Έρχονται «ραβασάκια» για 500.000 ανασφάλιστα οχήματα -Βαριά πρόστιμα στους ιδιοκτήτες

Ο πρόεδρος του ΕΕΑ ξεκαθάρισε ότι πρέπει να σταματήσει αιμορραγία αυτής της κοινωνικής και οικονομικής πληγής που διαχρονικά και αδικαιολόγητα συντηρείται.

Ελεύθερα αλλά παράνομα εξακολουθούν να κυκλοφορούν εκατοντάδες χιλιάδες ανασφάλιστα οχήματα παρά το γεγονός ότι η νομοθεσία και τα πρόστιμα έχουν τεθεί σε ισχύ από τον Ιούλιο του 2014, αλλά έκτοτε εξαιτίας διαφόρων προβλημάτων δεν έχει ποτέ εφαρμοστεί.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr τα πληροφοριακά συστήματα των συναρμόδιων Υπουργείων είναι συμβατά και πλέον η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) τις επόμενες ημέρες ή εβδομάδες θα μπορεί να πραγματοποιήσει την διασταύρωση και να βεβαιώσει στους παραβάτες τα πρόστιμα που ορίζει η νομοθεσία.

Να υπενθυμίσουμε πως στην Ελλάδα εκτιμάται ότι κυκλοφορούν πάνω από 500.000 ανασφάλιστα οχήματα με την κατάσταση συνεχώς να επιδεινώνεται εξαιτίας της ατιμωρησίας που υπάρχει.

Ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών (Ε.Ε.Α.) και επίτιμος διδάκτορας ΠΑ.ΠΕΙ. κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου μιλώντας στο Carandmotor.gr επισήμανε ότι: «Μόνο δικαιολογίες και υποσχέσεις ότι θα ενεργοποιηθεί ο μηχανισμός ηλεκτρονικών διασταυρώσεων και θα εντοπιστούν τα ανασφάλιστα οχήματα, εισπράττουμε εδώ και χρόνια από τους αρμόδιους. Φθάνει πια ο διασυρμός της χώρας. Τα οχήματα αυτά και οι παραβάτες οδηγοί τους κυκλοφορούν καθημερινά αναμεσά μας. Η Ελλάδα έχει την αρνητική πρωτιά μεταξύ των χωρών της Ε.Ε. καθώς είναι η μοναδική που αδυνατεί να προχωρήσει σε ηλεκτρονικές -αποτελεσματικές- διασταυρώσεις και να εντοπίσει τα οχήματα αυτά μέσω των βάσεων δεδομένων του κράτους. Υπολογίζεται ότι περίπου 500.000 οχήματα ίσως και παραπάνω είναι σήμερα ανασφάλιστα και αποτελούν “περιφερόμενο κίνδυνο“. Η εμπλοκή με έναν τέτοιο όχημα σε ατύχημα συνεπάγεται ταλαιπωρία χρόνων για την καταβολή της σχετικής αποζημίωσης, με αποτέλεσμα να «τιμωρούνται» έτσι οι συνεπείς ασφαλισμένοι οδηγοί. Οι αρμόδιοι αψηφούν ότι όσο τα ανασφάλιστα οχήματα συνεχίζουν να κυκλοφορούν, αποτελούν δημόσιο κίνδυνο. Αδιαφορούν για το γεγονός ότι δεν εφαρμόζεται η σχετική νομοθεσία που ισχύει από το 2015. Στην σύγχρονη Ελλάδα, μοιάζει σαν να τιμωρούμε τους νομοταγείς και να αφήνουμε τους παραβάτες να διασκεδάζουν την άρνηση, διότι μόνο έτσι μπορεί να το ερμηνεύσει κάποιος, και όχι πλέον ως αδυναμία, του κράτους να τους εντοπίσει. Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών ζητά την επίλυση του θέματος εδώ και χρόνια. Οι δεσμεύσεις που έχουμε λάβει σε όλο αυτό το διάστημα είναι πολλές και συχνές. Όμως αποτέλεσμα κανένα. Οι αρμόδιοι έχουν αρκετές φορές μέσα από τις δημόσιες δηλώσεις τους δημιουργήσει την εντύπωση ότι είμαστε κοντά στη λύση. Τελικά όμως το πρόβλημα παραμένει. Η υπομονή μας εξαντλήθηκε. Ο διάλογος που έχει ξεκινήσει εδώ και τόσα χρόνια αποδεικνύεται ατελέσφορος. Κάτι πρέπει να γίνει άμεσα. Να σταματήσουμε την αιμορραγία αυτής της κοινωνικής και οικονομικής πληγής που διαχρονικά και αδικαιολόγητα συντηρείται. Προσωπικά θεωρώ ότι πρέπει να περάσουμε στην επόμενη ημέρα και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι ευθύνες έχουν ονοματεπώνυμο

