Μεγάλες απώλειες και για την ελληνική κρουαζιέρα

Μετά από ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο 2019, απότομη πτώση γνωρίζει (και) η ελληνική κρουαζιέρα. Η εξάπλωση της πανδημίας του κορωνοϊού ανάγκασε την ελληνική κυβέρνηση στην αναστολή των δρομολογίων των κρουαζιερόπλοιων και πολλές εταιρείες μετέθεσαν τα δρομολόγιά τους τον Ιούνιο.

Σύμφωνα με την CLIA (Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας), για κάθε 1% μείωση της δραστηριότητας της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, τίθενται σε κίνδυνο έως και 76 θέσεις εργασίας και για κάθε ημέρα αναστολής της δραστηριότητας των κρουαζιερόπλοιων διακινδυνεύονται έως και 17 θέσεις εργασίας.

Στο σύνολο του κλάδου, 60 ημέρες αναστολής εργασιών των κρουαζιερόπλοιων σημαίνουν συνολικές απώλειες για την Ελλάδα της τάξης των 119 εκατ. ευρώ, ενώ διακινδυνεύονται 1.009 θέσεις εργασίας και μισθοί 22 εκατ. ευρώ.

Η αναστολή των δραστηριοτήτων των κρουαζιερόπλοιων για 60 μέρες στην Ελλάδα μπορεί να οδηγήσει σε άμεσες απώλειες εσόδων περίπου 78 εκατ. ευρώ, καθώς και 631 θέσεων εργασίας και 15 εκατ. ευρώ σε μισθούς.

“Θύμα” του κορωνοϊού και η κρουαζιέρα στην Ελλάδα

01 ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΑΠΩΛΕΙΕΣ
ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΑΠΩΛΕΙΕΣ

Αναστολή για 60 ημέρες συνεπάγεται απώλειες εσόδων 78 εκατ. ευρώ

02 ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΟΙ ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΟΙ ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Αναστολή για 60 ημέρες συνεπάγεται απώλειες 631 θέσεων εργασίας

03 ΤΟ 2019 Ο ΚΛΑΔΟΣ ΚΙΝΗΘΗΚΕ ΑΝΟΔΙΚΑ
ΤΟ 2019 Ο ΚΛΑΔΟΣ ΚΙΝΗΘΗΚΕ ΑΝΟΔΙΚΑ

Οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων σημείωσαν άνοδο 14,34% και επιβατών 15,64%

04 ΟΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΤΟΠΙΟΥ
ΟΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΤΟΠΙΟΥ

Επανάκτηση ταξιδιωτικής εμπιστοσύνης, νέες πρακτικές ασφάλειας και υγείας επιβατών – πληρωμάτων

Στο μεσοδιάστημα, πρόβλημα έχει δημιουργηθεί με κρουαζιερόπλοια, τα οποία δεν μπορούν να δέσουν σε λιμάνια, καθώς χώρες δεν τα δέχονται, με αποτέλεσμα την παρέμβαση της ΕΕ.

«Ενθαρρύνουμε τους λιμένες να επιτρέψουν στα πλοία να ολοκληρώσουν τα ταξίδια τους και να προσφέρουν καταφύγιο στα πλοία, εν αναμονή της επανέναρξης των δραστηριοτήτων τους», ανέφερε, πριν από λίγες ημέρες, η CLIA.

Επί του παρόντος, η ελληνική κυβέρνηση, σύμφωνα με σχετική ενημέρωση από την CLIA, συνεργάστηκε στενά με την Ένωση και δημιούργησαν ένα πλαίσιο, με βάση το οποίο τα κρουαζιερόπλοια μπορούν να πραγματοποιούν ολιγόωρη πλαγιοδέτηση σε ελληνικά λιμάνια για ανατροφοδότηση με τρόφιμα, νερό και καύσιμα, καθώς και για ασφαλή παράδοση αποβλήτων και λυμάτων. Ήδη, 4 κρουαζιερόπλοια ανεφοδιάστηκαν στην Ελλάδα.

Οι επιδόσεις της Ελλάδας στην κρουαζιέρα

Το 2019, η κρουαζιέρα στην Ελλάδα βελτίωσε σημαντικά τις επιδόσεις της, λόγω της ενίσχυσης των τουριστικών ροών προς τη χώρα μας και την ελκυστικότητα της Μεσογείου ως τουριστικού προορισμού.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΙΜΕ, οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων ανήλθαν πέρσι στις 3.899 (από 3.410 το 2018), σημειώνοντας άνοδο 14,34% και οι αφίξεις επιβατών κρουαζιέρας στις 5.537.500 (από 4.788.642 το 2018), σημειώνοντας άνοδο 15,64%.

Το λιμάνι του Πειραιά διατήρησε την πρώτη θέση στους προορισμούς για 10η συνεχή χρονιά, με σημαντική άνοδο ως προς τις απο/επιβιβάσεις homeporting (από 354.398 το 2018, σε 410.512 το 2019, ήτοι ποσοστό αύξησης 15,83%).

Για το 2020, οι αρχικές εκτιμήσεις έκαναν λόγο για αύξηση 8% – 9%, πριν από την εξάπλωση της πανδημίας του κορωνοϊού.

Τα δεδομένα έχουν αλλάξει άρδην, αφού η Μεσόγειος (αποτελεί τη δεύτερη δημοφιλέστερη αγορά παγκοσμίως) και χώρες, όπως η Ισπανία και η Ιταλία έχουν πληγεί ιδιαίτερα από τον κορωνοϊό, όπως και ο κλάδος των αερομεταφορών, ο οποίος «αιμοδοτεί» με επιβάτες την κρουαζιέρα.

Το μεγάλο ζητούμενο για την κρουαζιέρα είναι η ανάκτηση της ταξιδιωτικής εμπιστοσύνης, σε συνδυασμό με την εφαρμογή νέων πρακτικών ασφάλειας και προστασίας της υγείας επιβατών και πληρωμάτων.

Πηγή: metaforespress.gr