ΠΑΤΡΩΝ – ΠΥΡΓΟΥ: 4,8 ευρώ τα διόδια με δύο σταθμούς για τα 75 χιλιόμετρα

Τα σχέδια της κυβέρνησης να αναθέσει απευθείας την κατασκευή και διαχείριση του αυτοκινητοδρόμου Πατρών-Πύργου στην Ολυμπία Οδό, από την οποία είχε αφαιρεθεί τον Δεκέμβριο του 2013 με απόφαση της τότε κυβέρνησης, ανακοίνωσε   ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής.

– Η συμμετοχή του Δημοσίου και της Ε.Ε. στο έργο μειώνεται ελαφρώς, στα 224 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), από 255 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) που ήταν ο αναθεωρημένος προϋπολογισμός του έργου.

– Οι μέτοχοι της Ολυμπίας Οδού θα συνεισφέρουν με 80 εκατ. ευρώ στην κατασκευή του τμήματος και δεσμεύονται να μη θέσουν επιπρόσθετες οικονομικές διεκδικήσεις.

– Το Δημόσιο θα δεχθεί επέκταση της σύμβασης παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού έως 3 ετών (έως το 2040-2041), δυνατότητα που παρέχεται από την αρχική σύμβαση.

Το υπουργείο ζήτησε και πέτυχε από την Ευρωπαϊκή Ενωση, το έργο να μπορεί να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ ως γέφυρα, είτε ανατεθεί απευθείας στην Ολυμπία Οδό είτε επαναδημοπρατηθεί εκ νέου, ενιαίο. Με δεδομένη τη δυσκολία της διαπραγμάτευσης που θα εξελιχθεί το επόμενο διάστημα, το υπουργείο έχει και επισήμως επιλέξει ως plan Β την επαναδημοπράτηση του έργου. Υπενθυμίζεται ότι η Ε.Ε. είχε ζητήσει το έργο, ως χωρισμένο σε 8 τμήματα, να ενταχθεί μόνο στο τρέχον ΕΣΠΑ, με την Ελλάδα να δεσμεύεται ότι θα καλύψει το υπόλοιπο κόστος αν αυτό δεν ολοκληρωθεί έγκαιρα.

Το τμήμα Πάτρας – Πύργου έχει μήκος περίπου 75 χιλιομέτρων και θα κατασκευαστεί με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση (συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης). Η αρχική σύμβαση περιλάμβανε την κατασκευή δύο σταθμών διοδίων, στις θέσεις Κάτω Αχαγιά και Χανάκια, και δύο σταθμούς εξυπηρέτησης (ΣΕΑ), στον Πύργο και στα Καραίικα.

Οσον αφορά το ύψος των διοδίων, με βάση τη σημερινή τιμή χρέωσης (0,064 ευρώ/χλμ.) οι δύο σταθμοί θα χρεώνουν στα Ι.Χ. συνολικά περί τα 4,80 ευρώ

Πηγή: https://www.kontraseolous.gr/