Μεγάλο μπαμ: Ο Βασιλόπουλος εξαγόρασε αλυσίδα σούπερ μάρκετ

Σούπερ μάρκετ: Στη μάχη των εξαγορών πέφτει ο γνωστός όμιλος ΑΒ στο πλαίσιο του ανταγωνισμού, προκειμένου να επεκταθεί και να ενισχύσει τη θέση του στην αγορά της λιανικής πώλησης.

Πρόσφατα , η ΑΒ απέκτησε την κυριότητα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ «ΓΕΓΟΣ» η οποία έχει 6 καταστήματα σε Αρτέμιδα, Μαρκόπουλο και το όραμά της αναμένεται να συνεχιστεί και με άλλες σημαντικές εξαγορές.

Τα πρώτα δείγματα γραφής του Νίκου Λαβίδα για τη ρότα που έχει χαράξει για την ΑΒ Βασιλόπουλος φάνηκαν πριν ακόμη κλείσει δέκα ημέρες στο «τιμόνι» της- πολυεθνικών συμφερόντων- αλυσίδας σούπερ μάρκετ.

Βγαίνει δυναμικά μπροστά με επιθετικές κινήσεις επέκτασης και μέσω εξαγορών- κάτι που μέχρι τώρα δεν ήταν στο… DNA της εταιρείας.

Σούπερ μάρκετ: Η κίνηση-ματ

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του mononews.gr, η ΑΒ Βασιλόπουλος προχωρά στην εξαγορά μιας μικρής, τοπικής εμβέλειας, αλυσίδας σούπερ μάρκετ, αλλά με σημαντικό οικονομικό εκτόπισμα για το μέγεθός της.

Πρόκειται για την αλυσίδα σούπερ μάρκετ «ΓΕΓΟΣ» με έξι καταστήματα στην Αττική, ανάμεσα σε αυτά σε Αρτέμιδα, Μαρκόπουλο και Πόρτο Ράφτη, και τζίρο περίπου 20 εκατ. ευρώ, EBIDTA 1 εκατ. ευρώ και 190 εργαζόμενους.

Το ενδιαφέρον του νέου CEO της ΑΒ Βασιλόπουλος δεν περιορίζεται μόνο στις μικρές αλυσίδες αλλά «σκανάρει» την αγορά για ευκαιρίες που θα ενισχύσουν τη θέση της ΑΒ, διευρύνοντας το δίκτυο με έναν πιο άμεσο και γρήγορο τρόπο, αυξάνοντας παράλληλα το μερίδιό από την πίτα του λιανεμπορίου τροφίμων.

Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το mononews.gr έχει γίνει προσέγγιση για εξαγορά και σε μεγάλη αλυσίδα, που συμπεριλαμβάνεται στη δεκάδα των μεγάλων «παικτών» του λιανεμπορίου τροφίμων, με βάση τις πωλήσεις τους.

Σούπερ μάρκετ: Νέο διοικητικό σχήμα, ευελιξία και κινήσεις ανάκτησης μεριδίων

Παράλληλα ο Νίκος Λαβίδας, που ανέλαβε ως διευθύνων σύμβουλος στις 29 Αυγούστου και όχι ως brand president όπως είχε αρχικά ανακοινωθεί (ο Σοφοκλής Γιαννούλης διατηρεί τη θέση του προέδρου του ΔΣ), έχοντας ένα μικρό διοικητικό σχήμα μετά την αναδιάρθρωση που έγινε πρόσφατα στην εταιρεία έχει μεγαλύτερη ευελιξία κινήσεων και μια συνεκτική ομάδα συνεργατών- στελεχών και πιο αποτελεσματική.

Ως άριστος γνώστης της αγοράς των σούπερ μάρκετ και έχοντας θητεύσει για αρκετά χρόνια στην Σκλαβενίτης γνωρίζει τόσο τον ανταγωνισμό όσο και τις βασικές κινήσεις που πρέπει να γίνουν για να ανακτήσει η ΑΒ Βασιλόπουλος τα μερίδια αγοράς που χάνει.

