easyJet: Δεκάδες ακυρώσεις πτήσεων -και προς την Ελλάδα | Αντιμέτωπη με μαζικές αποζημιώσεις-Τουρισμός: Απειλείται η σεζόν

Χιλιάδες επιβάτες της easyJet ταλαιπωρήθηκαν λόγω ακύρωσης εκατοντάδων πτήσεων, ανάμεσά τους και προς τα ελληνικά νησιά της Ρόδου της Σαντορίνης και της Μυκόνου, εξαιτίας βλάβης που προκλήθηκε στα συστήματα πληροφορικής της εταιρίας.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Independent, τουλάχιστον 200 πτήσεις ακυρώθηκαν, με συνέπεια μεγάλες ουρές και σκηνές χάους να διαδραματίζονται στα βρετανικά αεροδρόμια, ιδιαίτερα στο Γκάτγουικ του Λονδίνου, όπου ακυρώθηκαν τουλάχιστον 30 πτήσεις, ανάμεσα στις οποίες και προς τα τρία ελληνικά νησιά. Ενώ, από και προς το Μάντσεστερ ακυρώθηκαν δώδεκα πτήσεις, συμπεριλαμβανομένου μίας προς την Αττάλεια. Επίσης, από το Λούτον ακυρώθηκαν πτήσεις προς τη Ρόδο, την Τενερίφη και την Αλικαρνασσό.

Εκπρόσωπος της easyJet δήλωσε: “Δυστυχώς, αντιμετωπίζουμε προβλήματα με τα συστήματα πληροφορικής, πράγμα που σημαίνει ότι οι πτήσεις που πρόκειται να αναχωρήσουν μεταξύ 13:00 και 15:00 ώρα Ην. Βασιλείου ενδέχεται να επηρεαστούν. Η ομάδα των ειδικών πληροφορικής εργάζεται για την αποκατάσταση των συστημάτων το συντομότερο δυνατό. Συμβουλεύουμε τους πελάτες που πρόκειται να ταξιδέψουν μαζί μας σήμερα να συνεχίσουν να ελέγχουν το Flight Tracker για να ελέγξουν την κατάσταση της πτήσης τους πριν φτάσουν στο αεροδρόμιο. Ζητούμε συγγνώμη για την ταλαιπωρία που προκλήθηκε και θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους πελάτες για την υπομονή τους”.

Σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών, οι επιβάτες δικαιούνται αποζημίωση £220 ή £350 το άτομο, ανάλογα με τη διάρκεια της πτήσης, με το μεγαλύτερο ποσό να αντιστοιχεί σε αποστάσεις άνω των 1.500 χλμ.

Η easyJet αρχικά ισχυρίστηκε ότι δεν θα προχωρήσει σε αποζημίωση των πελατών που επηρεάστηκαν, στέλνοντας ένα μήνυμα στο οποίο ενημέρωσε ότι το πρόβλημα ήταν “εκτός του ελέγχου μας και θεωρείτο ως μια εξαιρετική περίσταση”. Ωστόσο, ένας εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρίας έχει τώρα αντικρούσει αυτόν τον ισχυρισμό, λέγοντας στην Independent ότι το “έκτακτο μήνυμα εστάλη κατά λάθος”.

Μαζικές αποζημιώσεις στο προσκήνιο

Μετά τη βλάβη στο σύστημα IT, που προκάλεσε μεγάλη αναστάτωση στο επιβατικό κοινό, τώρα, η easyJet βρίσκεται αντιμέτωπη με  την προοπτική μαζικών αποζημιώσεων.

Η εταιρία αεροπορικών αναλύσεων Cirium εκτίμησε ότι η easyJet επρόκειτο να πραγματοποιήσει 562 αναχωρήσεις από αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου χθες και πως το 15%, που αντιστοιχεί σε 84 πτήσεις, ακυρώθηκαν. Το αεροδρόμιο Γκάτγουικ επλήγη περισσότερο, ακολουθούμενο από το αεροδρόμιο του Μπρίστολ. Μάλιστα, από το Γκάτγουικ άλλες 11 πτήσεις ακυρώθηκαν σήμερα (Παρασκευή), όπως μετέδωσε το BBC.

