Τιμές καυσίμων: Δυστυχώς, αυτό που έρχεται στις τιμές καυσίμων είναι αδιανόητο. Στο… θεο το φυσικό αέριο, θα πιάσει τα 200 δολάρια το πετρέλαιο.
Νέο ράλι σημειώνουν οι τιμές του φυσικού αερίου μετά την απαίτηση του Βλαντιμίρ Πούτιν να πληρώνουν το ρωσικό αέριο σε ρούβλι τα «μη φιλικά» προς τη Ρωσία κράτη.
Ειδικότερα, η τιμή του φυσικού αερίου στην Ευρώπη (TTF) ενισχύεται κατά περίπου 6%, με τα συμβόλαια παράδοσης Απριλίου να διαμορφώνονται κοντά στα 124 ευρώ μετά το χθεσινό «άλμα» 15% που κατέγραψε την Τετάρτη.
Μετά το υψηλό κλείσιμο την Καθαρά Δευτέρα στα 227 ευρώ, η τιμή του TTF ακολούθησε πτωτική τάση, και έπεσε στις αρχές της εβδομάδας κάτω από 100 ευρώ. Το σχέδιο της Μόσχας όμως για «αποδολαριοποίηση» της αγοράς ενέργειας, οδήγησε σε νέο γύρο αυξήσεων.
Τιμές καυσίμων: «Πετάει» το ρούβλι
Η απόφαση Πούτιν σύμφωνα με τους ειδικούς θα οδηγήσει σε τεχνητή άνοδο της ισοτιμίας του ρουβλίου αφού θα δημιουργηθεί ζήτηση για το ρωσικό νόμισμα το οποίο δέχθηκε βαρύ πλήγμα μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Την Τετάρτη το απόγευμα, αμέσως μετά τη γνωστοποίηση της πρόθεσης του Κρεμλίνου το ρούβλι ανατιμήθηκε στο υψηλότερο επίπεδο από τις 2 Μαρτίου με την ισοτιμία του να διαμορφώνεται στα 107,8 ρούβλια ανά ευρώ, ενώ συνεχίζει να διατηρεται σε υψηλά επίπεδα και σήμερα (93 ρούβλια ανά ευρώ).
Η ρωσική κρατική εταιρεία αερίου Gazprom δεν απάντησε αν τα μακροπρόθεσμα συμβόλαια που έχει με πελάτες της επιτρέπουν τη μετατροπή τους σε ρούβλια και ανακοίνωσε πως συνεχίζει να προμηθεύει κανονικά με φυσικό αέριο την Ευρώπη μέσω της Ουκρανίας, ωστόσο η αναταραχή που δημιουργήθηκε στην αγορά ενέργειας διατηρεί σε υψηλά επίπεδα τις τιμές του φυσικού αερίου.
Τιμές καυσίμων: Σενάριο τρόμου για εκτόξευση του πετρελαίου στα 200 δολάρια το βαρέλι
Την ίδια ώρα, το ενδεχόμενο για κλιμάκωση των κυρώσεων της Δύσης προς τη Ρωσία που θα αποφασιστούν στις διεθνείς συσκέψεις που πραγματοποιούνται σήμερα και αύριο, διατηρεί σε υψηλά επίπεδα και τις τιμές του πετρελαίου, με το βαρέλι το Brent να πλησιάζει τα 118 δολάρια και το αμερικανικό αργό (WTI) πάνω από 114 δολάρια.
Το νέο ράλι ξεκίνησε την Τετάρτη μετά τις ζημιές που προκλήθηκαν από καταιγίδα στον τερματικό σταθμό CPC του Καζακστάν στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας, έναν από τους μεγαλύτερους αγωγούς πετρελαίου στον κόσμο με αποτέλεσμα να σταματήσουν πλήρως οι εξαγωγές μέσω της συγκεκριμένης διόδου.
Η Μόσχα ισχυρίζεται πως οι ζημιές μπορεί να κάνουν μήνες να αποκατασταθούν. Ο αγωγός CPC μεταφέρει περίπου 1,2 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα της κύριας ποιότητας αργού πετρελαίου του Καζακστάν, που αντιπροσωπεύει το 1,2% της παγκόσμιας ζήτησης.
Μέσα σε αυτό το κλίμα αβεβαιότητας για το τι μέλλει γενέσθαι σχετικά με τον πόλεμο και την κόντρα Δύσης-Ρωσίας γύρω από αυτό, οι προβλέψεις για το που θα φτάσουν οι τιμές του πετρελαίου είναι ιδιαιτέρως δυσοίωνες.
«Δεν είναι απίθανο οι τιμές να εκτοξευθούν στα 200 δολάρια το βαρέλι μέχρι το καλοκαίρι, ενισχύοντας σημαντικά την παγκόσμια ύφεση και να κατρακυλήσουν στη συνέχεια προς το τέλος του έτους στα 50 δολάρια το βαρέλι», δήλωσε στο Yahoo Finance ο αναλυτής της Capital Economics, Μάικλ Τραν, σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως «αυτό δεν είναι το πιο πιθανό σενάριο, ωστόσο είναι μέσα σε αυτά που εξετάζονται».
