Στο… θεό φτάνει η πληρωμή τελών για όσους είναι κάτοχοι εισαγόμενων καινούργιων ή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Αιτία του κακού είναι ένας λάθος υπολογισμός του συστήματος ο οποίος βασίζεται στις τιμές εκπομπής CO2 του κάθε οχήματος με αποτέλεσμα αντί π.χ να πληρώσουν 112 ευρώ να καταβάλλουν το ποσό των 2.325 ευρώ.
Ο κακός χαμός επικρατεί τις τελευταίες ημέρες με το σύστημα που υπολογίζει τα ποσά σύμφωνα με τις εκπομπές CO2.
Τα παραδείγματα που υπάρχουν με… τρελά νούμερα πληρωμής δίνουν και παίρνουν. Διαβάστε παρακάτω αναλυτικά ορισμένα από αυτά…
Τέλη κυκλοφορίας 2023: Εκτός… ελέγχου τα ποσά – Άσχημα νέα για χιλιάδες πολίτες
Σοκ έχουν πάθει πάρα πολλοί έμποροι και ιδιώτες καταναλωτές οι οποίοι έχουν ταξινομήσει τα καινούρια ή εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στην Ελλάδα και πρέπει να πληρώσουν τα Τέλη Κυκλοφορίας τους.
Ο λόγος εστιάζεται στο ότι σε πάρα πολλές περιπτώσεις το σύστημα για κάποιο αδιευκρίνιστο λόγο υπολογίζει εντελώς λάθος τα Τέλη Κυκλοφορίας και σε κάποιες περιπτώσεις τα ποσά που καλούνται να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων είναι κυριολεκτικά εξωφρενικά.
Ιδιοκτήτης ενός Hyundai i20 με κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1 λίτρου και απόδοσης 100 ίππων αντί για Μηδενικά ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας καλείται να πληρώσει Τέλη 1.174,20 ευρώ!
Σε άλλη περίπτωση ιδιοκτήτης Hyundai Tucson και μάλιστα της υβριδικής έκδοσης με κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρου και απόδοσης 180 ίππων καλείται να πληρώσει για Τέλη Κυκλοφορίας 2.325,60 ενώ τα Τέλη Κυκλοφορίας σύμφωνα με τους ρύπους που εκπέμπει ανέρχονται σε 112 ευρώ!
τέλη κυκλοφορίας 2023: Το λάθος
Και στις δυο περιπτώσεις το σύστημα έχει κάνει λάθος στις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων και στην περίπτωση του Hyundai Tucson το ύψος των Τελών Κυκλοφορίας έχει υπολογιστεί με εκπομπές CO2 816 γρ./χλμ. ενώ στην πραγματικότητα το συγκεκριμένο αυτοκίνητο εκπέμπει 160 γρ./χλμ. ενώ στην περίπτωση του i20 οι πραγματικές εκπομπές CO2 ανέρχονται σε 120 γρ./χλμ. αντί για 412 γρ./χλμ.
Το μεγάλο πρόβλημα ωστόσο εστιάζεται στο γεγονός ότι οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων με λανθασμένα Τέλη Κυκλοφορίας δεν μπορούν να βρουν άκρη καθώς από την Εφορία τους στέλνουν στις Διευθύνσεις Μεταφορών και τούμπαλιν.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι οι κάτοχοι των ΙΧ να φαίνονται στο Taxisnet ότι χρωστούν τα Τέλη των οχημάτων τους και μάλιστα στις περισσότερες περιπτώσεις τα ποσά διπλασιάζονται καθώς έχει παρέλθει η ημερομηνία εξόφλησής τους!
Τόσο οι εισαγωγείς όσο και οι έμποροι έχουν επισημάνει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με την άμεση εξόφληση των Τελών Κυκλοφορίας μέσα σε λίγες ώρες από την έκδοση άδειας κυκλοφορίας του νέου ή εισαγόμενου οχήματος και έχουν αιτηθεί την αύξηση του χρονικού ορίου εξόφλησής τους ώστε να αποφεύγονται τέτοια λάθη που ουσιαστικά «μαυρίζουν» τους ιδιοκτήτες των ΙΧ στην Εφορία.
Τέλη κυκλοφορίας 2023: Τι έγινε με τα τέλη κυκλοφορίας όσων ξέχασαν να επιστρέψουν πινακίδες
Βαριά καμπάνα χτύπησε σε όσους πήραν πίσω τις πινακίδες των οχημάτων τους το καλοκαίρι για ένα μήνα καταβάλλοντας τα ανάλογα τέλη κυκλοφορίας και έκτοτε ξέχασαν να τις επιτρέψουν.
Διπλάσια ετήσια τέλη θα καταβληθούν από τους ιδιοκτήτες των οχημάτων στην ΑΔΕ οι οποίοι είναι παραβάτες.
Βαριά αναμένονται τα πρόστιμα σε όσους ιδιοκτήτες οχημάτων πήραν πίσω τις πινακίδες για έναν μήνα το καλοκαίρι, καταβάλλοντας τα αναλογικά τέλη κυκλοφορίας αλλά στη συνέχεια «ξέχασαν» να τις καταθέσουν ξανά και συνέχισαν να κυκλοφορούν το όχημα τους χωρίς να καταβάλλουν τα τέλη κυκλοφορίας.
