Σούπερ μάρκετ: ΣΟΚ! «Τέλος» πασίγνωστο προϊόν από τα ράφια

Απίστευτο και όμως πραγματικό φαινόμενο, καθώς πασίγνωστο προϊόν τείνει να εξαφανιστεί από το εμπόριο. Δείτε τι έχει συμβεί!

Σε έλλειψη είναι σε αρκετά σούπερ μάρκετ η γραβιέρα Νάξου σύμφωνα με τον πρόεδρο Αγροτικών Συνεταιρισμών Νάξου, Δημήτρη Καπούνη.

«Η κτηνοτροφία εκπέμπει SOS. Στη Νάξο έχουμε περίπου 7 τόνους γάλα μείον, αυτό σημαίνει 700 κιλά προϊόν γραβιέρα τη μέρα που δεν το έχουμε. Θα υπάρχει έλλειψη στην αγορά.

Προσπαθήσαμε να στηρίξουμε τον παραγωγό. Φέραμε αγελάδες από το εξωτερικό, οι παραγωγοί άρχισαν να μειώνουν το ζωικό προϊόν, δεν είχαν να ταΐσουν. Έχουμε 300 αγελάδες που πήγαν για σφάξιμο.

Θα έχουμε συνέχεια. Οι ζωοτροφές είναι στα ύψη, τα λιπάσματα στα ύψη, τα ρεύματα στα ύψη, τα πετρέλαια στα ύψη. Δεν ξέρουμε πού θα φτάσουμε. Ο παραγωγός μπαίνει μέσα, δεν βγάζει μεροκάματο» λέει.

Γιατί δεν φτάνει το προϊόν στα σούπερ μάρκετ; Ο κ. Καπούνης εξηγεί.

«Η παραγωγή μας έχει μειωθεί, έχει φύγει το ζωικό κεφάλαιο από τον κτηνοτρόφο, το ζώο δεν σιτίζεται σωστά, είναι ΠΟΠ προϊόν, δεν μπορούμε να φέρουμε γάλα από αλλού, μόνο με γάλα Νάξου. Η Πολιτεία πρέπει να μας ακούσει».

Η γραβιέρα Νάξου

Σταδιακά, οι αγροτικοί συνεταιρισμοί στην επικράτεια του νησιού αυξήθηκαν στους 32, με φυσικά μέλη 3.654 αγροτοκτηνοτρόφους.

Επίσης, με την πάροδο των ετών αυξήθηκαν και οι δραστηριότητες της Ε.Α.Σ. Νάξου και, το 1955, κάποιοι από τους αγροτοκτηνοτρόφους του νησιού, θέλοντας να φτιάξουν δικό τους τυρί, λόγω του ότι η αγελαδοτροφία αναπτυσσόταν με ταχείς ρυθμούς και η παραγόμενη ποσότητα γάλακτος αυξανόταν, άρχισαν να συγκεντρώνουν το γάλα τους, η δε Ε.Α.Σ. τούς παρείχε την τεχνογνωσία.

Έτσι, προέκυψε η περίφημη σήμερα Γραβιέρα Νάξου, το ένα από τα δύο πιο σημαντικά προϊόντα του νησιού μας. Επειδή το συγκεκριμένο προϊόν κέρδισε το καταναλωτικό κοινό και η παραγωγή μεγάλωνε, η Ε.Α.Σ. Νάξου αποφάσισε (1996) να προχωρήσει στην Πιστοποίηση της Γραβιέρας Νάξου ως Προϊόντος Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (Π.Ο.Π).

Στο μεταξύ, η Ε.Α.Σ. Νάξου, καταβάλλοντας τεράστια ποσά, προχώρησε στην ανέγερση μιας σύγχρονης Μονάδας Επεξεργασίας Γάλακτος. Δεν έμεινε ωστόσο εκεί.

Ασχολήθηκε ενεργά και με το άλλο σπουδαίο προϊόν της Νάξου, την ΠΑΤΑΤΑ ΝΑΞΟΥ, δημιουργώντας (με ίδια κεφάλαια) ένα σύγχρονο Πιστοποιημένο Συσκευαστήριο, ενώ προ μερικών ετών προχώρησε και στην Πιστοποίηση της Πατάτας Νάξου ως Προϊόντος Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (Π.Γ.Ε).

Τα 17 προϊόντα που έσπασαν τα κοντέρ των ανατιμήσεων

Τη λίστα με τα προϊόντα που είχαν τις μεγαλύτερες ετήσιες και μηνιαίες αυξήσεις δημοσίευσε σήμερα η ΕΛΣΤΑΤ.

Εκτός από την ενέργεια, το ψωμί, τα λαχανικά, το κρέας, αλλά και η διασκέδαση έχουν πάρει για τα καλά την ανιούσα και δεν υποχωρούν.

Σημαντική άνοδος και για τις μεταφορές και τα ακτοπλοϊκά.

Η ακρίβεια παίρνει πλέον ανεξέλεγκτες διαστάσεις, εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης και χιλιάδες νοικοκυριά δυσκολεύονται να αγοράσουν ακόμα και τις βασικές προμήθειες.

