Πήγαν στα ΑΤΜ και δεν βρήκαν ευρώ: Χαμός με το επίδομα 1.000 ευρώ, καταγγελίες για καθυστερήσεις στις πληρωμές

Καταγγελίες στο Dnews για την καταβολή του εκπαιδευτικού επιδόματος 1.000 ευρώ από τη ΔΥΠΑ. Έξαλλοι οι άνεργοι που παρακολούθησαν την κατάρτιση αλλά δεν έχουν πληρωθεί.

Έντονες διαμαρτυρίες έχει προκαλέσει η ανακοίνωση της ΔΥΠΑ ότι καταβλήθηκε το εκπαιδευτικό επίδομα 1.000 ευρώ σε 20.917 ανέργους που πιστοποιήθηκαν για την απόκτηση ψηφιακών και πράσινων δεξιοτήτων. Σύμφωνα με καταγγελίες που έγιναν στο Dnews πολλοί άνεργοι δεν έχουν πληρωθεί και ενώ έχουν τελειώσει τον Δεκέμβριο την κατάρτιση σήμερα Μεγάλη Πέμπτη 13 Απριλίου 2023 δεν έχουν ακόμη πληρωθεί…

«12.543 μέλη από Κ.Ε.Κ. όλης της Αττικής όπου συμμετείχαμε στο πρόγραμμα δεν έχουμε πάρει ευρώ», όπως καταγγέλλουν στο Dnews. Ωστόσο η ΔΥΠΑ με ανακοίνωση της σημειώνει ότι οι πληρωμές ξεκίνησαν στις 17 Μαρτίου, την περασμένη εβδομάδα σε ανέργους που ολοκλήρωσαν με επιτυχία προγράμματα κατάρτισης της επιλογής τους και πιστοποιήθηκαν σε ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες.

Σημειώνοντας δε ότι μέχρι σήμερα έχουν καταβληθεί 20.695.823 ευρώ σε 20.917 ανέργους. Σύμφωνα με τις καταγγελίες οι άνεργοι που συμμετείχαν στο πρόγραμμα διαμαρτύρονται για την μη καταβολή των 1.000 ευρώ παρότι έχουν ολοκληρώσει όλα τα βήματα τα οποία τους είχε ζητήσει η ΔΥΠΑ.

Σημειώνουν δε ότι μπορεί η ΔΥΠΑ να εξέδωσε ανακοίνωση ότι σήμερα έχουν πληρωθεί πάνω από 20.000 πολίτες το επίδομα ψηφιακής κατάρτισης, ωστόσο οι λογαριασμοί πολλών δικαιούχων, πάνω από 120.000, είναι άδειοι.

Σύμφωνα με τη ΔΥΠΑ τις επόμενες ημέρες θα ολοκληρωθεί η πληρωμή όλων όσων έχουν συμπληρώσει το σχετικό ερωτηματολόγιο που τους είχε πει η υπηρεσία. Όσα τμήματα δεν έχουν συμπληρώσει ερωτηματολόγιο, σύμφωνα με την ΔΥΠΑ, δεν θα χάσουν τα χρήματα τους απλά θα αργήσει η καταβολή των 1.000 ευρώ.

Υπενθυμίζεται, ότι η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι απαραίτητη προϋπόθεση προκειμένου οι ωφελούμενοι να λάβουν το εκπαιδευτικό επίδομα που δικαιούνται με βάση τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα. Οι ερωτήσεις που περιέχονται αφορούν στην αξιολόγηση των προγραμμάτων κατάρτισης σε μια σειρά από τομείς όπως η οργάνωση, το περιεχόμενο και η αποτελεσματικότητα της κατάρτισης.

Το ερωτηματολόγιο είναι διαθέσιμο μέσω της ιστοσελίδας του voucher ΕΔΩ -> Συμπλήρωση Ερωτηματολογίου Ωφελούμενου (πρόσκληση Ανέργων)
ή εναλλακτικά μέσω του συνδέσμου ΕΔΩ.

Οι καταρτιζόμενοι παρακολουθούν πρόγραμμα θεωρητικής κατάρτισης που αφορά την ανάπτυξη ψηφιακών και πράσινων γνώσεων και δεξιοτήτων, με δια ζώσης εκπαίδευση σε ποσοστό τουλάχιστον 35% και με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (τηλεκατάρτιση), που περιλαμβάνει τουλάχιστον 35% σύγχρονη και έως 30% ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Οι ωφελούμενοι που ολοκληρώνουν την κατάρτιση υποχρεωτικά συμμετέχουν σε εξετάσεις πιστοποίησης. Κάθε ωφελούμενος που ολοκληρώνει πρόγραμμα κατάρτισης και αποκτά την πιστοποίηση δικαιούται να λάβει επίδομα έως 5 ευρώ/ώρα κατάρτισης, άρα για πρόγραμμα 200 ωρών φτάνει στα 1.000 ευρώ.

Οι έξι βασικές καινοτομίες των προγραμμάτων κατάρτισης «νέας γενιάς» της ΔΥΠΑ είναι:

• Ένα μέρος της πληρωμής των παρόχων και των ωφελουμένων – και συγκεκριμένα το 30% – συνδέεται με την πιστοποίηση. Μόνο αν ο ωφελούμενος περνά τις εξετάσεις θα λαμβάνει το σύνολο του εκπαιδευτικού επιδόματος, τόσο ο ίδιος όσο και ο πάροχος κατάρτισης που επέλεξε.
• Ενεργοποιείται το Μητρώο Παρόχων Κατάρτισης που προβλέπει αυστηρά ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια ως προς την τεχνική αλλά και οικονομική επάρκεια των παρόχων.
• Διευρύνεται ουσιαστικά η «γκάμα» των επιλογών κατάρτισης, με περισσότερα από 250 διαφορετικά αντικείμενα υψηλής ζήτησης και αυξημένη έμφαση στις ψηφιακές και «πράσινες» δεξιότητες.
• Δίνεται η δυνατότητα για πιστοποίηση από μεγάλες διεθνείς εταιρείες τεχνολογίας, σε συνέχεια των συνεργασιών της ΔΥΠΑ με τη Microsoft, την Amazon, την Google και τη Cisco.
• Οι πάροχοι αξιολογούνται για το αν συντελούν στην αναβάθμιση δεξιοτήτων των ωφελουμένων και για το αν οδηγούν πράγματι τους ωφελούμενους στην αγορά εργασίας.
• Για πρώτη φορά όλα τα προγράμματα κατάρτισης ελέγχονται από ανεξάρτητο φορέα, προκειμένου να διασφαλιστεί η ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού υλικού.

πηγή: dikaiologitika.gr