Οι καταναλωτές βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα νέο κύμα αυξήσεων στις τιμές βασικών προϊόντων, παρά τις φαινομενικές «εκπτώσεις» και τις προωθητικές ενέργειες που διαφημίζονται στα σούπερ μάρκετ. Το MEGA κατέγραψε συγκεκριμένα παραδείγματα, τα οποία αποδεικνύουν πως οι μειώσεις των τιμών είναι συχνά προσωρινές, οδηγώντας τελικά σε σημαντικές ανατιμήσεις.
Γάλα 1 λίτρου
Στις 3 Δεκεμβρίου 2024, το προϊόν πωλούνταν προς 1,46 ευρώ, με ένδειξη προσφοράς που ανέφερε μείωση 0,48 ευρώ. Ωστόσο, την 1η Φεβρουαρίου 2025, η τιμή του εκτινάχθηκε στα 1,94 ευρώ, δηλαδή αυξήθηκε κατά ακριβώς 0,48 ευρώ.
Φρυγανιές
Στις 6 Δεκεμβρίου 2024, το κόστος τους είχε μειωθεί στα 1,83 ευρώ από 2,29 ευρώ, σημειώνοντας μια μείωση 20%. Όμως, στις 4 Φεβρουαρίου 2025, η τιμή εκτοξεύθηκε στα 2,39 ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 0,56 ευρώ.
Γάλα εβαπορέ
Ανήκε σε πρωτοβουλία μείωσης τιμής και στις 6 Δεκεμβρίου 2024 πωλούνταν προς 0,73 ευρώ. Στις 4 Φεβρουαρίου 2025, η τιμή του ανέβηκε στα 0,77 ευρώ.
Χυμός 1 λίτρου
Η τιμή του στις 6 Δεκεμβρίου 2024 ήταν 1,92 ευρώ, μειωμένη από την αρχική τιμή των 2,40 ευρώ. Ωστόσο, την 1η Φεβρουαρίου 2025, σημείωσε αύξηση 0,63 ευρώ, φτάνοντας στα 2,55 ευρώ.
Πέννες ζυμαρικά
Στις 6 Δεκεμβρίου 2024, το προϊόν πωλούνταν με έκπτωση 35%, κοστίζοντας 1,02 ευρώ αντί για 1,57 ευρώ. Στις 31 Ιανουαρίου 2025, η τιμή του επανήλθε στα 1,57 ευρώ, δηλαδή αυξήθηκε κατά 0,55 ευρώ.
Ελαιοπυρηνέλαιο 1 λίτρου
Συμπεριλαμβανόταν στην πρωτοβουλία «Μείωση τιμής» και στις 6 Δεκεμβρίου 2024 κόστιζε 6,90 ευρώ. Στις 4 Φεβρουαρίου 2025, η τιμή του διαμορφώθηκε στα 7,26 ευρώ, αυξημένη κατά 0,36 ευρώ.
Ελαιόλαδο 1 λίτρου
Αρχικά ενταγμένο στην ίδια πρωτοβουλία, στις 6 Δεκεμβρίου 2024 πωλούνταν προς 13,67 ευρώ. Στις 4 Φεβρουαρίου 2025, η τιμή του ανέβηκε στα 14,77 ευρώ, με αύξηση 1,10 ευρώ.
Επερχόμενες αυξήσεις σε όλα τα προϊόντα
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του MEGA, οι ανατιμήσεις δεν σταματούν εδώ. Τον Μάρτιο, οι καταναλωτές αναμένεται να δουν αυξήσεις σε όλα τα είδη, ενώ πολλές προωθητικές ενέργειες θα περιοριστούν ή και θα καταργηθούν εντελώς.
Ο Απόστολος Ραυτόπουλος, πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, εξήγησε πως από τις 3 Ιανουαρίου 2025, οι προσφορές άρχισαν να αποσύρονται σταδιακά, με αποτέλεσμα οι τιμές να επιστρέφουν στα προηγούμενα – και σε πολλές περιπτώσεις αυξημένα – επίπεδα.
Όπως ανέφερε, παρατηρούνται αυξήσεις 30-65% σε είδη όπως γαλακτοκομικά, άλευρα, ζυμαρικά και κακάο. Επιπλέον, βάσει ευρωπαϊκής οδηγίας, οι βιομηχανίες θα σταματήσουν τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ, τα οποία υποχρεούνται να εξαντλήσουν τις τρέχουσες προωθητικές ενέργειες μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2025. Στη συνέχεια, δεν θα υπάρχουν νέες εκπτώσεις, παρά μόνο προσωρινές μειώσεις τιμών που τελικά θα οδηγούν σε ακόμα μεγαλύτερες αυξήσεις.
Οι καταναλωτές καλούνται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να συγκρίνουν τις τιμές, καθώς φαίνεται πως οι «προσφορές» μπορεί να κρύβουν παγίδες, με τις πραγματικές τιμές να αυξάνονται σταδιακά αλλά σταθερά.
Μάθετε τα πάντα για ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ – ΔΥΠΑ – ΟΠΕΚΑ – ΟΑΕΔ – ΕΦΚΑ εδώ