Τα πρόστιμα

Το ανασφάλιστο όχημα συνεπάγεται μεγάλο κίνδυνο σε περίπτωση ατυχήματος αλλά και αυστηρά πρόστιμα από την πολιτεία σε περίπτωση ελέγχου. Σε περίπτωση διασταύρωσης από την ΑΑΔΕ βεβαιώνεται το πρόστιμο και αποστέλλεται ειδοποιητήριο στον κάτοχο του οχήματος.

Όποιος οδηγός ΙΧ διαπιστωθεί ότι κυκλοφορεί με ανασφάλιστο όχημα μέσω του συστήματος ελέγχου, παραλαμβάνει ειδοποιητήριο και καλείται εντός 8 ημερών είτε να αποδείξει πως το όχημά του είναι ασφαλισμένο, είτε να προχωρήσει στην ασφάλιση του οχήματός του και να πληρώσει παράβολο 250 ευρώ.

Εάν ο κάτοχος του αυτοκινήτου δεν συμμορφωθεί, ο νόμος προβλέπει την επιβολή νέου προστίμου 500 ευρώ σε συνδυασμό με πρόσθετες διοικητικές και ποινικές κυρώσεις.

Σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης του ανασφάλιστου οχήματος δεν προχωρήσει στην ασφάλιση του οχήματος του, τότε δρομολογούνται πρόσθετες κυρώσεις όπως:

Αφαίρεση της άδειας ικανότητας του οδηγού για 6 μήνες.

Αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για 6 μήνες.

Επίσης προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου, με πράξη της Αστυνομικής Αρχής, 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα Φ.Δ.Χ., 500 ευρώ για τα επιβατικά & 250 ευρώ για τα δίκυκλα.

Σε περίπτωση που κάποιο όχημα εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα τότε η νομοθεσία προβλέπει αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος για δύο χρόνια (ή για τρία χρόνια σε περίπτωση υποτροπής) και ποινή φυλάκισης από δύο μήνες έως 1 χρόνο και χρηματική ποινή έως 3.000 ευρώ.

Άλλα… κόλπα!

Πολλοί ιδιοκτήτες οχημάτων θέλοντας να «ξεγελάσουν» τις Αρχές έχουν υιοθετήσει την μερική ασφάλιση των οχημάτων τους. Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr οι «έξυπνοι» ιδιοκτήτες ασφαλίζουν τα οχήματά τους για ένα μήνα ή ένα τρίμηνο και στη συνέχεια τα κινούν ανασφάλιστα για ένα αντίστοιχο διάστημα. Δηλαδή κατά τη διάρκεια ενός έτους ασφαλίζουν τα οχήματά τους από 1 έως και 6 μήνες και το υπόλοιπο διάστημα τα κινούν ανασφάλιστα και παράνομα.

Η νομοθεσία πάντως προβλέπει ότι θα πρέπει να πραγματοποιούνται 3 διασταυρώσεις ετησίως αλλά σύμφωνα με στελέχη από την ασφαλιστική αγορά από την στιγμή που έχουν ανανεωθεί τα πληροφοριακά συστήματα όλων των συναρμόδιων Υπουργείων η διασταύρωση των στοιχείων θα πρέπει να είναι συνεχής και online και να ειδοποιούνται οι «ξεχασιάρηδες» ιδιοκτήτες οχημάτων λίγες ημέρες πρην την επιβολή του προστίμου ώστε να ανανεώσουν το ασφαλιστήριο συμβόλαιό τους είτε να θέσουν σε προσωρινή ακινησία τα οχήματά τους.

πηγή: carandmotor.gr