Το 47% των Ελλήνων προγραμματίζει διακοπές αυτό το καλοκαίρι, ενώ η πλειονότητα θα ήθελε να δοθεί voucher από το κράτος για διακοπές στη χώρα μας. Επίσης, η πλειονότητα αναμένει πτώση στις τιμές των ξενοδοχείων ενώ θεωρούν ότι οι τιμές των εστιατορίων θα παραμείνουν ίδιες κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών τους διακοπών.
Αυτά είναι τα κύρια ευρήματα της διαδικτυακής έρευνας που πραγματοποίησε η ερευνητική ομάδα του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονίας για τις ταξιδιωτικές προθέσεις των Ελλήνων και με δεδομένο ότι ο εσωτερικός τουρισμός είναι καθοριστικός για την επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού.
Τα συμπεράσματα της έρευνας:
- Η πλειοψηφία των Ελλήνων επιθυμεί να δοθεί voucher για να κάνει διακοπές φέτος (66,4%)
- Η παροχή voucher αυξάνει τις προθέσεις των Ελλήνων να κάνουν διακοπές σχεδόν κατά 20% (από 47% σε 66,4%)
- Το προτεινόμενο ποσό του voucher είναι από 200 έως 400 Ευρώ για το 71,1%
- Η παροχή voucher μπορεί να διαφοροποιήσει περισσότερο την επιλογή του προορισμού των διακοπών των Ελλήνων, λιγότερο την περίοδο και ακόμα λιγότερο το είδος της διαμονής τους.
- Η παροχή voucher θεωρείται θετική ενέργεια για το 67% των Ελλήνων ωστόσο όταν λαμβάνουν υπόψη την επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού από την παροχή του, τότε μόνο το 46,4% το υποστηρίζει.
- Οι Έλληνες στην πλειοψηφία τους αναμένουν πτώση στις τιμές των ξενοδοχείων ενώ θεωρούν ότι οι τιμές των εστιατορίων θα παραμείνουν ίδιες κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών τους διακοπών
- Το 75% των Ελλήνων βίωσε μικρή έως μεγάλη μείωση στο εισόδημά του λόγω COVID-19
Οι ταξιδιωτικές προθέσεις των Ελλήνων αυτό το καλοκαίρι
Στο ερώτημα αν σχεδιάζουν να κάνουν διακοπές φέτος το καλοκαίρι το 47% απάντησε θετικά, το 34% απάντησε ότι δεν έχει αποφασίσει ακόμα, ενώ το 19% απάντησε ότι δεν σκοπεύει να κάνει διακοπές.
Με την πρόταση «Εάν λάμβανα ένα voucher διακοπών από το Ελληνικό κράτος, τότε σίγουρα θα έκανα διακοπές στην Ελλάδα», συμφωνεί σε απόλυτα ή σε μεγάλο βαθμό το 66,4% των ερωτηθέντων, ενώ μόνο ένα 9% αυτών διαφωνεί με αυτό. Παρόλα αυτά είναι αξιοσημείωτο ότι το 24,6% των ερωτηθέντων δεν είναι σίγουρο ακόμη και σε αυτή την περίπτωση.
Η ερευνητική ομάδα του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονίας αποτελείται απότην κα Ροδούλα Τσιότσου, Καθηγήτρια και Διευθύντρια του MARLAB, τον κ. Αχιλλέα Μπούκη, Λέκτορα στο Πανεπιστήμιο του Sussex και την κα Νικολέττα Θ. Σιαμάγκα, Επίκουρη Καθηγήτρια στο Α.Π.Θ.. Η συλλογή των δεδομένων του Β’ μέρους έγινε το διάστημα το διάστημα 23/4 με 28/4 ενώ απάντησαν 1.073 Έλληνες καταναλωτές.
Πηγή: tornosnews.gr