Το 2020 τελευταία χρονιά για την οποία έχει δημοσιευθεί ο ισολογισμός της ΑΒ, η αλυσίδα αύξησε πωλήσεις και κέρδη, όμως ο ρυθμός ανάπτυξής της ήταν χαμηλός (3,76%) σε σύγκριση με το σύνολο της αγοράς που «έτρεξε» περίπου με 10%. Αν και τα αποτελέσματα για την περσινή χρήση δεν έχουν ακόμη δημοσιευτεί, τα έσοδά της «ψαλιδισμένα» ενώ φέτος ο κλάδος βρίσκεται σε μια κατάσταση στασιμότητας μέχρι τώρα με τις πωλήσεις να αυξάνονται οριακά λόγω ανατιμήσεων.

Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Για την ΑΒ Βασιλόπουλος οι ισχυρές «πλάτες» της μητρικής- τον πολυεθνικό κολοσσό Ahold-Delhaize με έναν τζίρο 75,6 δισ. ευρώ το 2021- αποτελούν ένα δυνατό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού, καθώς μπορεί να απορροφηθεί σημαντικό μέρος των ανατιμήσεων και του ενεργειακού κόστους προκειμένου να μετριαστούν οι απώλειες σε πελάτες.

Στην κατεύθυνση αυτή ήδη εντάσσεται η στρατηγική της ΑΒ να διαθέτει περίπου 500 προϊόντα, στη συντριπτική τους πλειοψηφία ιδιωτικής ετικέτας, σε χαμηλή τιμή, έχοντας μάλιστα ειδική ένδειξη έχοντας παράλληλα ενισχύσει το πρόγραμμα επιβράβευσης.

Σούπερ μάρκετ: Η επέκταση του δικτύου

Η ΑΒ Βασιλόπουλος αριθμεί πάνω από 500 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα. Στο τέλος του 2020 είχε 543 καταστήματα από τα οποία τα 310 εταιρικά, τα 219 franchising και 14 καταστήματα χονδρικής πώλησης.

Η εξαγορά του σούπερ μάρκετ «ΓΕΓΟΣ» θα αυξήσει το δίκτυό της κατά έξι καταστήματα.

Η αλυσίδα, που είναι μέλος του δικτύου ΕΛΟΜΑΣ έχει δύο σούπερ μάρκετ στο Πόρτο Ράφτη και άλλα τέσσερα καταστήματα. Στην Αρτέμιδα, στη Μαρκόπουλο, στην Κερατέα και στην Αργυρούπολη.

Με βάση τα τελευταία δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία ο τζίρος της «ΓΕΓΟΣ» το 2020 ανήλθε σε 20,5 εκατ. ευρώ έναντι 18,2 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρονιάς. Τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 167% και διαμορφώθηκαν στο 1,045 εκατ. ευρώ έναντι 391.456 ευρώ της χρήσης του 2019 ενώ τα κέρδη προ φόρων σημείωσαν εντυπωσιακή μεταβολή κατά 699% και έφτασαν στα 769.187 ευρώ έναντι 96.184.

Οι πληθωριστικές πιέσεις και οι ανακατατάξεις

Οι πιέσεις στον κλάδο από τα αυξημένα κόστη που έχει προκαλέσει η πληθωριστική και ενεργειακή κρίση έχει ήδη πυροδοτήσει έναν νέο γύρο συγκέντρωσης στον κλάδο. Η πίεση κυρίως στις μικρές αλυσίδες είναι μεγάλη.

Από τη μία δεν υπάρχουν σημαντικά περιθώρια απορρόφησης των ανατιμήσεων και από την άλλη η δυνατότητα παροχής μεγάλου εύρους προσφορών είναι περιορισμένη.

Ως αποτέλεσμα, σε αυτό το περιβάλλον του οξύτατου ανταγωνισμού και της συγκέντρωσης όλο και μεγαλύτερων μεριδίων από τους μεγάλους της αγοράς, οι μικρές αλυσίδες, τοπικής εμβέλειας ιδιαίτερα δε αυτές που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές αποτελούν ένα ελκυστικό «όχημα» επέκτασης των ισχυρών του λιανεμπορίου τροφίμων.