Ο βετεράνος trader εμπορευμάτων, Doug King, εκτίμησε από την πλευρά του ότι η τιμή του Brent θα φθάσει πιθανόν τα 150 δολάρια το βαρέλι φέτος καθώς από τη μία πλευρά υπάρχει η μείωση της προσφοράς λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και από την άλλη η ζήτηση είναι ανθεκτική με τον κόσμο να θέλει να ταξιδέψει μετά τη χαλάρωση των μέτρων για τον κορονοϊό.
Υπάρχουν λίγες επιλογές για την αύξηση της παραγωγής αργού, ενώ δεν υπάρχουν πολλές ενδείξεις ότι η κατανάλωση θα μειωθεί σημαντικά, είπε ο διαχειριστής του Merchant Commodity Fund, το οποίο είχε απόδοση 28% στο πρώτο δίμηνο του έτους.
Τιμές καυσίμων: Δεν περνάει η πτώση στις λιανικές τιμές
Σε καμία περίπτωση η πτώση αυτή δεν έχει περάσει στις λιανικές τιμές. Αντίθετα, στην άνοδο της διεθνούς τιμής του πετρελαίου η προσαρμογή στην τιμή της αντλίας ήταν τρομερά γρήγορη.
Οι λιανικές τιμές με βάση τα όσα ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Ανάπτυξης, ουσιαστικά δεν έχουν παρουσιάσει ουσιαστική μεταβολή, ειδικά στην περιφέρεια.
Πιο συγκεκριμένα, η μέση τιμή της βενζίνης 95 οκτανίων την Πέμπτη διαμορφώθηκε στα 2,081 ευρώ το λίτρο, ενώ λίγες ημέρες πριν (την περασμένη Δευτέρα 14 Μαρτίου) ήταν στα ιστορικά υψηλά και συγκεκριμένα στα 2,11 ευρώ το λίτρο, δηλαδή μία οριακή πτώση 1,3%, δυσανάλογη της πτώσης της διεθνούς τιμής του πετρελαίου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από την έναρξη του πολέμου μέχρι την περασμένη Δευτέρα η άνοδος της λιανικής τιμής ήταν της τάξεως του 11,5%. Η άνοδος στο ίδιο χρονικό διάστημα για την διεθνή τιμή του πετρελαίου ήταν 22%.
Στο diesel κίνησης η πτώση είναι μεγαλύτερη. Έτσι διαμορφώνεται με βάση τα στοιχεία της Πέμπτης σε μέσα επίπεδα στο 1,943 ευρώ το λίτρο, έναντι 1,997 ευρώ, πτώση 2,7%.
Αναφορικά με το πετρέλαιο θέρμανσης, αυτό διαμορφώνεται στο 1,544 ευρώ το λίτρο από 1,621 ευρώ το λίτρο, πτώση 4,7%.
Τιμές καυσίμων: Μεγάλη μείωση στο περιθώριο για εταιρίες και πρατήρια
Και ενώ αυτή είναι η εικόνα στην αγορά, άξια μνείας είναι η μεγάλη πτώση του περιθωρίου κέρδους για εταιρείες και πρατήρια σχεδόν κατά 50%.
Πιο συγκεκριμένα με βάση τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης στις 11 Μαρτίου το περιθώριο κέρδους για εταιρείες εμπορίας και πρατήρια ήταν στο 0,0629 ευρώ το λίτρο, ενώ μία εβδομάδα πριν ήταν στο 0,1138 ευρώ το λίτρο, πτώση 45%.
Σε όλη αυτή την κατάσταση, απορία προκαλούν οι δηλώσεις πρατηριούχων που προβλέπουν τιμές στην αντλία στα 2,5 ευρώ.
Σύμφωνα με ορισμένους εκπροσώπους του κλάδου, μετά τη μικρή αποκλιμάκωση στην τιμή του βαρελιού, πλέον καταγράφεται και πάλι αύξηση, καθώς την Πέμπτη το πετρέλαιο ανέβηκε κατά 10 δολάρια.
Όπως εκτιμούν, η αυξητική τάση μάλλον θα συνεχιστεί κι έτσι από την Τρίτη αναμένονται και νέες αυξήσεις.
Η μείωση που είδαν οι πρατηριούχοι ήταν της τάξης των 10 ευρώ ανά 1.000 λίτρα, αλλά σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους δεν θα κρατήσει πολύ.
Τιμές καυσίμων: Έτσι θα κάψετε λιγότερη
Με την τιμή βενζίνης και diesel να ανεβαίνει συνεχώς και τις προβλέψεις να είναι ιδιαίτερα δυσοίωνες, η εξοικονόμηση καυσίμων με οικονομική οδήγηση είναι η μόνη λύση για να μειώσουμε τα έξοδα μετακίνησης.
