Στο καλύτερο σενάριο, η κρουαζιέρα εφέτος θα φτάσει στο 40% με 50% της περσινής

Στις αρνητικές επιπτώσεις της πανδημίας του κορωνοϊού στον κλάδο της κρουαζιέρας αναφέρεται, σε συνέντευξη στο metaforespress.gr, o πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), Θεόδωρος Κόντες.

Ο κ. Κόντες εκτιμά ότι στο καλύτερο σενάριο, η κρουαζιέρα εφέτος θα φτάσει στο 40% με 50% της περσινής, υπογραμμίζοντας ότι για να επιτευχθούν οι επιδόσεις του 2018 και του 2019 ίσως χρειαστεί να περάσουν 4 χρόνια.

Τέλος σημειώνει ότι  οι εταιρείες κρουαζιέρας, αλλά και τα μεγάλα ναυπηγεία αναζητούν τρόπους για να κάνουν ασφαλέστερη και πιο άνετη την παραμονή των επιβατών επάνω στα πλοία.

-Ποιες είναι οι επιδράσεις της πανδημίας του κορωνοϊού στην κρουαζιέρα;

-Ο κλάδος της κρουαζιέρας έχει υποστεί μεγάλες απώλειες, μεγαλύτερες από όσες προβλέφθηκαν στις αρχές του έτους.

Τα δρομολόγια εικαζόταν ότι θα ξεκινούσαν το Μάιο, μετά τον Ιούνιο και πλέον πάμε για τον Ιούλιο. Πολλά εξαρτώνται και από την επαναδραστηριοποίηση των αεροπορικών εταιρειών, οι οποίες εάν επανεκκινήσουν πτήσεις τον Ιούνιο, τότε και οι κρουαζιέρες σταδιακά θα ξεκινήσουν τον Ιούλιο.

Σήμερα, τα bookings είναι μηδενικά και πολλοί θέλουν να ακυρώσουν υπάρχουσες κρατήσεις.

Μάλιστα, εάν οι εταιρείες κρουαζιέρας αποφασίσουν να μεταφέρουν πλοία από την Ασία και την Αμερική στη Μεσόγειο, τότε θα ενταθεί ο ανταγωνισμός και πιθανότατα, όσα πλοία δρομολογηθούν να είναι με μικρή κάλυψη χωρητικοτήτων.

-Πόσο μεγάλη αναμένεται η εφετινή κάμψη στην Ελλάδα;

-Στο καλύτερο σενάριο, εφέτος η κρουαζιέρα θα φτάσει στο 40% με 50% της περσινής σεζόν.

Πέρσι είχαμε πάει αρκετά καλά, οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων ανήλθαν στις 3.899 (από 3.410 το 2018), σημειώνοντας άνοδο 14,34% και οι αφίξεις επιβατών κρουαζιέρας στις 5.537.500 (από 4.788.642 το 2018), σημειώνοντας άνοδο 15,64% σε σχέση με το 2018.

Αυτή τη στιγμή, σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν δέσει 400 πλοία από τα 460 – 480 που έχει στο σύνολο ο κλάδος

 

Εφέτος και πριν από την πανδημία, τα bookings έδειχναν αύξηση στις προσεγγίσεις  8% – 10%, τώρα η μείωση ίσως υπερβεί και το 60%.

Εκτιμώ ότι για να φτάσουμε στις επιδόσεις του 2018 και 2019, θα περάσουν 4 χρόνια.

Έως τότε, ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών θα κλιμακωθεί περαιτέρω, αφού η «πίτα» θα είναι μειωμένη και η ζήτηση μεγαλύτερη.

-Πότε θα σταθεροποιηθεί η κατάσταση; Μόλις βρεθεί το εμβόλιο ή κάποια αποτελεσματική θεραπεία;

-Η κατάσταση θα σταθεροποιηθεί μόλις βρεθεί το εμβόλιο. Οι ταξιδιώτες κρουαζιέρας, έως τότε, θα κάνουν δεύτερες σκέψεις.

Αυτή τη στιγμή, σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν δέσει 400 πλοία από τα 460 – 480 που έχει στο σύνολο ο κλάδος.

Εν τω μεταξύ, στις ΗΠΑ οι Αρχές δεν αφήνουν να ξεκινήσουν πλοία, εάν δεν ικανοποιούνται συγκεκριμένες προϋποθέσεις, έχοντας θέσει πιο αυστηρά πρωτόκολλα.

Πλέον, οι εταιρείες κρουαζιέρας, αλλά και τα μεγάλα ναυπηγεία αναζητούν τρόπους για να κάνουν ασφαλέστερη και πιο άνετη την παραμονή των επιβατών επάνω στα πλοία.

Πρόκειται για πλοία που είναι σήμερα στο στάδιο της κατασκευής, αφού νέες παραγγελίες δύσκολα θα γίνουν τα επόμενα τρία με τέσσερα χρόνια.

Οι αλλαγές αυτές πάντως είναι ιδιαίτερα κοστοβόρες, αφού η κατασκευή ενός κρουαζιερόπλοιου που μπορεί να φιλοξενήσει 4.000 επιβάτες προσεγγίσει το 1 δισ. δολάρια.

Φαίνεται ότι τα πλοία θα τείνουν να μεταφέρουν λιγότερους επιβάτες, με μεγαλύτερες ανέσεις σε καμπίνες και σε δημόσιους χώρους για να αποφεύγεται ο συνωστισμός. Ίσως τα πλοία μέχρι 1.500 επιβάτες να είναι η προτιμητέα λύση.

-Θεωρείτε ότι απειλείται η βιωσιμότητα εταιρειών του κλάδου;

-Οι συνολικές ζημιές του κλάδου εκτιμώνται, σε πρώτη φάση, στα 70 δισεκατομμύρια δολάρια.

Όντως, απειλείται η βιωσιμότητα αρκετών εταιρειών, οι οποίες προχώρησαν το τελευταίο διάστημα στη σύναψη δανείων.

Δυστυχώς, χωρίς πελάτες και κρατήσεις, η ρευστότητα ελαχιστοποιείται.

Πηγή: metaforespress.gr