Bronze Βραβείο στα HR Awards για την ΑΒ Βασιλόπουλος

Τη διάκριση Bronze Βραβείο έλαβε η ΑΒ Βασιλόπουλος στα HR Awards 2022 στην κατηγορία Best Internal Use of Academies, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η διάκριση «επιβεβαιώνει» στην πράξη πως η εταιρία σέβεται τους ανθρώπους της και δρα προς όφελός τους. Συγκεκριμένα, ξεχώρισε για την «Ακαδημία Κουλτούρας της ΑΒ Βασιλόπουλος» η οποία αποτελεί το μεγαλύτερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που έχει υλοποιηθεί στην ιστορία της ΑΒ Βασιλόπουλος.

Σκοπός της είναι να «ζωντανεύει» αφηρημένες έννοιες, διατηρώντας την ίδια στιγμή τον εκπαιδευτικό πήχη ψηλά με τη δύναμη της τεχνολογίας και των σύγχρονων εργαλείων εκπαίδευσης, όπως webinars, e-Learning μαθήματα και πακέτα ενίσχυσης γνώσης.

Πρόσφατα, μάλιστα, ολοκληρώθηκε το έργο επαναπροσδιορισμού της κουλτούρας, με τη συμμετοχή των ίδιων των ανθρώπων της ΑΒ Βασιλόπουλος. Μία κουλτούρα που επενδύει στη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος σε 4 πυλώνες: Ηγεσία, Πελατοκεντρικότητα, Ομαδικότητα και Διαφορετικότητα & Συμπερίληψη.

Επιπλέον, η ΑΒ Βασιλόπουλος είναι η μόνη εταιρία που έλαβε τιμητική διάκριση από τον Ελληνικό Οργανισμό Εργασιακής Άθλησης και Υγείας ως η εταιρεία με τις περισσότερες συμμετοχές εργαζομένων, διαχρονικά, στις διοργανώσεις του Οργανισμού.

Η εταιρία, συμμετέχοντας για μια δεκαετία στους Αγώνες Εργασιακού Αθλητισμού, στηρίζει όλες τις δράσεις που ενσωματώνουν την άθληση στην καθημερινότητα των εργαζόμενων της, φροντίζοντας την υγεία, την ευεξία και την ισορροπία τους με το πρόγραμμα Ευ (ΑΒ) ζην, πρόγραμμα εστιασμένο σε όλες τις διαστάσεις της υγείας και της θετικότητας. Μέσω των συγκεκριμένων αγώνων παρέχεται η δυνατότητα στους εργαζόμενους, να συμμετάσχουν στη μεγαλύτερη ετήσια εταιρική αθλητική συνάντηση.

Επιπλέον μειώσεις τιμών σε ΑΒ και Σκλαβενίτη

Νέες, διορθωμένες χαμηλότερες τιμές για μια σειρά από προϊόντα που έχουν συμπεριληφθεί στο καλάθι του νοικοκουριού, ανακοίνωσαν δύο από τις μεγαλύτερες αλυσίδες σουπερμάρκετ της χώρας, η Σκλαβενίτης και ΑΒ Βασιλόπουλος.

ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΙΜΗΣ

ΛΑΙΜΟΣ ΧΟΙΡΙΝΟΣ ΟΛΛΑΝΔΙΑΣ Μ/Ο ΝΩΠΟΣ (ΧΥΜΑ Η ΣΥΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟΣ) 5.95 5.55
ΚΟΤΟΠΟΥΛΑ ΝΩΠΑ 65% ΑΓΡΟΖΩΗ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΥΣΚΕΥΑΣΜΕΝΑ Ε/Ζ 3.75 2.95
ΚΟΤΟΠΟΥΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΝΩΠΑ ΧΥΜΑ 3.75 2.95
ΛΙΠΑΡΗ ΥΛΗ SUPER FRESCO ΠΑΚ.200G 0.9 0.75
ΠΑΡΙΖΑ BUENAS ΦΕΤΕΣ 300ΓΡ.. 1.55 1.20
ΗΛΙΕΛΑΙΟ ΜΑΡΑΤΑ 1LT 3.15 2.95
KAKAO BONORA 125ΓΡ 0.9 0.84
ΟΔ/ΜΑ COLGATE TRIPLE ACTION 75ML(-0.30) 2.25 1.15
ΣΑΠΟΥΝΙ SETTE JASMIN & CITRUS 125ΓΡ. 0.45 0.38
BABYLINO SENSITIVE ECON.No5 44Τ 11.98 10.88
BABYLINO SENSITIVE ECONOMY No3 4-9KG 56Τ 11.98 10.88
BABYLINO SENSITIVE ECON No4 50Τ 11.98 10.88
BABYLINO SENSITIVE ECON No4+ 46Τ 11.98 10.88
BABYLINO SENSITIVE No5+ 42ΤΕΜ 11.98 10.88
ΜΩΡ/ΛΑ SEPTONA CALM& CARE ΧΑΜΟΜ 80Τ 2+1Δ 3.42 2.52