Στο πλαίσιο αυτό, η Which? κάλεσε τους θιγόμενους επιβάτες να υποβάλουν αιτήσεις αποζημίωσης από την αεροπορική εταιρία.

Η Which? εξακολουθεί να εκφράζει τις ανησυχίες της για τα σχέδια του βρετανικού υπουργείου Μεταφορών να μειώσει σημαντικά τα δικαιώματα των επιβατών για αποζημίωση, στην περίπτωση που η πτήση τους στο Ηνωμένο Βασίλειο καθυστερεί ή ακυρώνεται. “Προτρέπουμε το υπουργείο Μεταφορών να επανεξετάσει το θέμα, ώστε οι επιβάτες να έχουν μια δίκαιη συμφωνία”, είπε ο ταξιδιωτικός συντάκτης της Which?, Rory Boland.

Πάνω από 1.500 προγραμματισμένες αναχωρήσεις

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Cirium, ο αερομεταφορέας πρόκειται να πραγματοποιήσει έως και 1.634 αναχωρήσεις από αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου, που αντιστοιχούν σε 288.550 θέσεις, από σήμερα έως και την Κυριακή, καθώς ξεκινούν οι σχολικές διακοπές του εξαμήνου για πολλούς ενόψει του μεγάλου Σαββατοκύριακου για τον εορτασμό του Πλατινένιου Ιωβηλαίου της βασίλισσας.

Σήμερα, Παρασκευή, αναμένεται ο μεγαλύτερος αριθμός προγραμματισμένων αναχωρήσεων από αεροπορικές εταιρίες συνολικά από την έναρξη της πανδημίας τον Μάρτιο του 2020. Σχεδόν 8.000 αναχωρήσεις που αντιστοιχούν σε σχεδόν 1,4 εκατομμύρια θέσεις αναμένονται αυτό το Σαββατοκύριακο.

Πηγή: https://money-tourism.gr/

Ξέμειναν από προσωπικό οι αερομεταφορές

Καθυστερήσεις, ακόμη και ακυρώσεις, πτήσεων εμποδίζουν τη μαζική κάθοδο των Βορειοευρωπαίων προς τις χώρες της Νότιας Ευρώπης για διακοπές.

Γιώργος Κανελλόπουλος

Πονοκέφαλο προκαλεί στον τουριστικό κλάδο της Ευρώπης η έλλειψη προσωπικού στις μεταφορές, ενόψει της καλοκαιρινής σεζόν που μόλις ξεκίνησε. Μάλιστα, το φαινόμενο τείνει να προκαλέσει σοβαρές αρρυθμίες στην τουριστική βιομηχανία, η οποία προσδοκά σε ένα ιδιαίτερα προσοδοφόρο καλοκαίρι, προκειμένου από τη μια πλευρά να κλείσει τις πληγές που άνοιξε η πανδημία και από την άλλη να δημιουργήσει «απόθεμα» στο ακραίο σενάριο που αναζωπυρωθεί το κύμα πανδημίας το φθινόπωρο.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, ήδη παρατηρούνται καθυστερήσεις και ακυρώσεις στις πτήσεις, ενώ υπάρχει αναστάτωση στα δρομολόγια των πλοίων και των τρένων σε διάφορες χώρες της Γηραιάς Ηπείρου λόγω της αδυναμίας των εταιρειών να ανταποκριθούν λόγω έλλειψης του κατάλληλου προσωπικού στη μαζική κάθοδο των Βορειοευρωπαίων προς τις χώρες της Νότιας Ευρώπης για διακοπές.

