Επιδόματα ΟΠΕΚΑ – ΔΥΠΑ: Πώς βγάζετε προπληρωμένη κάρτα μέσω gov.gr

Από τις 15 Μαρτίου 2025, τίθεται σε εφαρμογή ένας νέος τρόπος καταβολής συγκεκριμένων προνοιακών παροχών και επιδομάτων που χορηγούνται από τον Οργανισμό Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ) και τη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ). Η αλλαγή αφορά την πληρωμή μέσω ειδικής προπληρωμένης κάρτας, ενώ το μέτρο θα εφαρμοστεί σταδιακά, με το επίδομα παιδιού (Α21) να εντάσσεται στη διαδικασία από τις 30 Μαΐου 2025.

Η νέα προπληρωμένη κάρτα εκδίδεται από Πάροχο Υπηρεσιών Πληρωμών (ΠΥΠ), ο οποίος συνεργάζεται με τις τράπεζες και απαιτεί ο δικαιούχος να διατηρεί ενεργό τραπεζικό λογαριασμό (IBAN). Η αλλαγή αυτή επηρεάζει 19 συνολικά επιδόματα, τα οποία πλέον δεν θα καταβάλλονται απευθείας σε τραπεζικούς λογαριασμούς, αλλά θα πιστώνονται στις προπληρωμένες κάρτες των δικαιούχων. Από το ποσό του επιδόματος, το 50% θα μπορεί να αναληφθεί σε μετρητά από τον συνδεδεμένο τραπεζικό λογαριασμό, ενώ το υπόλοιπο θα πρέπει να χρησιμοποιείται αποκλειστικά μέσω της κάρτας για ηλεκτρονικές πληρωμές.

Όσοι δικαιούχοι δεν διαθέτουν τραπεζικό λογαριασμό στο όνομά τους, θα πρέπει να ανοίξουν έναν πριν από την έναρξη εφαρμογής του νέου τρόπου καταβολής. Οι τράπεζες που έχουν αναλάβει την έκδοση της ειδικής προπληρωμένης κάρτας μέχρι στιγμής περιλαμβάνουν την Εθνική Τράπεζα, την Alpha Bank, την Attica Bank, την Τράπεζα Πειραιώς, τη Eurobank, καθώς και τις Συνεταιριστικές Τράπεζες Ηπείρου και Καρδίτσας.

Πώς γίνεται η αίτηση για την προπληρωμένη κάρτα

Η αίτηση για την απόκτηση της προπληρωμένης κάρτας θα υποβάλλεται αποκλειστικά μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας gov.gr. Η έκδοση και αποστολή της κάρτας θα πραγματοποιείται από την τράπεζα στην οποία διατηρείται ο λογαριασμός του δικαιούχου.

Η διαδικασία είναι αυτοματοποιημένη και βασίζεται σε ένα νέο πληροφοριακό σύστημα που διασυνδέεται με τις βάσεις δεδομένων του ΟΠΕΚΑ και της ΔΥΠΑ. Το σύστημα αντλεί αυτόματα τα στοιχεία του δικαιούχου, όπως τον IBAN και τη δηλωμένη διεύθυνση κατοικίας. Μόλις ολοκληρωθεί η ανάκτηση των στοιχείων, ο δικαιούχος λαμβάνει ένα ηλεκτρονικό μήνυμα, μέσω του οποίου καλείται να ελέγξει τα δεδομένα και να προβεί σε τυχόν διορθώσεις μέσα σε προθεσμία πέντε ημερών. Αν δεν γίνει κάποια ενέργεια εντός αυτού του χρονικού διαστήματος, η αίτηση θεωρείται οριστική και υποβάλλεται στον ΠΥΠ που αντιστοιχεί στον δηλωμένο τραπεζικό λογαριασμό.

Για την είσοδο στο νέο πληροφοριακό σύστημα απαιτείται η χρήση των προσωπικών κωδικών TaxisNet. Μόλις η αίτηση εγκριθεί, ο πάροχος προχωρά στην έκδοση και αποστολή της προπληρωμένης κάρτας, την οποία οι δικαιούχοι θα μπορούν να χρησιμοποιούν άμεσα για τις συναλλαγές τους.

Μάθετε τα πάντα για ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ – ΔΥΠΑ – ΟΠΕΚΑ – ΟΑΕΔ – ΕΦΚΑ εδώ