ΑΒ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΙΜΕΣ

02/11 – ΑΒ ΡΥΖΙ ΚΑΡΟΛΙΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟ 1KG,1.85
03/11 – ΑΒ ΡΥΖΙ ΚΑΡΟΛΙΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟ 1KG,1.50
02/11 – ΑΒ ΕΧΤΡΑ ΠΑΡΘ.ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ 1LTΦ/ΠΛΑΣΤ,5.59,
03/11 – ΑΒ ΕΧΤΡΑ ΠΑΡΘ.ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ 1LTΦ/ΠΛΑΣΤ,5.55
02/11 – AB ΗΛΙΕΛΑΙΟ 1LT,3.25,3.25,
03/11 – AB ΗΛΙΕΛΑΙΟ 1LT,3.15,3.15,7252038.jpg
02/11 – ,ΑΒ ΖΑΧΑΡΗ ΛΕΥΚΗ ΚΡΥΣ/ΚΗ Ε.Ε.1KG,1.28
03/11 – ΑΒ ΖΑΧΑΡΗ ΛΕΥΚΗ ΚΡΥΣ/ΚΗ Ε.Ε. 1KG,1.15
02/11 – ΑΒ ΚΑΚΑΟ 125GR,0.89
03/11 – ΑΒ ΚΑΚΑΟ 125GR,0.84
02/11 – AB ΧΛΩΡΟΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟ UL.FRESH 1250ML,0.99
03/11 – AB ΧΛΩΡΟΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟ UL.FRESH 1250ML,0.95
02/11 – COLGATE ΟΔ/ΜΑ BAK.SODA 75ML,2.28,
03/11 – COLGATE ΟΔ/ΜΑ BAK.SODA 75ML,1.14
02/11 – KARAVAKI ΣΑΜΠ.ΘΡΕΨΗ&ΕΝΥΔ.ΑΝΤΛ.600ML,4.96
03/11 – KARAVAKI ΣΑΜΠ.ΘΡΕΨΗ&ΕΝΥΔ.ΑΝΤΛ.600ML,2.98
02/11 – KARAVAKI ΣΑΜΠ.ΛΑΜΨΗ ΑΝΤΛΙΑ 600ML,4.96
03/11 – KARAVAKI ΣΑΜΠ.ΛΑΜΨΗ ΑΝΤΛΙΑ 600ML,2.98
SANI PANTS N2 MEDIUM 10+4T, 10.96 9.57
SANI PANTS N3 LARGE 10+4T, 12.85 11.56
BABYLINO SENS.ECONOMY N3 4 9KG 56T, 21.78 11.98
BABYLINO SENS.ECONOMY N4 8 13KG 50T, 21.78, 11.98,
BABYLINO SENS.ECO.N4+ 10 15KG 46T, 21.78, 11.98
BABYLINO SENS ECO.N5 11 25KG 44T, 21.78, 11.98,
BABYLINO SENS ECO.N5+ 12 17KG 42T, 21.78, 11.98,
BABYLINO SENS ECO NΟ6 13 18KG 38T, 20.70 11.39
BABYLINO SENS ECO NΟ7 15+KG 36T, 20.63 11.35
JOHN. BABY SHAMPOO CHAMOMILE 300ML, 2.90 1.45
OHN. BABY SHAMPOO REGULAR 300ML, 2.90 1.45

Πηγή: newsme.gr