Έως τον Μάιο ο νέος διαγωνισμός για το Άκτιο – Αμβρακία. Συνδέεται και η Ιόνια Οδός με την Πρέβεζα

Στους σχεδιασμούς του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το Άκτιο – Αμβρακία και την σύνδεση της Ιόνιας Οδού με την Πρέβεζα αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργου Βαρεμένου.

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, ο νέος διαγωνισμός για το Άκτιο – Αμβρακία θα προκηρυχθεί μέχρι τον Μάιο, με κόστος 150 εκατ. ευρώ. Το μοντέλο δημοπράτησης θα στηρίζεται στο κατ΄ αποκοπή τίμημα και όχι στις ποσότητες υλικών, με στόχο την αποφυγή υπερβολικών εκπτώσεων.

Σημειώνεται ότι, σχετικά πρόσφατα, το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε την ματαίωση του προηγούμενου διαγωνισμού, ύψους 160 εκατ. ευρώ, με προσωρινό ανάδοχο την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – ΤΕΡΝΑ.

Ωστόσο, το έργο δεν προχώρησε, διότι εκκρεμούσε η προσφυγή του δεύτερου μειοδότη, της GT Infrastrutture.

Σύμφωνα με το υπουργείο, το έργο ήταν εκτός αρχικού χρονοδιαγράμματος, με ορατό τον κίνδυνο απώλειας κοινοτικών κονδυλίων και γι΄ αυτό ακυρώθηκε ο προηγούμενος διαγωνισμός.

Ο νέος διαγωνισμός εκτιμάται ότι θα έχει μικρότερο χρόνο υλοποίησης και κάπως διαφορετικό αντικείμενο (παρατηρήθηκαν γεωτεχνικές αστοχίες σε ηµιτελή ορύγµατα, το κόστος ανάταξης των οποίων δεν συμπεριλήφθηκε στον προηγούμενο διαγωνισµό).

Αντίστοιχα, για την σύνδεση της Ιόνιας Οδού με την Πρέβεζα, ο κ. Καραμανλής τόνισε, στη Βουλή, ότι έχει ξεκινήσει η διαδικασία σύναψης Προγραμματικής Σύμβασης με την Περιφέρεια Ηπείρου, με στόχο το έργο να δημοπρατηθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2021.

Οι δηλώσεις του υπουργού Υποδομών για το Άκτιο – Αμβρακία

«Δεν είμαι εδώ για να απαντάω σε εργολάβους. Εγώ είμαι εδώ για να απαντάω στον ελληνικό λαό. Εμείς είμαστε εδώ για να προασπίσουμε το δημόσιο συμφέρον.

Ο διαγωνισμός αυτός έπρεπε – δυστυχώς – να ακυρωθεί, να ξεκινήσει από την αρχή, για να τελειώνει κάποτε αυτό το έργο», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

«Επί 4,5 χρόνια δεν έχετε κάνει σχεδόν τίποτα. Δίνατε παράταση στην παράταση. Εμείς, τι κάνουμε; Λέμε:

Πρώτον, λόγω των χρόνιων δικαστικών εμπλοκών, ακυρώνουμε τον διαγωνισμό.

Δεύτερον, προετοιμάζουμε νέα τεύχη με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και προϋπολογισμό, με κατ’ αποκοπήν τίμημα. Χωρίς τις μεγάλες εκπτώσεις.

Τρίτον, προετοιμάζουμε την προκήρυξη του νέου διαγωνισμού – με 150 εκατ. ευρώ – και θα τον έχουμε έτοιμο μέχρι το Μάιο του 2020. Ξεπερνάμε τα κακώς κείμενα του παρελθόντος και προχωράμε με στόχο την ολοκλήρωση του έργου», συμπλήρωσε ο υπουργός Υποδομών.

Η ανακοίνωση του Γιώργου Βαρεμένου για το Άκτιο – Αμβρακία

Σε ανακοίνωσή του, ο Γ. Βαρεμένος υποστηρίζει ότι επισήμανε τον σχεδόν βέβαιο κίνδυνο να εισέλθει το έργο σ’ έναν νέο κυκεώνα δικαστικών διαμαχών μετά την απόφαση του υπουργού να επαναδημοπρατήσει το έργο, ματαιώνοντας τον διαγωνισμό που είχε προκηρύξει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και έβαινε προς την ολοκλήρωσή του.

Επεσήμανε ότι η Αιτωλοακαρνανία, αλλά και όλες οι όμορες περιοχές, δεν αντέχουν διαιώνιση αυτής της αβεβαιότητας σε σχέση με την ολοκλήρωση του έργου.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, «ο Κ. Καραμανλής παραδέχθηκε ότι όντως υπάρχει αυτός ο κίνδυνος νέων νομικών εμπλοκών στον νέο διαγωνισμό.

Προφανώς, αναλαμβάνει την πλήρη πολιτική ευθύνη αυτής της επιλογής του (προϊόν μιάς ιδιότυπης βεντέτας που έχει ανοίξει ο ίδιος, όπως ανέφερε ο Γ. Βαρεμένος), επιλογή για την οποία και θα είναι υπόλογος στον λαό της περιοχής».

Πηγή: metaforespress.gr