Οι ηλεκτρονικές απάτες βρίσκονται σε έξαρση, με ολοένα και περισσότερους πολίτες να πέφτουν θύματα καλοσχεδιασμένων επιθέσεων. Μια από τις πιο ανησυχητικές τεχνικές που χρησιμοποιούν οι δράστες είναι η μέθοδος CallerID Spoofing. Σε αυτή τη μέθοδο, οι απατεώνες καταφέρνουν να εμφανίζεται στο τηλέφωνο του θύματος ο αριθμός μιας τράπεζας. Το θύμα, πιστεύοντας ότι συνομιλεί με εξουσιοδοτημένο τραπεζικό υπάλληλο, παρασύρεται και αποκαλύπτει προσωπικά δεδομένα ή κωδικούς e-banking.
Η Ελληνική Ένωση Τραπεζών έχει εκδώσει προειδοποιήσεις για το φαινόμενο, τονίζοντας ότι οι πολίτες πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Οι δράστες συνήθως χρησιμοποιούν ψυχολογικές τεχνικές πίεσης για να πείσουν το θύμα να τους εμπιστευτεί. «Οι απατεώνες παίζουν με το αίσθημα του επείγοντος, δημιουργώντας πανικό και σύγχυση στο θύμα, ώστε να αποσπάσουν τις κρίσιμες πληροφορίες», εξηγεί η Στέλλα Τσιτσούλα, πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Κυβερνοασφάλειας.
Η κ. Τσιτσούλα υπογραμμίζει ότι οι τράπεζες ποτέ δεν ζητούν ευαίσθητες πληροφορίες, όπως κωδικούς ή προσωπικά στοιχεία, μέσω τηλεφώνου ή email. Εάν λάβετε μια τέτοια κλήση, είναι σημαντικό να διατηρήσετε την ψυχραιμία σας, να μην παρέχετε καμία πληροφορία και να επικοινωνήσετε άμεσα με την τράπεζά σας μέσω των επίσημων καναλιών επικοινωνίας.
Συμβουλές για Αποφυγή Απατών
Ελέγχετε την ταυτότητα του καλούντος: Αν έχετε αμφιβολίες, τερματίστε την κλήση και καλέστε εσείς τον αριθμό της τράπεζας.
Μην δίνετε προσωπικά δεδομένα: Οι τράπεζες δεν θα σας ζητήσουν ποτέ κωδικούς ή άλλα ευαίσθητα στοιχεία.
Χρησιμοποιήστε τεχνολογίες προστασίας: Εγκαταστήστε εφαρμογές που εντοπίζουν και φιλτράρουν ύποπτες κλήσεις.
Ενημερωθείτε: Παρακολουθείτε ανακοινώσεις από την τράπεζά σας και φορείς όπως η Ελληνική Ένωση Τραπεζών για νέες μεθόδους απάτης.
Η προστασία από τις ηλεκτρονικές απάτες ξεκινά από την ενημέρωση και την προσοχή. Μην επιτρέψετε στους επιτήδειους να εκμεταλλευτούν την εμπιστοσύνη σας.
Μάθετε τα πάντα για ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ – ΔΥΠΑ – ΟΠΕΚΑ – ΟΑΕΔ – ΕΦΚΑ εδώ