Οι οδηγοί, πλέον, αναζητούν φθηνότερο κόστος μετακίνησης και αρκετοί στρέφονται στην αγορά μοντέλων διπλού καυσίμου. H τιμή της βενζίνης θα φτάσει στα 2,5 ευρώ το λίτρο μέχρι το τέλος της εβδομάδας ανέφερε το πρωί της Τετάρτης (9/3) ο Πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων, Γιώργος Ασμάτογλου κάνοντας την εκτίμηση του, εν μέσω της ενεργειακής κρίσης που επιτείνει η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.
Πώς όμως μπορούν όμως οι καταναλωτές να προστατεύσουν την τσέπη τους με τις νέες αυτές εξελίξεις; Η μόνη λύση για να εξοικονομήσουμε καύσιμα και να μειώσουμε τα έξοδα μετακίνησης με το αυτοκίνητό μας, είναι η οικονομική οδήγηση.
Υπάρχουν κάποια έξυπνα tips που μπορούν να εφαρμόσουν εύκολα οι οδηγοί για να αυξήσουν την οικονομία καυσίμου. Ένας καλά ρυθμισμένος κινητήρας θα εξοικονομήσει μεγάλη ποσότητα καυσίμου. Αυτό σημαίνει ότι η καλή συντήρηση του κινητήρα είναι επιβεβλημένη.
Δείτε ποια είναι αυτά:
Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι κάθε επιπλέον κιλό στο αυτοκίνητα αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου. Έτσι, πράγματα που δεν χρειάζονται ή δεν είναι αναγκαία καλό είναι να μην υπάρχουν στο αυτοκίνητο.
Η καλή ποιότητα καυσίμου παίζει σημαντικό ρόλο. Είναι καλό να έχετε ένα συγκεκριμένο βενζινάδικο με καλή ποιότητα καυσίμου. Άλλωστε, το καύσιμο είναι υπεύθυνο για την καλή λειτουργία του κινητήρα και τα μειωμένα κατάλοιπα που αφήνει η καύση.
Η σταθερή ταχύτητα, χωρίς αυξομειώσεις, θεωρείται ο θεμέλιος λίθος της οικονομικής οδήγησης. Θα πρέπει να οδηγούμε με σύνεση και με παρόμοιο τρόπο που οδηγούμε στα χιόνια. Οι απότομες εναλλαγές του γκαζιού και οι απότομες επιταχύνσεις αυξάνουν την κατανάλωση. Ακόμα και οι προσπεράσεις μπορούν να γίνουν προοδευτικά. Η οδήγηση με χαμηλές στροφές συμβάλλει, επίσης, στην οικονομική οδήγηση.
Όταν πρόκειται να μείνουμε σταθεροί σε ένα σημείο για αρκετά λεπτά, καλό είναι να σβήσουμε τον κινητήρα. Το ρελαντί δεν θα βοηθήσει στη μείωση της κατανάλωσης. Αυτός είναι και ο λόγος που οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εφαρμόσει το Start-Stop στα αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια.
Πάντα χρησιμοποιούμε την ιδανική ταχύτητα στο κιβώτιο ταχυτήτων, ώστε να μπορεί το αυτοκίνητα να κινηθεί ομαλά και άνετα, χωρίς ο κινητήρας να δουλεύει σε υψηλές στροφές. Οι πολλές στροφές αυξάνουν την κατανάλωση.
Το άνοιγμα των παραθύρων κατά τη διάρκεια της οδήγησης αυξάνει την κατανάλωση, γιατί αυξάνεται η αντίσταση του αέρα. Ειδικά η γρήγορη οδήγηση με ανοικτά παράθυρα αυξάνει κατακόρυφα την κατανάλωση καυσίμου.
Ο κλιματισμός στο αυτοκίνητο είναι ένας άλλος λόγος αύξησης της κατανάλωσης καυσίμου γιατί αναγκάζεται ο κινητήρας να δουλεύει πιο εντατικά για να δώσει την απαραίτητη ενέργεια στο σύστημα ψύξης. Παράλληλα, φθείρει περισσότερο τη μπαταρία.
Η οδήγηση σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος αυξάνει την κατανάλωση. Καλό είναι πριν ξεκινήσουμε να ψάξουμε εναλλακτικές διαδρομές για να πάμε στον τελικό προορισμό μας, προκειμένου να αποφύγουμε την αυξημένη κίνηση. Επίσης, μπορούμε να αποφύγουμε τις μετακινήσεις σε ώρες αιχμής.
Η επιβράδυνση στα φανάρια θα πρέπει να γίνεται ομαλά και σταδιακά. Αυτό βοηθάει στη μείωση του καυσίμου από το να φρενάρουμε απότομα λίγα μέτρα πριν.
Τέλος, τα σωστά φουσκωμένα ελαστικά είναι ένας άλλος παράγοντας οικονομίας. Πάντα τα φουσκώνουμε σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή. Ένα ελαστικό που δεν έχει τη σωστή πίεση όχι μόνο αυξάνει την κατανάλωση αλλά φθείρει το ελαστικό και μειώνει την πρόσφυση με το οδόστρωμα.
Πηγή: xristika.gr