Black Friday 2024: Κωτσόβολος, Public, Πλαίσιο «σκάνε» τις προσφορές

Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την Black Friday 2024, με λιγότερο από 20 ημέρες να απομένουν μέχρι την αναμενόμενη ημέρα των προσφορών. Οι καταναλωτές ενημερώνονται για την αντίστροφη μέτρηση μέσω των μετρητών που έχουν τοποθετήσει στις ιστοσελίδες τους οι εταιρείες του λιανεμπορίου.

Οι μεγάλες αλυσίδες ανταγωνίζονται για να κερδίσουν το μερίδιο τους από μια αγορά που πλησιάζει το μισό δισεκατομμύριο ευρώ, με την Cyber Monday, που ακολουθεί την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου, να προσθέτει επιπλέον ένταση στο εμπορικό σκηνικό.

Οι ηλεκτρικές συσκευές και τα τεχνολογικά προϊόντα είναι τα πιο περιζήτητα είδη για αυτή τη Black Friday, κάτι που καθιστά τις μεγάλες αλυσίδες λιανικής, όπως Κωτσόβολος, Πλαίσιο και Public, πρωταγωνιστές του εμπορικού παιχνιδιού.

Αυτές έχουν ήδη ξεκινήσει με δελεαστικές προσφορές και προετοιμάζονται για τη μεγάλη γιορτή των αγορών. Παράλληλα, καλούν τους πελάτες τους να εγγραφούν στα newsletters για τακτικές ενημερώσεις και να παραμείνουν ενήμεροι για τις ειδικές προσφορές που έρχονται.

Τα πρώτα μηνύματα

Ωστόσο, δεν έχει δοθεί ακόμη το «σύνθημα» για τις διαφημιστικές καμπάνιες που παραδοσιακά ανεβάζουν τις προσδοκίες των καταναλωτών αυτήν την εποχή. Αναμένονται εντός των ημερών και, όπως συνήθως, είναι όλοι οι παίκτες έτοιμοι ώστε να ακολουθήσουν αυτόν που θα κάνει την αρχή. Πάντως, τα πρώτα μηνύματα έχουν αρχίσει από Γερμανό και Praktiker και αναμένεται να ακολουθήσουν οι μεγάλοι retailers.

Σημειώνεται ότι οι μεγάλοι παίκτες του λιανεμπορίου έχουν ενισχύσει το δυναμικό τους, τόσο σε επίπεδο σημείων πώλησης, όσο και σε ό,τι αφορά εμπορικές συμφωνίες και προϊοντικό χαρτοφυλάκιο.

Οι επενδύσεις και η υποδοχή στα φυσικά καταστήματα

Η Κωτσόβολος, με δίκτυο 97 καταστημάτων, διαθέτει σήμερα προσφορές σε προϊόντα τεχνολογίας, από desktops, laptops και gaming μέχρι κουζινομηχανές, λευκές συσκευές, πλυντήρια και ηλεκτρικές σκούπες σε μειωμένες τιμές, ενώ ετοιμάζει νέα καμπάνια, σε συνέχεια του προγράμματος για την ανάδειξη της βεντάλιας υπηρεσιών Κ+, όπου πρωταγωνιστούν άνθρωποι της εταιρείας. Μεταξύ άλλων προσφέρει ευελιξία σε αγορές και πληρωμές, ευέλικτες επιλογές παράδοσης και υπηρεσία εγκατάστασης προϊόντων από επαγγελματίες, υπηρεσίες για τη μακροχρόνια προστασία και τη βέλτιστη λειτουργία των συσκευών, υπηρεσίες επισκευής και ανακύκλωσης.

Εν τω μεταξύ, η εταιρεία μετά την ανακαίνιση του καταστήματός της στο City Plaza Γλυφάδας, όπου πρόσθεσε όροφο leaving, εγκαινίασε ένα νέας γενιάς κατάστημα στο The Mall Athens και ετοιμάζεται να εγκαινιάσει το ανανεωμένο της κατάστημα στο retail park του ομίλου Fourlis στην Πάτρα.