Τα προβλήματα

Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Τουρισμού και Ταξιδιών, που επικαλείται το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο, οι ελλείψεις προσωπικού στις μεταφορές φθάνουν το 18% στην Πορτογαλία, το 15% στη Γαλλία και την Ιταλία, το 12% στη Βρετανία, το 11% στις ΗΠΑ και το 9% στη Βρετανία. Πρόκειται για φαινόμενο που αποδίδεται στις απολύσεις προσωπικού που έκαναν οι εταιρείες κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το οποίο τώρα δεν επιθυμεί να επιστρέψει κυρίως γιατί βρήκε αλλού δουλειά.

Τα πρώτα προβλήματα εμφανίστηκαν το Πάσχα, κάνοντας αεροπορικές και άλλες εταιρείες να ανησυχούν για τους καλοκαιρινούς μήνες που θα ακολουθήσουν. Οι ελλείψεις φάνηκαν κυρίως στις αεροπορικές, οι οποίες φοβούνται ότι δεν θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν σε υψηλότερα φορτία επιβατών.

Ειδικά στη Βρετανία οι προσλήψεις προσωπικού σε εταιρείες όπως η British Airways χαρακτηρίζονται ιδιαίτερα δύσκολες. Η εταιρεία διαχείρισης του εναέριου χώρου της Ευρώπης, η Eurocontrol, προέβλεψε στις αρχές Απριλίου ότι η καλοκαιρινή κυκλοφορία αεροσκαφών θα αγγίξει τουλάχιστον το 90% των επιπέδων που καταγράφονταν πριν από την πανδημία. Εκτοτε, οι αερομεταφορείς, συμπεριλαμβανομένων και εταιρειών όπως η Ryanair Holdings, κατέγραψαν αλματώδη άνοδο στις πωλήσεις εισιτηρίων. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα δεν μπορεί να προβλεφθεί η πραγματική κίνηση καθώς οι ταξιδιώτες λόγω συνθηκών κάνουν κρατήσεις την τελευταία στιγμή.

Προβλήματα στελέχωσης έχουν και τα αεροδρόμια. Το Χίθροου του Λονδίνου, ο πλέον πολυσύχναστος κόμβος της Ευρώπης – τουλάχιστον με βάση τα στοιχεία πριν από την πανδημία -, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα.

Η διοίκηση του αεροδρομίου δυσκολεύτηκε να καλύψει θέσεις ασφαλείας και καθαριότητας, ενώ η British Airways που είναι η μεγαλύτερη αεροπορική της χώρας κάνει λόγο για ελλείψεις σε προσωπικό που δουλεύει γύρω από τα αεροσκάφη. Οι ελλείψεις τέτοιου προσωπικού τελικά οδηγούν ακόμη και σε ματαιώσεις πτήσεων κι ας υπάρχει ζήτηση για εισιτήρια.

Στη ναυτιλία οι προσπάθειες για μείωση του κόστους οδήγησαν σε χάος στην κρίσιμη θαλάσσια διαδρομή Ντόβερ – Καλαί, η οποία είναι η βασική πύλη εξόδου των Βρετανών που μετακινούνται με τα αυτοκίνητά τους προς τη Γαλλία και πέρα από αυτήν. Η P&O Ferries, που ήταν η μεγαλύτερη εταιρεία της γραμμής, βρίσκεται σε αντιπαράθεση με τη βρετανική κυβέρνηση αφού απέλυσε 800 ναυτικούς χωρίς προειδοποίηση.

«Καμπανάκι» και για την Ελλάδα

Σοβαρές ελλείψεις προσωπικού υπάρχουν και στον ελληνικό τουρισμό, με αρμόδιους παράγοντες να έχουν χτυπήσει εδώ και καιρό το καμπανάκι.

Χαρακτηριστική ήταν η ανάρτηση του επίτιμου πρόεδρου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) στο Twitter τον περασμένο μήνα, ο οποίος ανέφερε ότι υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις κυρίως στον επισιτισμό (κουζίνα και service) με ακάλυπτες πάνω από 50.000 θέσεις.

Πηγή: https://www.ot.gr/