πληρωμή με κάρτα: Αλλάζουν τα δεδομένα στον τρόπο πληρωμής με κάρτα, καθώς η ΑΑΔΕ προχώρησε σε ένα νέο σύστημα το οποίο ήδη έχει τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2023 και στοχεύει στην πάταξη της φοροδιαφυγής των επιχειρήσεων.
Η online διασύνδεση μεταξύ POS και ταμειακής μηχανής αναβαθμίζεται και πλέον, το ποσό κάθε πληρωμής θα εμφανίζεται στην απόδειξη της ταμειακής μηχανής και όχι μέσω πληκτρολόγησης στο POS , ενώ αλλαγές προωθούνται και στην πλατφόρμα του myDATA.gr.
Η ΑΑΔΕ προχώρησε στην επικαιροποίηση των προδιαγραφών της διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών με τα POS με τις αλλαγές να ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου 2023 και να αφορούν τη βελτίωση της κρυπτογράφησης στην επικοινωνία μεταξύ των δύο συσκευών και τον τρόπο χειρισμού των πιθανών βλαβών είτε στον ΦΗΜ είτε στην υποδομή σύνδεσης των δύο συσκευών.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της ΑΑΔΕ, πριν από το καλοκαίρι ταμειακές μηχανές και POS γίνονται ένα με πλήρη καταγραφή όλων των δεδομένων σε πραγματικό χρόνο και δυνατότητα άμεσης διασταύρωσης από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς.
πληρωμή με κάρτα: Οι αλλαγές
Με το νέο σύστημα τα POS δεν θα επιτρέπεται να λειτουργούν αυτόνομα για χρεωστικές συναλλαγές. Δηλαδή για πληρωμές με κάρτα δεν θα επιτρέπεται να εισάγεται με πληκτρολόγηση στο POS το ποσό πληρωμής. Το ποσό θα βγαίνει από την ταμειακή μηχανή.
Επίσης προβλέπονται οι εξής αλλαγές στη διαβίβαση των δεδομένων στην πλατφόρμα myDATA:
Χρόνος διαβίβασης στο myDATA. Από την 1η Απριλίου 2024 η διαβίβαση της σύνοψης παραστατικών συναλλαγών μέσω προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό/λογισμικό, ERP) θα γίνεται σε πραγματικό χρόνο.
Από τις 5 Ιουλίου 2022 και μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2023 η διαβίβαση της σύνοψης παραστατικών μέσω προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό/λογισμικό, ERP) προβλέπεται εντός της επόμενης ημέρας από την ημερομηνία έκδοσης του παραστατικού. Προβλέπονται εξαιρέσεις για επιχειρήσεις με πολύ μεγάλο όγκο συναλλαγών και ειδικές συνθήκες έκδοσης των παραστατικών τους.
Χρόνος διαβίβασης στο myDATA μέσω της Φόρμας Καταχώρισης. Για το έτος 2023, οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τη φόρμα καταχώρισης υποχρεούνται να διαβιβάζουν τις συνόψεις των παραστατικών τους εντός της επόμενης ημέρας από την ημερομηνία έκδοσης.
Κατ’ εξαίρεση, οι επιχειρήσεις που το προηγούμενο φορολογικό έτος είχαν ακαθάριστα έσοδα έως 10.000 ευρώ μπορούν να διαβιβάζουν τα σχετικά δεδομένα μέσω της ειδικής φόρμας καταχώρισης της ΑΑΔΕ έως τη 10η ημέρα του επόμενου μήνα εντός του οποίου εκδίδονται.
πληρωμή με κάρτα: Ταμειακές μηχανές
Μετατίθεται για την 1η Απριλίου 2023 η υποχρέωση διαβίβασης χαρακτηρισμού των εσόδων λιανικής που εκδίδονται από ταμειακές μηχανές διά μέσου του πληροφοριακού συστήματος ΦΗΜ. Μέχρι την 31η Μαρτίου 2023 τα σχετικά δεδομένα εξακολουθούν να διαβιβάζονται μέσω των προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (λογιστικό ERP) ή της ειδικής φόρμας καταχώρισης της ΑΑΔΕ e-send.
Ηλεκτρονική τιμολόγηση. Επεκτείνεται σε έξι μήνες το στάδιο προσαρμογής στην έκδοση παραστατικών αποκλειστικά με ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω Παρόχου, για όσες επιχειρήσεις επιλέξουν αυτόν τον τρόπο έκδοσης και διαβίβασης παραστατικών. Η δυνατότητα αυτή αφορά τις συναλλαγές χονδρικής με άλλες υπόχρεες επιχειρήσεις όσο και τις συναλλαγές με το Δημόσιο, στο πλαίσιο των δημόσιων συμβάσεων.
QR code. Παρέχεται η δυνατότητα να υπάρχει QR code στα λογιστικά στοιχεία που εκδίδονται με τη χρήση προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό ERP).
πληρωμή με κάρτα: «Λίφτινγκ» στο φορο-ελεγκτικό μηχανισμό και νέα «όπλα» κατά της φοροδιαφυγής
Σε «λίφτινγκ» του φοροελεγκτικού και φοροεισπρακτικού μηχανισμού προχωρά η ΑΑΔΕ, αναδιοργανώνοντας πλήρως όλες τις υπηρεσίες της.
Στόχος των αλλαγών, που θα ισχύσουν από τις 6 Φεβρουαρίου 2023, είναι ο εντοπισμός και περιορισμός της φοροδιαφυγής, η βελτίωση της εισπραξιμότητας των φόρων και η καταπολέμηση της διακίνησης του μαύρου χρήματος, σε συνεργασία με άλλες ελληνικές αρχές ή υπηρεσίες άλλων κρατών.
