Κώστας και Γιώργος Δελαπόρτας: Τα δύο αδέλφια που κάνουν αισθητή την παρουσία τους στη φορτηγό ναυτιλία

  • Μηνάς Τσαμόπουλος

Την άνοιξη του 2021 αποφάσισαν να χωρίσουν την επιχειρηματική τους περιουσία, επιλογή η οποία στο πέρασμα του χρόνου έχει αποδειχθεί σωστή σε όσους την επέλεξαν

Έντονη δραστηριότητα στα φορτηγά πλοία επιδεικνύουν τα αδέλφια Δελαπόρτα τους μήνες που ακολούθησαν από το μοίρασμα του στόλου, δύο χρόνια μετά τον θάνατο του πατέρα τους Διονύση Δελαπόρτα.

Ο Κώστας και ο Γιώργος Δελαπόρτας την άνοιξη του 2021 αποφάσισαν να χωρίσουν την επιχειρηματική τους περιουσία, επιλογή η οποία στο πέρασμα του χρόνου έχει αποδειχθεί σωστή σε όσους την επέλεξαν.

Ειδικότερα, χώρισαν τον στόλο της ναυτιλιακής Meadway Shipping & Trading στα δύο.

Ο ιδρυτής της ναυτιλιακής, Διονύσης Δελαπόρτας απεβίωσε σε ηλικία 70 ετών τον Ιούλιο του 2019. Μετά από πολλές συζητήσεις, οι δύο γιοι του αποφάσισαν να μοιραστούν τη ναυτιλιακή επιχείρηση.

Ο Κώστας Δελαπόρτας παραμένει στο «τιμόνι» της Meadway Shipping & Trading, η οποία ιδρύθηκε το 1988, και διατηρεί γραφεία στην Ελλάδα, τη Σιγκαπούρη και το Ντουμπάι. Ο αδερφός του Γιώργος ηγείται της Meadway Bulkers, μίας εταιρείας η οποία όπως και η μητρική δραστηριοποιείται με πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.

Ο στόλος της Meadway Shipping & Trading αποτελείται από εννέα bulk carriers, εκ των οποίων τα δύο είναι νεότευκτα. Πρόκειται για το Supramax “Ability” μεταφορικής ικανότητας 64.253 τόνων ναυπηγημένο το 2021 στις γιαπωνέζικες γιάρδες Shin Kurushima Dockyard Co Ltd και το “Dominator”, ναυπηγημένο το 2021 σ τις γιαπωνέζικες γιάρδες Imabari Shipbuilding Co Ltd

Ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου της είναι τα οκτώ έτη.

Ο Γιώργος Δελαπόρτας δείχνει πολύ μεγάλη δραστηριότητα μέσα στο 2021. Πρόσφατα η εταιρεία του η Meadway Bulkers προχώρησε στην παραλαβή του νεοαποκτηθέντος φορτηγού πλοίου Μ/V Fulvia.

Πιο συγκεκριμένα, ναυπηγήθηκε το 2011 στις γιαπωνέζικες γιάρδες Hakodate Dock Co. Ltd. Έχει μεταφορική ικανότητα 31.893 τόνων dw.

Πρόσφατα η εταιρεία παρέλαβε το μεγαλύτερο φορτηγό πλοίο του στόλου της , το M/V VELOCE μεταφορικής ικανότητας 83.000 τόνων dw ναυπηγημένο το 2010 στις ιαπωνικές γιάρδες Sanoyas, ενώ τον περασμένο Οκτώβριο, ο Γιώργος Δελαπόρτας προχώρησε στην αγορά ακόμη τριών φορτηγών πλοίων μέσα σε μία εβδομάδα.

Πρόκειται για τα:

– Panamax MV Dennisan προς τιμή του ιδρυτή της εταιρείας Dennis Δελαπόρτα. Το πλοίο ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία το 2012 στη γιάρδα Shin Kurushuma.

– Handysize MV Della ναυπηγημένο 2011 στα γιαπωνέζικα ναυπηγεία Imabari.

– Panamax MV Intergrate, ναυπηγημένο το 2014 στα Shin Kurushuma

Ο στόλος της εταιρείας αποτελείται πλέον από 13 φορτηγά πλοία και αναμένεται η περαιτέρω ενίσχυσή του.

Η “Meadway Bulkers” (MB), αγόρασε το πρώτο μεταχειρισμένο πλοίο της τον Μάιο του 2021 έναν μήνα μετά τον διαχωρισμό της μητρικής εταιρείας την οποία ίδρυσε ο Διονύσης Δελαπόρτας το 1988. Αν και ο επικεφαλής της ΜΒ, Γιώργος Δελαπόρτας είναι υπέρμαχος των επενδύσεων σε νεότευκτα πλοία, εξαιτίας της πολύ ανεβασμένης ναυλαγοράς που συμπαρέσυρε τις τιμές των πλοίων, αποφάσισε, σε πρώτη φάση, να στραφεί σε αγορές μεταχειρισμένων πλοίων.

Πηγή: https://www.newmoney.gr/