Λαμπερά εγκαίνια ετοιμάζει και η Πλαίσιο Computers στο νέο της κατάστημα στο retail hub του ομίλου Fourlis στο εμπορικό πάρκο του «Ελ. Βενιζέλος». Άλλο ένα μεγάλο κατάστημα άνοιξε η εταιρεία πέρυσι σε τριώροφο ακίνητο στο Ηράκλειο Κρήτης, συνολικής επιφάνειας 2.100, προσφέροντας την πλήρη προϊοντική γκάμα της, που διαθέτει από προϊόντα τεχνολογίας και ήδη χαρτοπωλείου μέχρι μικρές και μεγάλες οικιακές συσκευές. Η Πλαίσιο, με δίκτυο 25 καταστημάτων και e-shop κλιμακώνει την επικοινωνιακή της πολιτική εν όψει της Black Friday, «βομβαρδίζοντας» τους πελάτες της με προσφορές. Τα deals που τρέχουν αυτήν την περίοδο αφορούν από PC, smartphones, τηλεοράσεις και gaming μέχρι smart tech gadgets και λευκές συσκευές.

Στο ίδιο τέμπο, η Public, του ομίλου Olympia, με δίκτυο που θα φτάσει τα 70 καταστήματα μέχρι το τέλος του έτους σε Ελλάδα και Κύπρο. Καλεί τους καταναλωτές να δηλώσουν συμμετοχή προκειμένου να ενημερωθούν εγκαίρως για τις προσφορές που θα τρέξει εν όψει Black Friday 2024. Προετοιμάζει ήδη το κλίμα με καμπάνια για αναβάθμιση ηλεκτρικών συσκευών και εκπτώσεις πάνω από 20% σε ψυγειοκαταψύκτες. Σημειώνεται ότι η εταιρεία ανοίγει δύο νέα μεγάλα καταστήματα σε Αττική και Κρήτη, τοποθετώντας οικιακές συσκευές σε 47 από τα 62 καταστήματα του δικτύου της, στο πλαίσιο τριετούς επενδυτικού πλάνου 10 εκατ. ευρώ.

Τα σενάρια για την έκβαση της σεζόν

Σε μια συγκυρία που ο πληθωρισμός έχει ψαλιδίσει το εισόδημα των ελληνικών νοικοκυριών, η Black Friday 2024 και γενικότερα η περίοδος των προσφορών του Νοεμβρίου αποτελεί ευκαιρία. Αφενός οι καταναλωτές μπορούν να βρουν πιο καλές τιμές σε προϊόντα που τους ενδιαφέρουν και αφετέρου οι εμπορικές επιχειρήσεις να ενισχύσουν τη ρευστότητά τους για να επενδύσουν σε νέες προμήθειες. Εξάλλου, το 2024 δεν εξελίσσεται ως μια καλή χρονιά για την αγορά, ειδικά στην κατηγορία ηλεκτρικών συσκευών, καθώς συγκρίνεται με μια χρονιά που έτρεξαν μεγάλα κρατικά προγράμματα. Για την έκβαση της σεζόν στελέχη της αγοράς με τα οποία επικοινώνησε το powergame.gr δεν διακινδυνεύουν πρόβλεψη. Θεωρούν εξίσου πιθανό το σενάριο μιας υποτονικής σεζόν, σε συνέχεια των πτωτικών τάσεων που καταγράφονται στην αγορά από την αρχή του έτους και του σεναρίου της ανάκαμψης, στην περίπτωση που επιβεβαιωθούν οι προσδοκίες μερίδας επιχειρηματιών που θεωρούν ότι οι καταναλωτές το προηγούμενο διάστημα ήταν εν αναμονή των μεγάλων προσφορών για να προχωρήσουν σε αγορές.

Εν τω μεταξύ, μπορεί το ενδιαφέρον να στρέφεται στα τρόφιμα, αλλά ανατιμήσεις έχουν γίνει και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων. Όπως επιβεβαιώνουν παράγοντες της αγοράς, πολλά προϊόντα έχουν ανατιμηθεί πριν βρεθούν σε τιμές «Black Friday 2024», αλλά ορισμένα άλλα κινούνται σε πραγματικά δελεαστικές τιμές πριν ακόμη ενεργοποιηθούν οι μεγάλες εκπτώσεις του εμπορικού event. Σε αυτό το περιβάλλον, ο ανταγωνισμός κλιμακώνεται, καθώς πλησιάζει η 29η Νοεμβρίου. Ως προς την προσέγγιση του καταναλωτή, οι μεγάλες αλυσίδες αξιοποιούν πολλά κανάλια, με τη διαφοροποίηση, την καλύτερη εξυπηρέτηση, τις υπηρεσίες μετά την πώληση, αλλά πρωτίστως την ανταγωνιστική τιμή να αποτελούν βασικά κριτήρια για τις αποφάσεις του καταναλωτικού κοινού.