Σπριντ για την κάλυψη των αεροπορικών κενών της Thomas Cook – Ο ρόλος των law cost και legacy carriers

Baggage handlers unload luggage from an aircraft operated by Thomas Cook Group Plc at BAA Ltd.'s Glasgow airport in Glasgow, Scotland, on Friday, July 29, 2011. BAA Ltd. was last week ordered to sell Stansted, a base for discount carriers including Ryanair Holdings Plc, and an airport in either Edinburgh or Glasgow after the latest U.K. Competition Commission ruling in a four-year tussle. Photographer: Mike Wilkinson/Bloomberg

Η κάλυψη του «αεροπορικού κενού» που αφήνει η Thomas Cook είναι η βασική αγωνία προς στιγμή της τουριστικής αγοράς πέρα από τη διαχείρισης της υφιστάμενης ζημίας. Αυτό καταφάνηκε και από τη χτεσινή επίσκεψη κλιμακίου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων στην Κρήτη και των επαφών που είχε με τοπικές ενώσεις και φορείς του κλάδου αλλά και τον Περιφερειάρχη Σταύρο Αρναουτάκη.

Σημειώνεται ότι οι αεροπορικές συνδέσεις είναι το κλειδί για την διασφάλιση της απρόσκοπτης τουριστικής ροής στους προορισμούς καθώς, το 66% των ξένων επισκεπτών στην Ελλάδα έρχεται αεροπορικώς. Ήδη δε για το νέο έτος ο χρεοκοπημένος τουριστικός όμιλος είχε προγραμματίσει πτήσεις σε 38 χώρες με 8,6 εκατομμύρια αεροπορικές θέσεις. Ειδικά, η χώρα μας χάνει 610.000 αεροπορικές θέσεις έως τα τέλη Αυγούστου του 2020, με βάση τον σημερινό πάντα προγραμματισμό.

Ήδη βέβαια πληροφορίες που έρχονται στο Reporter.gr παραπέμπουν σε αναθέρμανση ενδιαφέροντος για κάλυψη κάποιων κενών από εταιρίες με τακτικές πτήσεις όπως η Ryanair και η easyJet. ‘Ήδη, παράλληλα οι τοπικές ενώσεις ξενοδόχων προορισμών που επλήγησαν επιχειρούν να στηρίξουν κινήσεις για αύξηση της διαθεσιμότητας αεροπορικών θέσεων τόσο από εταιρίες low cost, αεροπορικούς βραχίονες των μεγάλων rour operators αλλά και τω λεγόμενων legacy carriers, δηλαδή των «εθνικών αερομεταφορέων». Έτσι ήδη η συνεργασία με την Aegean όλων των συλλογικών φορέων είναι διαρκής και ισχυρή. Μάλιστα η Aegean σταθερά στηρίζει αφενός καμπάνιες προβολής αλλά και την αύξηση της χωρητικότητας και το άνοιγμα νέων προορισμών του εξωτερικού. Μάλιστα φέτος η προσπάθεια θα ενταθεί καθώς από το 2020 ο όμιλος αρχίζει την παραλαβή και των νέων αεροσκαφών νέας γενιάς της οικογένειας Airbus A320neo.

Επίσης με ενδιφέρον αναμένονται οι κινήσεις της της British Airways, η οποία, την τελευταία διετία έχει ισχυρή παρουσία σε αεροδρόμια της Κρήτης, της Ρόδου και άλλων νησιών. Ειδικά εκεί όπου υπάρχει ήδη παρουσία μεγάλων αερομεταφορέων εκτιμάται ότι είναι πιο εύκολο να καλυφθεί το κενό.

Πάντως τον στόχο να αποκατασταθούν στο 100% οι αεροπορικές θέσεις, οι οποίες χάθηκαν λόγω της πτώχευσης του ταξιδιωτικού κολοσσού Thomas Cook, έθεσε ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης κατά την ομιλία του χτες στην 6η ετήσια οικονομική διάσκεψη της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών (ΕΕΝΕ).

Ο κ. Θεοχάρης τόνισε παράλληλα ότι «η βασική διαφορά μας με την Ισπανία στην αντιμετώπιση με Thomas Cook είναι η κάλυψη των αεροπορικών θέσεων. Η προσβασιμότητα της χώρας είναι ένα θέμα. Παραδείγματος χάριν, στην Ισπανία με 17 εταιρίες είναι πολύ πιο εύκολο. Είτε λέγεται TUI, είτε Jetu κτλ».

«Είναι ενεργή κουβέντα αυτή στο υπουργείο μας. Η αγωνία μας είναι οι θέσεις που χάθηκαν να αποκατασταθούν στο 100%. Είναι πιο δύσκολο εδώ σε σχέση με άλλες χώρες» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Τουρισμού, ενώ πρόσθεσε: «Σε μακροπρόθεσμη βάση θα πρέπει να το δούμε επίσης. Δεν μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε τώρα, αλλά μετά μπορούμε να το ανοίξουμε».

Γιώργος Αλεξάκης

Πηγή: aftodioikisi.gr