Ήδη, μάλιστα, με δεμένα χέρια φαίνεται να είναι οι εταιρίες, με την αγορά να προεξοφλεί νέες αυξήσεις στα σούπερ μάρκετ το αμέσως επόμενο διάστημα.

με πληροφορίες, οι νέοι τιμοκατάλογοι που φτάνουν από τους προμηθευτές ενόψει του Ιουνίου είναι αρκετά «τσιμπημένοι» και αποτυπώνουν τις μεγάλες δυσκολίες με τις οποίες θα έρθει και άλλο αντιμέτωπος ο καταναλωτής.

Σήμερα, μάλιστα, η ΕΛΣΤΑΤ δημοσίευσε τα στοιχεία για τον πληθωρισμό τον Απρίλιο, που «έσπασε» ρεκόρ 28 ετών, γυρνόντας στη δεκαετία του ’90. Πιο αναλυτικά, ο δείκτης τιμών καταναλωτή ανήλθε σε 10,2%, παρουσιάζοντας αύξηση 2,1% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2022, έναντι αύξησης 0,9% που είχε σημειωθεί κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2021.

Πρωτιά στις ανατιμήσεις έχει ξανά το φυσικό αέριο, που σε έναν χρόνο, έχει αύξηση 122%, ενώ ακολουθεί ο ηλεκτρισμός με 88% και με 55% το πετρέλαιο θέρμανσης. Όμως, πλέον η ακρίβεια διαχέεται και στα τρόφιμα. Ενδεικτικά, τα έλαια αυξήθηκαν 22%, 14% τα κρέατα, κατά 13% τα λαχανικά.

Σούπερ μάρκετ: Οι μεγαλύτερες μηνιαίες αυξήσεις

Δείτε τη λίστα με τις μεγαλύτερες αυξήσεις τον Απρίλιο του 2022, σε σχέση με τον Μάρτιο του 2022:

Φυσικό αέριο: 26,2%
Αρνί και κατσίκι: 20,7%
Πουλερικά: 8%
Χοιρινό: 6,5%
Μοσχάρι: 6,4%
Γιαούρτι: 5,5%
Ψωμί: 5%

Οι μεγαλύτερες αυξήσεις σε ετήσια βάση

H πιο μεγάλη άνοδος καταγράφεται στο φυσικό αέριο κατά 122,6% τον Απρίλιο. Στον ηλεκτρισμό η άνοδος ήταν 88,8%, ενώ στο πετρέλαιο θέρμανσης η άνοδος είναι στο 65,1% τον ίδιο μήνα. Στα καύσιμα και λιπαντικά ανέρχεται σε 29%. Εκτός όμως από την ενέργεια, συμπαρασύρθηκαν και τα εξής προϊόντα και υπηρεσίες:

Δείτε τη λίστα με τις μεγαλύτερες αυξήσεις τον Απρίλιο του 2022, σε σχέση με τον Απρίλιο του 2021:

Κρέατα (γενικά): 14,1%
Ψωμί και δημητριακά: 10%
Έλαια και λίπη: 22%
Γαλακτοκομικά και αυγά: 11,7%
Λαχανικά (γενικά): 13,8%

Αυτοκίνητα μεταχειρισμένα: 11,5%
Μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο: 15,8%
Μεταφορά επιβατών με πλοίο: 17,7%
Κινηματογράφοι-θέατρα: 13,9%
Ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία: 16,1%
PLITHORISMOS ETHSIO

Ράλι χωρίς φρένο στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Βαθιά το χέρι στην τσέπη συνεχίζουν να βάζουν οι καταναλωτές στα σούπερ μάρκετ, με το ξέφρενο ράλι των ανατιμήσεων να μην έχει τέλος.

Ήδη, οι παράγοντες της αγοράς έχουν κάνει λόγο για νέους «τσιμπημένους» τιμοκαταλόγους που φτάνουν από τους προμηθευτές ενόψει του Ιουνίου, προαναγγέλλοντας ουσιαστικά και νέες αυξήσεις στο «καλάθι της νοικοκυράς».

Ενδεικτικά, τα στοιχεία στην πλατφόρμα e-Καταναλωτής του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων επιβεβαιώνουν πως φτάνει η ώρα που η επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ για προμήθειες των νοικοκυριών θα είναι και επίσημα απλησίαστη.

Μάλιστα, τα στοιχεία για τις τιμές σε 10 βασικά προϊόντα σε κάθε νοικοκυριό δείχνουν ότι το κύμα ανατιμήσεων τους τελευταίους δύο μήνες είναι σφοδρό, με τους καταναλωτές να κυνηγούν σε συντριπτική πλειψηφία τις προσφορές, όπως επιβεβαιώνει και νέα έρευνα του ΙΕΛΚΑ.

Σύμφωνα με αυτή, παρατηρούνται μεγάλες αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών λόγω της ακρίβειας. Σε δείγμα 1.000 καταναλωτών που πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα 5-10 Απριλίου 202, 8 στους 10 καταναλωτές κυνηγούν προσφορές και εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ.

Πηγή: newsme.gr