Από τον ερχόμενο Μάρτιο, τα σούπερ μάρκετ αναμένεται να υιοθετήσουν σημαντικές αλλαγές στον τρόπο παρουσίασης των προωθητικών τους ενεργειών, με σκοπό να γίνουν πιο ξεκάθαρες και να προσφέρουν ουσιαστικά οφέλη στους καταναλωτές. Οι εν λόγω αλλαγές επικεντρώνονται στην ειλικρίνεια των προσφορών, τη μείωση των τιμών σε βασικά αγαθά, αλλά και τη μεγαλύτερη διαφάνεια στην επικοινωνία αυτών των ενεργειών προς το κοινό.
Αυτές οι ανατροπές έρχονται σε μια εποχή όπου η ανάγκη για πιο καθαρές και κατανοητές προωθητικές ενέργειες είναι πιο έντονη από ποτέ, καθώς οι καταναλωτές συχνά βρίσκονται αντιμέτωποι με αμφιλεγόμενες προσφορές που προκαλούν σύγχυση και απογοήτευση. Το υπουργείο Ανάπτυξης, λοιπόν, προχωρά σε ενέργειες για να φέρει τάξη και διαφάνεια στον τομέα αυτό, με μια σειρά από νέα μέτρα που θα εφαρμοστούν για την προστασία των πολιτών.
Σύμφωνα με το enikonomia.gr, δημιουργείται μια “μυστική” ομάδα ελεγκτών που θα αναλάβει την παρακολούθηση των προωθητικών ενεργειών των σούπερ μάρκετ και άλλων καταστημάτων πώλησης τροφίμων. Αυτοί οι ελεγκτές θα επισκέπτονται τα καταστήματα και θα πραγματοποιούν ελέγχους για να διασφαλίσουν ότι οι προσφορές και οι εκπτώσεις τηρούν τις νέες διατάξεις του Κώδικα Δεοντολογίας, ο οποίος ήδη ισχύει και αναμένεται να εφαρμοστεί πλήρως στις επόμενες εβδομάδες.
Οι αλλαγές που θα ισχύσουν αποσκοπούν κυρίως στη μείωση των τιμών για τα καθημερινά προϊόντα, προσφέροντας στους καταναλωτές καλύτερες επιλογές και πιο συμφέρουσες τιμές σε σταθερή βάση. Για παράδειγμα, οι γνωστές προσφορές τύπου “1+1 δώρο” ή “2+1 δώρο” θα παραμείνουν, αλλά οι καταναλωτές θα μπορούν πλέον να συγκρίνουν καλύτερα τις τιμές για το προϊόν που αγοράζουν και να αποφασίσουν αν συμφέρει να αγοράσουν περισσότερα προϊόντα ή όχι. Επιπλέον, οι προσφορές αυτές θα πρέπει να διατίθενται σε ξεχωριστές συσκευασίες για ευκολότερη σύγκριση.
Αλλαγές θα υπάρξουν και στις εκπτώσεις, καθώς αυτές θα πρέπει να βασίζονται στην τιμή που είχε το προϊόν τις τελευταίες 30 ημέρες, αποφεύγοντας την παρατεταμένη παρουσία εκπτώσεων που χάνουν τη σημασία τους αν διαρκούν πολύ καιρό. Σκοπός είναι οι εκπτώσεις να είναι γνήσιες και να αντανακλούν πραγματική μείωση στην τιμή, ενώ οι επιχειρήσεις που προσφέρουν εκπτώσεις για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα θα πρέπει να τις ενσωματώσουν στις μόνιμες τιμές των προϊόντων.
Η διαφάνεια στη σύγκριση τιμών και η αποσαφήνιση των όρων των προσφορών αποτελούν τον πυρήνα των νέων μέτρων. Η σύγχυση που προκαλούν πολλές από τις υπερπροσφορές στα ράφια των σούπερ μάρκετ θα περιοριστεί, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να κάνουν πιο συνειδητές αγορές χωρίς να αναγκάζονται να «στοκάρουν» προϊόντα για να επωφεληθούν από μια προσφορά.
Με τις αλλαγές αυτές, το υπουργείο Ανάπτυξης επιδιώκει να περιορίσει τις ύποπτες και μόνιμες προσφορές τύπου “2+1”, οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις δεν παρέχουν πραγματικό όφελος στους καταναλωτές. Η εφαρμογή αυτών των νέων κανόνων θα προσφέρει μια πιο καθαρή εικόνα για τις τιμές των προϊόντων και τις προσφορές, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη του κοινού στις αγορές του.
Επιπλέον, η παρουσία μιας “μυστικής” ομάδας ελεγκτών αναμένεται να ενισχύσει την αποτελεσματικότητα του ελέγχου της αγοράς, με σκοπό να διασφαλιστεί ότι οι κανόνες τηρούνται αυστηρά και οι καταναλωτές δεν παραπλανώνται από ασαφείς ή ανακριβείς προωθητικές ενέργειες.
Μάθετε τα πάντα για ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ – ΔΥΠΑ – ΟΠΕΚΑ – ΟΑΕΔ – ΕΦΚΑ εδώ