάβαση σε παραγωγή αυγών χωρίς κλωβούς (cage-free), συνεργαζόμενη στενά με τους προμηθευτές της. Αυτή η προσπάθεια σημείωσε σχεδόν καθολική υποστήριξη, με το 99,8% των συνεργατών να υιοθετούν την αλλαγή.

Μια ολιστική προσέγγιση στην ευημερία των ζώων

Η ΑΒ Βασιλόπουλος δεν περιορίζεται μόνο στα αυγά. Αντιθέτως, σκοπεύει να διευρύνει τη στρατηγική της για την προώθηση της ηθικής εκτροφής και σε άλλα ζωικά προϊόντα. Στην καρδιά αυτής της πρωτοβουλίας βρίσκεται η ευζωία των ζώων, η οποία βασίζεται σε ένα καινοτόμο και σύγχρονο πλαίσιο: το μοντέλο των Πέντε Τομέων (Five Domains model).

Αυτό το μοντέλο δεν εστιάζει μόνο στις βασικές φυσικές ανάγκες των ζώων, αλλά λαμβάνει υπόψη και την ψυχολογική τους ευεξία. Οι πέντε τομείς που καθορίζουν την προσέγγιση αυτή είναι:

  1. Διατροφή: Η παροχή ποιοτικής και επαρκούς τροφής και νερού.
  2. Φυσικό περιβάλλον: Δημιουργία χώρων που προσφέρουν άνεση, ασφάλεια και ευκαιρίες για φυσιολογική κίνηση.
  3. Υγεία: Εξασφάλιση της πρόληψης ασθενειών και της κατάλληλης θεραπείας σε περιπτώσεις τραυματισμών.
  4. Συμπεριφορική ελευθερία: Ενθάρρυνση της φυσικής συμπεριφοράς των ζώων μέσα από το κατάλληλο περιβάλλον.
  5. Ψυχολογική κατάσταση: Διασφάλιση θετικών συναισθημάτων και αποφυγή καταστάσεων στρες ή δυσφορίας.

Ματιά στο μέλλον: υπεύθυνη αλυσίδα εφοδιασμού

Η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεχίζει να ηγείται στον τομέα της υπεύθυνης επιχειρηματικότητας, επενδύοντας σε καινοτόμες πρακτικές που ενισχύουν τη βιωσιμότητα και σέβονται το περιβάλλον, τα ζώα και την κοινωνία. Με τις πρωτοβουλίες της, φιλοδοξεί να θέσει νέα πρότυπα στην ελληνική αγορά, ενισχύοντας την ηθική εκτροφή και την κοινωνική υπευθυνότητα.