Σούπερ Μάρκετ: Μπαίνει μεγάλος “παίκτης” στην αγορά

Σε προχωρημένες επαφές με την αλυσίδα supermarket Μασούτης βρίσκεται το αμερικανικό fund CVC, μία εξαγορά που αν προχωρήσει αναμένεται να επιφέρει σημαντικές ανακατάξεις.

Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς η παρούσα φάση είναι ιδανική για την διενέργεια επαφών, συζητήσεων και εξαγορών στον κλάδο καθώς οι αλυσίδες σουπερμάρκετ βγαίνουν σαφώς ενισχημένες και κερδισμένες από την πανδημία που είχε ως αποτέλεσμα την μεγάλη αύξηση της κατανάλωσης.

Να σημειωθεί ότι σήμερα το CVC έχει προχωρήσει στην εξαγορά των ιδιωτικών θεραπευτηρίων Υγεία, Metropolitan και Μητέρα.
Επίσης έχει εξαγοράσει την Vivartia, το 90% της Εθνικής Ασφαλιστικής, ενώ θα αποκτήσει και το 10% της ΔΕΗ μέσω της συμμετοχής του στην αμκ της επιχείρησης.

Γνώστες της αγοράς, επισημαίνουν ότι μετά την ενδεχόμενη απόκτηση της Mασούτης από το CVC, το επενδυτικό fund θα βάλει πλώρη και για την απόκτηση της ΑΒ Βασιλόπουλος, δημιουργώντας έναν ισχυρό πόλο στον κλάδο, την στιγμή που όπως προαναφέρθηκε, η πανδημία είχε ως αποτέλεσμα να εκτοξεύσει τα κέρδη των αλυσίδων σουπερμάρκετ, με την Σκλαβενίτης να κρατά αυτή τη στιγμή τα «ηνία» του κλαδου.

Ο Σκλαβενίτης, το 2020 εμφάνισε κέρδη για πρώτη φορά μετά την εξαγορά της αλυσίδας Μαρινόπουλος. Ειδικότερα αύξηση 15% του κύκλου εργασιών του που διαμορφώθηκε στα 3,79 δισ. ευρώ, με τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων να ανέρχονται στα 263,1 εκατ. ευρώ, ενώ τα συγκρίσιμα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 60,3 εκατ. ευρώ έναντι των ζημιών ύψους 6,8 εκατ. ευρώ που ήταν το 2019. Σε εταιρικό επίπεδο, ο τζίρος ανήλθε στα 3,15 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 19,5% σε σχέση με το 2019. Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων ανήλθαν σε 226,4 εκατ. ευρώ και τα συγκρίσιμα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 53,4 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 1,1 εκατ. ευρώ το 2019.

Σημαντική αύξηση μεγεθών κατέγραψε η αλυσίδα My Market που ανήκει στον όμιλο METRO ΑΕΒΕ. Σε επίπεδο ενοποιημένων αποτελεσμάτων, ο κύκλος εργασιών της METRO ΑΕΒΕ, διαμορφώθηκε στα 1,34 δισ. ευρώ σημειώνοντας άνοδο 6% έναντι των 1,26 δισ. ευρώ το 2019.

Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 22,4 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 135,8%, με τα κέρδη προ φόρων αποσβέσεων και τόκων (EBITDA) να ανέρχονται σε 57,2 εκατ. ευρώ και να είναι ανεβασμένα κατά 27,4% σε σχέση με του 2019.

Σε εταιρικό επίπεδο, η My Market είχε καθαρές πωλήσεις 1,33 δισ. ευρώ έχοντας άνοδο 5,6% έναντι του 2019, ενώ τα κέρδη προ φόρων αποσβέσεων και τόκων (EBITDA) ανήλθαν σε 58,7 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 29,6%, με τα κέρδη προ φόρων να διαμορφώνονται σε 24,1 εκατ. ευρώ.

Αύξηση 6,3% σημείωσαν οι πωλήσεις της αλυσίδας σουπερμάρκετ Μασούτης, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 882,47 εκατ. ευρώ, ενώ τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 217,94 εκατ. ευρώ ενισχυμένα κατά 9,7%.

Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) διαμορφώθηκαν σε 22,17 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 14,7% ενώ τα ΕΒΙΤDA ενισχύθηκαν κατά 4,6% και ανήλθαν σε 60 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 12,97% στα 13,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη μετά τους φόρους ανήλθαν στα 9,9 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο 20,13%.

Αύξηση 8,91% είχε ο τζίρος της Market In με τον κύκλο εργασιών διαμορφώθηκε στα 347,14 εκατ. ευρώ με το μεικτό κέρδος να διαμορφώνεται στα 86,12 εκατ. ευρώ σημειώνοντας άνοδο 5,43% και τα αποτελέσματα προ τόκων και φόρων να ανέρχονται στα 2,55 εκατ. ευρώ έχοντας αύξηση 10,03%. Τα κέρδη προ φόρων ήταν στα 2,45 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ήταν ενισχυμένα κατά 49,86% στα 1,39 εκατ. ευρώ.

Όσον αφορά την αλυσίδα Γαλαξίας οι πωλήσεις της διαμορφώθηκαν στα 511,5 εκατ. ευρώ σημειώνοντας άνοδο 13,64%, με τα κέρδη προ φόρων να ενισχύονται κατά 117,59% σε 28,4 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 21,38 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 123,16%.

Πηγή: thecaller.gr