Σούπερ μάρκετ: Τέλος αυτά τα προϊόντα από τα ράφια

Σούπερ μάρκετ: Αφθονία τέλος και επιστροφή στα βασικά προϊόντα πλέον… Η πολύμηνη κρίση έφερε μια νέα πραγματικότητα!

Το τέλος της εποχής της αφθονίας, όσον αφορά την πληθώρα των προϊόντων στα ράφια των σουπερμάρκετ, και η «επιστροφή στα βασικά» είναι η νέα πραγματικότητα που περιγράφεται από εκπροσώπους του λιανεμπορίου.

Με φόντο την πολύμηνη κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα, το ράλι ανόδου στις τιμές της ενέργειας και τον πόλεμο στην Ουκρανία που έχει αποδιοργανώσει προσώρας την παγκόσμια οικονομία.

Η πολιτική της κατάργησης προϊόντος (μια τακτική στην οποία παραδοσιακά καταφεύγουν οι εταιρείες – παραγωγοί και κατ’ επέκταση οι αλυσίδες σουπερμάρκετ που φιλοξενούν τα προϊόντα των πρώτων στους διαδρόμους των καταστημάτων τους.

Οταν θέλουν να περιορίσουν τα λειτουργικά τους έξοδα και να τονώσουν τις πωλήσεις των βασικών «best seller» κωδικών τους, ειδικά σε περιόδους οικονομικής κρίσης) φαίνεται πως εδραιώνεται και πλέον αποτυπώνεται και στο ράφι, όσο το τοπίο στην οικονομία παραμένει ομιχλώδες.

Αυτό επισημαίνουν και αναφορές σε ξένα ειδησεογραφικά δίκτυα ως τάση κατά την οποία ο αριθμός των μοναδικών προϊόντων στο ράφι μειώνεται και οι επιλογές στα σουπερμάρκετ παύουν να είναι απεριόριστες, μια λογική πάνω στην οποία στηρίχθηκε ο συγκεκριμένος κλάδος για δεκαετίες, όταν μέσα από διαφημιστικά μηνύματα (θυμηθείτε δημοφιλή σλόγκαν όπως «και του πουλιού το γάλα», «ατέλειωτη ποικιλία» κ.ά.) υπερτόνιζε την αφθονία ως πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.

Επίσης…

Τη διαφαινόμενη στροφή σε κλασικές επιλογές και τη μείωση της ποικιλίας στα προϊόντα στο ράφι επιβεβαιώνει, μιλώντας στα Νέα, εκπρόσωπος μεγάλης αλυσίδας σουπερμάρκετ στην Ελλάδα.

«Ναι, ισχύει αυτό. Για παράδειγμα, εμείς ως κατάστημα έχουμε στις σοκολάτες σε ποσοστό 95% γεύσεις κλασικές – γάλακτος, αμυγδάλου, υγείας – και μόνο ένα 5% κωδικούς με γεύσεις πιο εξειδικευμένες.

Οι εταιρείες και κατ’ επέκταση τα σουπερμάρκετ πάνε πλέον πίσω στα βασικά, είναι ελάχιστες οι εναλλακτικές στο ράφι.

Στις μαγιονέζες θα δείτε την κλασική, τη λάιτ και τώρα τελευταία ένα μικρό μερίδιο με ελάχιστους κωδικούς που αφορά το ειδικό κοινό των βίγκαν.

Οι επιλογές που υπήρχαν με διάφορα αρώματα και πρόσθετες γεύσεις εξαφανίζονται.

Το ίδιο και στα γιαούρτια, υπάρχει η βασική ποικιλία, η εναλλακτική με φρούτα και τα προϊόντα χωρίς λακτόζη.

Ακόμα και στα απορρυπαντικά που παλαιότερα έβρισκες με πολλά και διαφορετικά αρώματα, πλέον υπάρχει μια πορεία σταθερή με το βασικό προϊόν που είναι όμως φιλικό προς το περιβάλλον και σε συσκευασία οικολογική.

Και στα αναψυκτικά μειώθηκε η ποικιλία σε γεύσεις και δόθηκε έμφαση στη συσκευασία από ανακυκλωμένο πλαστικό.

Γενικώς, παρατηρείται μια στροφή προς τα λεγόμενα κλασικά προϊόντα», σημειώνει ο ίδιος, τονίζοντας ταυτόχρονα ότι σε ορισμένα προϊόντα, όπως ο καφές, το τσάι και τα σνακ, οι κωδικοί αυξήθηκαν λόγω πανδημίας και πολύμηνων lockdown.

Σούπερ μάρκετ: Συναγερμός και «πολεμικά σενάρια» – Τι συνέβη

Σούπερ μάρκετ: Ο συναγερμός αναφορικά με την επάρκεια σε τρόφιμα και ενέργεια συνεχίζεται. Ποιες οι παρεμβάσεις…

Σε «πολεμικό συναγερμό» προκειμένου η χώρα να είναι θωρακισμένη και να μην αντιμετωπίσει ελλείψεις στους κρίσιμους τομείς της ενέργειας και της διατροφικής επάρκειας, εξ αιτίας του πολέμου στην Ουκρανία, έχει τεθεί η κυβέρνηση.

Στο πεδίο των τροφίμων σύμφωνα με την «Καθημερινή» υπάρχει ένα πλήρες σχέδιο 12 σημείων που υιοθετήθηκε σε σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

Αναφέρεται στις εναλλακτικές διεθνείς αγορές για την προμήθεια προϊόντων, τα κίνητρα για αύξηση της εγχώριας παραγωγής και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς για την αποτροπή ελλείψεων.

Πηγή: newsme.gr