Χρεοκόπησε η Thomas Cook – Αποκλεισμένοι στα αεροδρόμια χιλιάδες ταξιδιώτες

Την ίδια ώρα η εταιρεία  αφήνει 22.000 υπαλλήλους παγκοσμίως χωρίς δουλειά

Την χρεοκοπία της τα ξημερώματα της Δευτέρας (23/9) ανακοίνωσε η Thomas Cook, το μεγαλύτερο ταξιδιωτικό πρακτορείο στον κόσμο, αφήνοντας χιλιάδες ταξιδιώτες αποκλεισμένους σε δεκάδες αεροδρόμια ανά τον κόσμο.

Ο διευθύνων σύμβουλος της βρετανικής εταιρείας, Πίτερ Φανκχάουζερ εξέφρασε τη βαθιά του λύπη για την πτώχευση της εταιρείας καθώς το διοικητικό συμβούλιο δεν κατόρθωσε να επιτύχει ένα πακέτο διάσωσης από τους δανειστές της εταιρείας για να αποφύγει μια χαοτική κατάρρευση.

Thomas Cook: Ξενοδοχείο στην Τυνησία εμπόδισε αναχώρηση Βρετανών τουριστών

Η βρετανική υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ανακοίνωσε ότι η Thomas Cook έπαυσε τις εργασίες της και πως η υπηρεσία και η κυβέρνηση θα συνεργαστούν για να επαναπατριστούν πάνω από 150.000 Βρετανούς τουρίστες, πελάτες της εταιρείας, μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες.

«Θα ήθελα να ζητήσω συγγνώμη στους εκατομμύρια πελάτες μας και τους χιλιάδες εργαζομένους μας, προμηθευτές και συνεργάτες μας, που μας στήριξαν επί πολλά χρόνια», είπε ο Φανκχάουζερ με ανακοίνωση που εκδόθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες.

«Η Thomas Cook έπαυσε τις εμπορικές συναλλαγές, οπότε οι πτήσεις της εταιρείας έχουν πλέον ακυρωθεί», τόνισε η βρετανική υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Η εταιρεία διαχειρίζεται σήμερα ξενοδοχεία και τουριστικά θέρετρα, αεροπορικές εταιρείες και κρουαζιερόπλοια, και έχει 600.000 πελάτες που βρίσκονται σε διακοπές. Επίσης απασχολεί 22.000 εργαζομένους σε όλον τον κόσμο και από αυτούς οι 9.000 στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Πηγή: ethnos.gr

«Η Thomas Cook έπαυσε τις εμπορικές συναλλαγές, οπότε οι πτήσεις της εταιρείας έχουν πλέον ακυρωθεί», τόνισε η βρετανική υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Σύμφωνα με την CAA όλες οι κρατήσειςπτήσεις και πακέτα διακοπών της εταιρείας είναι πλέον άκυρες. Η AlixPartners και η KPMG θα οριστούν ως διαχειριστές των διαφόρων θυγατρικών της εταιρείας.

Σχέδιο έκτακτης ανάγκης για τους πελάτες της Thomas Cook

Μετά την κατάρρευση της Thomas Cook, οι βρετανικές αρχές θα πρέπει να οργανώσουν την επιστροφή 150.000 Βρετανών, αριθμός δύο φορές μεγαλύτερος από όταν πτώχευσε η αεροπορική εταιρεία Monarch πριν από δύο χρόνια.

«Η κυβέρνηση και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (CAA) δρομολογούν την μεγαλύτερη επιχείρηση επαναπατρισμού πολιτών στην Ιστορία σε περίοδο ειρήνης», ανέφερε σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου.

Οι βρετανικές αρχές ενεργοποίησαν σχέδιο έκτακτης ανάγκης με την κωδική ονομασία «Επιχείρηση Μάττερχορν», από το όνομα μιας εκστρατείας βομβαρδισμού των ΗΠΑ κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

«Οι πελάτες που βρίσκονται στο εξωτερικό θα πρέπει να επισκεφτούν το www.thomascook.caa.co.uk και να πάνε στο αεροδρόμιο μόνο όταν έχουν επιβεβαιωμένη εναλλακτική πτήση», ανέφερε η CAA, δίνοντας τους αριθμούς των ειδικών τηλεφωνικών γραμμών για τη βοήθεια των ταξιδιωτών: 0300 303 2800 για κλήσεις από την Μεγάλη Βρετανία και την Ιρλανδία, και 0044 1753 330 330 από το εξωτερικό).

Η CAA πρόσθεσε ότι έχει εξασφαλίσει ειδικά αεροσκάφη για την κολοσσιαία επιχείρηση που θα διαρκέσει μέχρι τις 6 Οκτωβρίου, αν και μερικοί τουρίστες θα μπορέσουν να επιστρέψουν με εμπορικές πτήσεις.

Υπενθυμίζει ότι οι οργανωμένες εκδρομές επωφελούνται από την εγγύηση της ATOL, η οποία απορρέει από ευρωπαϊκή οδηγία.

Αυτή η νομοθεσία ισχύει για άλλα κράτη μέλη της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας και της Γερμανίας, που έχουν μεγάλα τμήματα πελατών της Thomas Cook και μπορούν να επωφεληθούν από την εγγύηση.

«Δεδομένης της σοβαρότητας της περίστασης, μια κάποια αναστάτωση είναι αναπόφευκτη, αλλά η CAA θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να επαναπατρίσει τον κόσμο όσο το δυνατόν πιο κοντά στην αναμενόμενη ημερομηνία είτε για άτομα που καλύπτονται από την ATOL είτε όχι».

Πηγή: newsit.gr