Επάγγελμα που δεν υπήρχε προηγουμένως φαίνεται πως θα ανθίσει στη χώρα μας. Δείτε ποιο είναι και γιατί θα έχει άνοδο.
Η μεγάλη άνοδος του αριθμού ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, θα “ανοίξει” ένα καινούργιο επάγγελμα.
Μεγάλο ρόλο στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, έχουν οι δήμοι και οι περιφέρειες της χώρας.
Διαβάστε παρακάτω αναλυτικά…
Η νέα τεχνολογία στα αυτοκίνητα «ανοίγει» νέο επάγγελμα
Η συνεχής αύξηση του αριθμού ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα μας, θα δημιουργήσει ένα νέο επάγγελμα που αναμένεται να γνωρίσει μεγάλη ζήτηση τα επόμενα χρόνια.
Με ταχείς ρυθμούς επεκτείνεται η ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας, με τους οδηγούς σιγά – σιγά να αποβάλλουν την οποία επιφυλακτικότητα διατηρούσαν σχετικά με τη νέα αυτή τεχνολογία αυτοκινήτων.
Η σταδιαδική επέλαση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων επιβεβαιώνεται και από τη συνεχή επέκταση του δικτύου φόρτισης: Από 58 ήταν το 2019 τα σημεία φόρτισης, σήμερα το δίκτυο αριθμεί 1.200, ενώ έως το 2025 αναμένεται να φτάσει τα 12.000 και μέχρι το 2030 τα 25.000, όπως επισήμανε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, μιλώντας σε ημερίδα της Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων και Μοτοποδηλάτων Ελλάδας, που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της 86ης ΔΕΘ.
Πρόσθεσε δε ότι προετοιμάζεται ταχέως το νομοθετικό πλαίσιο για την τεχνική υποστήριξη των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, κάνοντας λόγο για θέσπιση όρων και προϋποθέσεων για τη λειτουργία συνεργείων που αναλαμβάνουν εργασίες επισκευής και συντήρησης σε οχήματα υψηλής τάσης.
Ο υφυπουργός ανέφερε ότι η συνεχής επέκταση της ηλεκτροκίνησης θα οδηγήσει στη δημιουργία του επαγγέλματος των τεχνιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, «μία νέα επαγγελματική κατηγορία με σπουδαίες προοπτικές απασχόλησης στο μέλλον».
Διαμήνυσε δε ότι σύντομα θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση με υπουργική απόφαση, στο πλαίσιο της οποίας θα οριστούν οι πρϋποθέσεις για την πιστοποίηση των τεχνικών ηλεκτροκίνησης.
Περισσότερες οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Επικαλούμενος τα στοιχεία που διατηρεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο Μιχάλης Παπαδόπουλος ανέφερε ότι από τις 404 ταξινομήσεις ηλεκτρικών το 2019, το 2021 αυξήθηκαν σε 3.594, ενώ φέτος – και μέχει τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου – καταγράφησαν 2.992 νέες ταξινομήσεις.
«Με αυτόν τον ρυθμό, πιθανότητα και το 2022 θα κλείσει με αύξηση των ταξινομήσεων στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, που ήδη στο σύνολό τους ανέρχονται σε 8.790». τόνισε ο Μιχάλης Παπαδόπουλος, προσθέτοντας ότι σε αυτό τον αριθμό προστίθεται και ένας στόλος περισσότερων από 100.000 κάθε είδους υβριδικών οχημάτων».
Πληθαίνουν οι φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα
Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, ότι καθοριστικό ρόλο στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα έχουν οι δήμοι και οι περιφέρειες της χώρας, μέσω των ΣΒΑΚ (Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας), προγραμμάτων χωροθέτησης δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης και στάθμευσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ποια ηλεκτρικά αμάξια πουλήθηκαν περισσότερο το 2022
Οι ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατέγραψαν το πρώτο εξάμηνο του 2022 μερίδιο 2,35% στο σύνολο της ελληνικής αγοράς νέων επιβατικών αυτοκινήτων (54.799 μονάδες).
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία για το χρονικό διάστημα αυτό, το ΒΕV (battery electric vehicle) μοντέλο που κατέλαβε την πρώτη θέση στον εμπορικό πίνακα που αναγράφονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το Tesla Model Υ, με 160 μονάδες.
Στις δύο επόμενες θέσεις βρέθηκαν τα Fiat 500e και Tesla Model 3, με 133 και 117 ταξινομήσεις αντίστοιχα. Την πρώτη τετράδα κλείνει το Volkswagen ID.4, με 107 μονάδες. Πρώτη εταιρεία σε ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων είναι η Tesla με 277 μονάδες, από τις οποίες οι 205 έχουν εταιρικό χαρακτήρα.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
ΤΑ 12 ΠΡΩΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
Α ΕΞΑΜΗΝΟ 2022
1 Tesla Model Υ 160
2 Fiat 500e 133
3 Tesla Model 3 117
4 Volkswagen ID.4 107
5 Volvo XC40 Recharge 68
6 Mercedes EQA 250 63
– Volkswagen ID.3 63
8 Skoda Enyaq iV 44
9 Mini 35
10 Audi Q4 34
11 Nissan Leaf 32
– Opel Mokka-e 32
ΟΙ 20 ΠΡΩΤΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
Α ΕΞΑΜΗΝΟ 2022
1 Tesla 277
2 Volkswagen 175
3 Fiat 133
4 Mercedes 115
5 Volvo 88
6 BMW 80
7 Audi 57
8 Skoda 44
9 Opel 37
10 Mini 35
11 Nissan 34
12 Kia 33
13 Hyundai 32
14 Peugeot 28
15 Smart 24
16 Citroen 23
17 Ford 23
18 Porsche 17
19 Honda 9
20 Cupra 6