Η ΑΑΔΕ συστήνει δυο νέες υπέρ-διευθύνσεις που ουσιαστικά θα επιβλέπουν όλους τους ελεγκτικούς μηχανισμούς, τις Εφορίες, το Κέντρο Βεβαίωσης και Είσπραξης Οφειλών, τη Φορολογική συμμόρφωση και εξυπηρέτηση των φορολογούμενων. Πρόκειται για τη Γενική Διεύθυνση Φορολογίας και τη Γενική Διεύθυνση Φορολογικών Λειτουργιών.
Παράλληλα συστήνονται τέσσερις οργανικές μονάδες, επιπέδου Διεύθυνσης και αναδιαρθρώνονται οι αρμοδιότητες των Ελεγκτικών Κέντρων Αθήνας και Θεσσαλονίκης, καθώς και τα επιμέρους τμήματα φορολογικών ελέγχων και εισπράξεων φόρων της ΑΑΔΕ.
Στους στόχους των νέων υπερ-διευθύνσεων περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων:
– Η μεγιστοποίηση των δημοσίων εσόδων μέσα από βελτιωμένες διαδικασίες ελέγχου και είσπραξης αυτών.
– Ο εντοπισμός, η καταπολέμηση φοροαποφυγής και φοροδιαφυγής.
– Η διασφάλιση της συνεργασίας με τις ελεγκτικές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου, καθώς και με τις υπηρεσίες αυτής, που είναι συναρμόδιες ή εμπλεκόμενες σε θέματα αρμοδιότητας της Γενικής Διεύθυνσης.
– Ο συντονισμός, η ανάπτυξη, η παρακολούθηση των διεθνών οικονομικών σχέσεων σε πολυμερές και διμερές διακρατικό επίπεδο και της σχετικής διεθνούς διοικητικής συνεργασίας στον τομέα της φορολογίας.
– Η συνδρομή στη συνεχή βελτίωση των υπηρεσιών προς τους φορολογουμένους καθώς και η ενίσχυση της εθελοντικής συμμόρφωσης αυτών.
– Η διασφάλιση της ορθής και ενιαίας εφαρμογής της νομοθεσίας που αφορά στους φορολογικούς ελέγχους, καθώς και στους ελέγχους δέουσας επιμέλειας, προκειμένου να επιτευχθεί η βελτίωση: α) της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας του φοροελεγκτικού μηχανισμού και η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των φορολογουμένων και β) της ποιότητας του ελεγκτικού έργου του φοροελεγκτικού μηχανισμού για τη μεγιστοποίηση της διασφάλισης των συμφερόντων του Δημοσίου.
– Η διασταύρωση των ηλεκτρονικών βιβλίων «MyData».
– Ο καθορισμός των υπόχρεων έκδοσης αποδείξεων λιανικών συναλλαγών με τη χρήση φορολογικών μηχανισμών, καθώς και εξαιρέσεων από τη χρήση αυτών.
– Η εκπόνηση προγραμμάτων ελέγχου της ορθής και ποιοτικής εφαρμογής των διαδικασιών ελέγχου για την βελτίωση αυτών, προγραμμάτων, που αφορούν στο φορολογικό πιστοποιητικό και την τήρηση διαδικασιών για το εύρος τύπων ελέγχου.
– Η μελέτη και η εισήγηση για την προσαρμογή του θεσμικού πλαισίου για την ποινικοποίηση της φοροδιαφυγής, ιδίως για την επιβολή του μέτρου της αναστολής λειτουργίας επαγγελματικών εγκαταστάσεων επιτηδευματιών, τη λήψη ασφαλιστικών μέτρων, πριν από την απόκτηση εκτελεστού τίτλου και των προληπτικών και διασφαλιστικών μέτρων κατά τον έλεγχο και τα πρόστιμα και τις λοιπές διοικητικές κυρώσεις που επιβάλλονται κατόπιν ελέγχου.
– Η γραπτή συναίνεση για τη μη χορήγηση αποδεικτικού ενημερότητας, ακόμη και όταν συντρέχουν οι προϋποθέσεις χορήγησης αυτού, σε ειδικές περιπτώσεις διασφάλισης σοβαρών συμφερόντων του Δημοσίου ή σε περιπτώσεις οικονομικού εγκλήματος και μεγάλης έκτασης φοροδιαφυγή.
– Η παρακολούθηση της δικαστηριακής νομολογίας, που αφορά σε φορολογικά θέματα.
– Ο συντονισμός και η υποστήριξη των ενεργειών της ΑΑΔΕ για την πρόληψη και την καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες.
– Η τήρηση των υποχρεώσεων που απορρέουν από το θεσμικό πλαίσιο περί αυτόματης ανταλλαγής πληροφοριών.
– Η υποστήριξη των ελέγχων δέουσας επιμέλειας, αυτόματης ανταλλαγής πληροφοριών και νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες.
– Η εκπόνηση ειδικών επιχειρησιακών προγραμμάτων ελέγχων ηλεκτρονικού εμπορίου, ενδοομιλικών συναλλαγών, εξωχώριων (offshore) εταιρειών.
– Η μελέτη, έρευνα και συγκέντρωση στοιχείων από φορολογουμένους και από αρμόδιες υπηρεσίες στην ημεδαπή και στην αλλοδαπή, για θέματα ελέγχου ηλεκτρονικού εμπορίου.
– Η διερεύνηση συναλλαγών Ελλήνων φορολογουμένων με επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε χώρες με ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς.
Πηγή: newsme.gr