Συγκεκριμένα, η ΑΑΔΕ στέλνει τον λογαριασμό στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, ενώ στους παραβάτες θα επιβάλλεται πρόστιμο διπλάσιο των ετησίων τελών μετά την αφαίρεση του διπλάσιου των μηνιαίων τελών που έχουν καταβληθεί.
Εξωφρενικά τα πρόστιμα
Αν τώρα κάποιος θεωρεί ότι μπορεί να πραγματοποιήσει άρση ακινησίας χωρίς να το δηλώσει και να κινήσει «δωρεάν» για δύο μήνες το αυτοκίνητό του χωρίς να πληρώσει τα Τέλη του 2022 είναι πολύ πιθανό να βρεθεί αντιμέτωπος με πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ πλέον των διπλάσιων Τελών Κυκλοφορίας και του προστίμου εκπρόθεσμης πληρωμής.
Σε περίπτωση υποτροπής, το πρόστιμο τριπλασιάζεται στα 30.000 ευρώ και αφαιρείται για τρία χρόνια το δίπλωμα οδήγησης του κατόχου.
Δείτε τι ισχύει
Με νέα εγκύκλιό του, διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής ξεκαθαρίζει τα «γκρίζα σημεία» για τα τέλη στις περιπτώσεις μεταβιβάσεων, ακινησίας ή διαγραφής εντός του χρονικού διαστήματος της παράτασης της προθεσμίας καταβολής των τελών.
1. Μεταβιβάσεις:
Η παράταση καταβολής των τελών κυκλοφορίας έως τις 28 Φεβρουαρίου δεν ισχύει για όσους μεταβιβάζουν οχήματα εντός του χρονικού διαστήματος της παράτασης.
Για να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση θα πρέπει να καταβληθούν προηγουμένως τα τέλη κυκλοφορίας του έτους εντός του οποίου λαμβάνει χώρα η μεταβίβαση αυτή.
Επίσης είναι αδύνατη η μεταβίβαση της κυριότητας αυτοκινήτου οχήματος, εάν δεν καταβληθούν προηγουμένως τα τέλη του έτους εντός του οποίου λαμβάνει χώρα η μεταβίβαση αυτή.
Τέλη με το μήνα
Η παράταση της προθεσμίας θέσης οχήματος σε ακινησία έως και 28 Φεβρουαρίου 2022, ισχύει και για τα οχήματα που έχουν τεθεί προσωρινά σε κίνηση έως τις 31 Δεκεμβρίου 2021 με καταβολή αναλογικών τελών κυκλοφορίας.
Στις περιπτώσεις αυτές, εφόσον μέχρι τη λήξη της παράτασης δεν καταβληθούν τα τέλη κυκλοφορίας του έτους 2022 ή δεν τεθεί το όχημα εκ νέου σε ακινησία, τότε για το 2021 επιβάλλεται το πρόστιμο για μη εμπρόθεσμη θέση σε ακινησία.
4. Άρση ακινησίας. Η υποχρέωση καταβολής των τελών κυκλοφορίας τρέχοντος έτους (έτους 2022) πριν την άρση της ακινησίας, υφίσταται και στην περίπτωση άρσης ακινησίας εντός του χρόνου παράτασης.
Η ακινησία δεν αίρεται εάν ο κάτοχος του οχήματος δεν καταβάλει προηγουμένως τα τέλη κυκλοφορίας του έτους κατά το οποίο γίνεται η άρση.
5. Επιστροφή τελών κυκλοφορίας.
Στην περίπτωση που έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας και στη συνέχεια εντός του χρονικού διαστήματος της παράτασης τεθεί το όχημα σε ακινησία (εκούσια ή αναγκαστική) ή διαγραφεί λόγω ανακύκλωσης, τα τέλη δύνανται να επιστρέφονται κατόπιν αιτήματος του φορολογούμενου, ως αχρεωστήτως καταβληθέντα, χωρίς να απαιτείται για την θεμελίωση του αχρεώστητου να παρέλθει το έτος για το οποίο καταβλήθηκαν τα τέλη.
6. Ανακύκλωση – διαγραφή οχήματος.
Στην περίπτωση κατά την οποία, ιδιοκτήτης οχήματος, το οποίο τελεί σε κίνηση, επιθυμεί την οριστική διαγραφή αυτού λόγω ανακύκλωσης, δεν οφείλει τα τέλη του έτους 2022 εφόσον παραδώσει το προς διαγραφή όχημα στα εγκεκριμένα από την Ε.Δ.Ο.Ε. κέντρα εναλλακτικής διαχείρισης ή διαγράψει οριστικά αυτό από τα μητρώα αδειών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, έως την ημερομηνία λήξης της παράτασης που έχει δοθεί και για τη θέση οχήματος σε ακινησία, ήτοι έως τις 28 Φεβρουαρίου 2022.
Φέτος, σε αντίθεση με προηγούμενες χρονιές, τα ειδοποιητήρια περιλαμβάνουν QR Code, με σκοπό τη διευκόλυνση των ιδιοκτητών Ι.Χ. σε ό,τι αφορά την πληρωμή τους.
Πρακτικά, σκανάροντας τον κωδικό QR, οι ιδιοκτήτες οχήματων θα μπορούν να πληρώσουν άμεσα μέσω web banking και από το κινητό τους τηλέφωνο το ποσό που τους αναλογεί για τα τέλη κυκλοφορίας 2022.
Πηγή: newsme.gr