Online κάνει τις αγορές του από τα σούπερ μάρκετ πλέον πάνω από 1 στους 10 Έλληνες (12%), σύμφωνα με έρευνα, που πραγματοποίησαν το  ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και η εταιρεία Convert Group, με δείγμα 850 ατόμων (συλλογή Μάιος 2021). 

Η επίδραση της πανδημίας σε αυτό είναι έκδηλη, δεδομένου ότι το ποσοστό αυτό το 2019 ήταν μόλις 1 με 2%. Αυτή η εξέλιξη σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς θα φέρει μεγάλες αναταράξεις στο άμεσο μέλλον στις κινήσεις των μεγάλων αλυσίδων με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται και για τις θέσεις εργασίας.

Μάλιστα φαίνεται ότι οι διαδικτυακές αγορές είναι μεγάλες σε όγκο. Κατά μέσο όρο, οι καταναλωτές ξοδεύουν 146 ευρώ τον μήνα στις διαδικτυακές τους αγορές στα σούπερ μάρκετ, ενώ μέσος αγοραστής e-supermarket πραγματοποιεί κατά μέσο όρο 16 αγορές τον χρόνο

 Το 41% των online αγοραστών απαντούν ότι αγόρασαν για πρώτη φορά προϊόντα σουπερμάρκετ μέσω διαδικτύου λόγω των μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας και το 28% λόγω φόβου επίσκεψης σε φυσικό κατάστημα.

Επίσης ένα ποσοστό 10% αποδίδει την έναρξη ηλεκτρονικών αγορών στην μακρόχρονη παραμονή στο σπίτι. Τα ποσοστά αυτά είναι ακόμα υψηλότερα στο κοινό που ξεκίνησε τις αγορές του το 2021.

Οι κατεξοχήν λόγοι επιλογής ηλεκτρονικών αγορών βρίσκονται σε χαμηλότερες θέσεις επιλογής από το κοινό και κυρίως αφορούν παλαιότερους αγοραστές του 2019, συγκεκριμένα καταγράφονται η δυσκολία μεταφοράς με 21% και η έλλειψη χρόνου με 18% ενώ 13% επέλεξε τις ηλεκτρονικές αγορές λόγω χαμηλότερων τιμών.

Γιατί στράφηκαν στις διαδικτυακές αγορές οι Έλληνες

Τα βασικά πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών όπως αναγνωρίζεται από τους αγοραστές ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ είναι:

–    Η ευκολία μεταφοράς με 59%
–    Η ασφάλεια από τον κορωνοϊό με 51%
–    Η αποφυγή του κόστους μεταφορών με 30%
–    Η ευκολία των αγορών σε ποσοστό 28%
–    Η ταχύτητα αγορών με 28%
–    Η αναζήτηση προσφορών με 25%.

Πίνακας online αγορές σούπερ μάρκετ

Τα στοιχεία αυτά ουσιαστικά δείχνουν ότι ναι μεν ο κύριος λόγος έναρξης αγορών μέσω διαδικτύου είναι η ασφάλεια από την πανδημία, αλλά αφετέρου η άνεση και η ταχύτητα που προσφέρουν τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ αποτελούν τους κύριους λόγους διατήρησής αυτής της αγοραστικής συνήθειας.

Πηγή: aftodioikisi.gr