Ρευστό παραμένει το σκηνικό για το πότε θα ανοίξουν και υπό ποιες προϋποθέσεις οι πτήσεις των κρατών – μελών της ΕΕ. Φαίνεται ότι είναι δύσκολο να επιτευχθεί πανευρωπαϊκή συμφωνία, οπότε η Ελλάδα θα προχωρήσει στη σύναψη διακρατικών συμφωνιών.
Ερωτηθείς πότε θα αρχίσουν ξανά οι αεροπορικές πτήσεις προς την Ελλάδα από το εξωτερικό, ο υπουργός Μεταφορών Κ. Καραμανλής, σε τηλεοπτική συνέντευξη στον ΑΝΤ1, υπενθύμισε ότι στο άτυπο συμβούλιο των υπουργών Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης την προηγούμενη εβδομάδα κάλεσε, εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να παρουσιάσει μέχρι τα μέσα Μαΐου ένα συγκεκριμένο πανευρωπαϊκό σχέδιο, το οποίο θα ξεκαθαρίσει πότε θα ανοίξουν οι αερομεταφορές.
Καθώς όμως μία πανευρωπαϊκή συμφωνία είναι δύσκολο να επιτευχθεί, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι η Ελλάδα ήδη έχει αρχίσει συνομιλίες για διμερείς συμφωνίες με χώρες, όπως το Ισραήλ και η Κύπρος, δηλαδή χώρες όπου υπάρχουν λίγα κρούσματα, προκειμένου να βρεθούν διακρατικές πρακτικές λύσεις για ασφαλή μεταφορά ταξιδιωτών στην Ελλάδα.
«Θέλουμε μία χρυσή τομή: Την ασφαλή μεταφορά των επιβατών και να μη βάλουμε σε ρίσκο τη δημόσια υγεία», πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής, όσον αφορά στις πτήσεις εξωτερικού.
Όσον αφορά στις πτήσεις εσωτερικού, υπενθύμισε ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει μία οδηγία (ΝΟΤΑΜ) με ισχύ μέχρι τις 18 Μαΐου και προανήγγειλε ότι στις 18 ή στις 25 Μαΐου, ανάλογα με την εξάπλωση του ιού και τις εισηγήσεις των ειδικών, η κυβέρνηση θα λάβει τις αποφάσεις της.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με επιστολή προς τον Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου έχει θέσει την ανάγκη ύπαρξης ενός συγκεκριμένου ευρωπαϊκού σχεδίου για αεροπορικές μετακινήσεις με ασφάλεια.
Υπενθύμισε επίσης ότι η Ελλάδα έχει προτείνει υγειονομικό πιστοποιητικό της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δηλαδή ο ταξιδιώτης να έχει κάνει ένα τεστ 48 ή 72 ώρες πριν πετάξει, για να μειωθεί η πιθανότητα διασποράς του κορωνοϊού.
Ο κ. Καραμανλής τόνισε επίσης ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να βρει και στο θέμα των εκδοθέντων εισιτηρίων μία χρυσή τομή, ώστε και να μην υποστούν περισσότερες ζημιές οι αεροπορικές εταιρείες και να προστατευθούν τα δικαιώματα των καταναλωτών.
«Αυτό που μπορώ να διαβεβαιώσω το καταναλωτικό κοινό και τους επιβάτες, είναι ότι δεν πρόκειται να χάσουν τα χρήματά τους».
Όσον αφορά στη διαφωνία της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών με το ενδεχόμενο να μένουν κάποιες θέσεις κενές στα αεροπλάνα, σημείωσε ότι το ζήτημα αυτό πρέπει να εξετασθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Ανέφερε, επίσης, ότι σε άλλες χώρες, όπως στη Γαλλία και στη Γερμανία έχουν δοθεί κρατικές ενισχύσεις πολλών δισεκατομμυρίων στις αεροπορικές εταιρείες με την άδεια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Πηγή: metaforespress.gr