Ανατροπές φέρνει η 1η Απριλίου στους μισθούς τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα, με αυξήσεις που θα επηρεάσουν χιλιάδες εργαζόμενους.
Οι δημόσιοι υπάλληλοι θα δουν τουλάχιστον 312 ευρώ ετήσια καθαρά επιπλέον εισοδήματα, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται σε αυτό το ποσό τα πριμ παραγωγικότητας και οι ειδικές απολαβές για τα τεχνικά επαγγέλματα των ΟΤΑ. Στον ιδιωτικό τομέα, ο κατώτατος μισθός διαμορφώνεται στα 583 ευρώ καθαρά, ενώ για όσους έχουν συμπληρώσει τριετία, το ποσό θα αγγίξει τα 1.000 ευρώ.
Αυξήσεις στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων
Σημαντικά κερδισμένοι αναμένεται να είναι οι εργαζόμενοι στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού, οι οποίοι θα λάβουν αύξηση 30 ευρώ μικτά σε όλα τα μισθολογικά κλιμάκια. Επιπλέον, όσοι λαμβάνουν επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας θα επωφεληθούν, καθώς και οι ένστολοι, οι οποίοι από την 1η Ιουλίου θα λάβουν επιπλέον 100 ευρώ μηνιαίως. Η συγκεκριμένη ενίσχυση αποτελεί προεκλογική δέσμευση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Μία ακόμη παράμετρος που ενισχύει τους μισθούς είναι η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 0,5 ποσοστιαία μονάδα, η οποία θα εφαρμοστεί από την 1η Ιανουαρίου του 2025. Αυτή η μείωση θα οδηγήσει σε ετήσιο όφελος από 58,1 έως 219,1 ευρώ για όλους τους μισθωτούς.
Προσαρμογές στον κατώτατο μισθό και τριετίες
Οι δημόσιοι υπάλληλοι που λαμβάνουν τον βασικό μισθό θα δουν διαφορά στα εισοδήματά τους, καθώς αν ο κατώτατος μισθός στον ιδιωτικό τομέα αυξηθεί από τα 830 στα 880 ευρώ, η αντίστοιχη αύξηση στο Δημόσιο θα φτάσει στα 880 ευρώ (850 + 30 ευρώ). Επιπλέον, το «ξεπάγωμα» των τριετιών εντός του 2025 θα ανοίξει τον δρόμο για περαιτέρω αυξήσεις, με προσαύξηση 10% για όσους δικαιούνται. Έτσι, ο κατώτατος μισθός στο πρώτο κλιμάκιο θα κυμαίνεται στα 968 ευρώ μικτά και στα 1.162 ευρώ για όσους έχουν ένα παιδί.
Πριμ παραγωγικότητας και ειδικές απολαβές
Στο τέλος του 2025, οι δημόσιοι υπάλληλοι θα λάβουν επιπλέον πριμ παραγωγικότητας, με το συνολικό ποσό να ανέρχεται σε 40 εκατομμύρια ευρώ. Το ανώτατο ποσό που μπορεί να λάβει κάποιος φτάνει τα 1.660 ευρώ, εφόσον εμπλέκεται ενεργά στην επίτευξη στόχων. Δικαιούχοι αυτού του μπόνους είναι οι υπάλληλοι που εργάζονται σε φορείς ενταγμένους στη διαδικασία στοχοθεσίας και αξιολόγησης, καθώς και οι στρατιωτικοί και το ένστολο προσωπικό των Σωμάτων Ασφαλείας.
Νέες ρυθμίσεις για τους ένστολους
Από την 1η Ιουλίου 2025, οι ένστολοι θα δουν αυξήσεις στα μισθολογικά τους κλιμάκια, ενώ παράλληλα θα ξεκινήσει η χορήγηση του επιδόματος επικινδυνότητας, το οποίο θα ανέρχεται σε 100 ευρώ μηνιαίως. Αυτές οι αλλαγές συνδυάζονται με την εξομοίωση του κατώτατου μισθού και τη μείωση κατά 0,5% των κρατήσεων για την υγειονομική περίθαλψη, γεγονός που θα αυξήσει περαιτέρω το καθαρό εισόδημα των δικαιούχων.
Μάθετε τα πάντα για ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ – ΔΥΠΑ – ΟΠΕΚΑ – ΟΑΕΔ – ΕΦΚΑ εδώ


