Προ των πυλών μεγάλη αλλαγή στα σούπερ μάρκετ και στα ψώνια μας

Σε περίπου δέκα ημέρες, όλα τα σούπερ μάρκετ θα έχουν τοποθετήσει στα ράφια τους τα καινούργια ταμπελάκια που θα αναδεικνύουν τα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, τα οποία εντάσσονται στην πρωτοβουλία μείωσης των τιμών.

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Απόστολο Πεταλά, η διαδικασία σήμανσης απαιτεί χρόνο καθώς περιλαμβάνει συνολικά 4.200 καταστήματα, ενώ καθημερινά προστίθενται νέοι κωδικοί προϊόντων. Ήδη, ορισμένα μεγάλα σούπερ μάρκετ έχουν προχωρήσει στην τοποθέτηση των σχετικών ενδείξεων, όμως θα χρειαστεί περίπου μια δεκαήμερη περίοδος για να ολοκληρωθεί η διαδικασία σε όλα τα καταστήματα.

Ο κ. Πεταλάς τόνισε πως η σήμανση δεν θα είναι ενιαία σε όλα τα σούπερ μάρκετ, καθώς κάθε επιχείρηση ακολουθεί τον δικό της τρόπο για την ειδική επισήμανση των προϊόντων που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία.

Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες, η πρωτοβουλία φαίνεται να εξελίσσεται δυναμικά, με τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης να λαμβάνουν καθημερινά ενημερώσεις για νέους κωδικούς που προστίθενται στη λίστα. Εκτιμάται ότι, στην επερχόμενη ανανέωση της λίστας, την οποία θα ανακοινώσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης την επόμενη εβδομάδα, οι κωδικοί θα προσεγγίζουν τον στόχο των 600 και ενδέχεται σύντομα να τον υπερβούν.

Υπενθυμίζεται ότι η τελευταία αναθεωρημένη λίστα περιλάμβανε 362 κωδικούς προϊόντων, με τις μειώσεις τιμών να κυμαίνονται από 5% έως 24%.

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, σε πρόσφατη συνάντησή του με την Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, υπογράμμισε την ανάγκη εντατικοποίησης των προσπαθειών από την πλευρά του οργανωμένου λιανεμπορίου, ώστε να μεγιστοποιηθεί η αποτελεσματικότητα της πρωτοβουλίας και να αντιμετωπιστεί η αύξηση των τιμών στα προϊόντα βασικής κατανάλωσης.

Δηλαδή, ο υπουργός ζήτησε από τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ να επεκτείνουν τον στόχο για μειώσεις τιμών σε περισσότερους από 600 κωδικούς, να παρατείνουν χρονικά τη διάρκεια της πρωτοβουλίας, καθώς και να τοποθετήσουν ειδική σήμανση στα ράφια των σούπερ μάρκετ με στόχο τη διευκόλυνση των καταναλωτών.

Από την πλευρά του ο κ. Πεταλάς έχει επισημάνει ότι «…στόχος μας είναι να υπάρξουν σημαντικές μειώσεις τιμών σε πολύ περισσότερους από 600 κωδικούς και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Οι δύο μήνες είναι το μίνιμουμ χρονικό όριο που τέθηκε εξαρχής κατά τις συζητήσεις μας για τη νέα πρωτοβουλία».