Σε περίπου δέκα ημέρες, όλα τα σούπερ μάρκετ θα αρχίσουν να τοποθετούν νέες πινακίδες που θα επισημαίνουν τα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία για τη μείωση των τιμών.
Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Απόστολος Πεταλάς, η τοποθέτηση των πινακίδων είναι μια διαδικασία που χρειάζεται χρόνο, καθώς αφορά συνολικά 4.200 καταστήματα, και καθημερινά προστίθενται νέοι κωδικοί προϊόντων. Σε ορισμένα μεγάλα σούπερ μάρκετ η σήμανση έχει ήδη ξεκινήσει, ωστόσο θα χρειαστεί περίπου δέκα ημέρες για να ολοκληρωθεί η διαδικασία σε όλα τα καταστήματα.
Ο κ. Πεταλάς σημείωσε ότι η σήμανση δεν θα είναι πανομοιότυπη σε όλα τα σούπερ μάρκετ, καθώς πρόκειται για μια πρωτοβουλία όπου κάθε επιχείρηση μπορεί να επιλέξει τον δικό της τρόπο ειδικής σήμανσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρωτοβουλία αυτή δείχνει αυξημένη δυναμική και οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης ενημερώνονται καθημερινά για νέους κωδικούς που προστίθενται στη λίστα. Εκτιμάται ότι στην ανανεωμένη λίστα που θα ανακοινώσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου την επόμενη εβδομάδα, ο αριθμός των κωδικών θα πλησιάζει τον αρχικό στόχο των 600 και σύντομα αναμένεται να τον ξεπεράσει.
Υπενθυμίζεται ότι η τελευταία ανανεωμένη λίστα με τους κωδικούς προϊόντων που έχουν ενταχθεί στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών, περιλάμβανε 362 κωδικούς προϊόντων και οι μειώσεις διαμορφώνονται από 5% έως 24%.
Σημειώνεται ότι ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος σε πρόσφατη συνάντηση που είχε με εκπροσώπους της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας συνέστησε εντατικοποίηση των προσπαθειών από την πλευρά του οργανωμένου λιανεμπορίου, ώστε να αποδώσει τα μέγιστα η νέα πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης για μειώσεις τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ, με στόχο την ανάσχεση της ακρίβειας.
Δηλαδή, ο υπουργός ζήτησε από τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ να επεκτείνουν τον στόχο για μειώσεις τιμών σε περισσότερους από 600 κωδικούς, να παρατείνουν χρονικά τη διάρκεια της πρωτοβουλίας, καθώς και να τοποθετήσουν ειδική σήμανση στα ράφια των σούπερ μάρκετ με στόχο τη διευκόλυνση των καταναλωτών.
Από την πλευρά του ο κ. Πεταλάς έχει επισημάνει ότι «…στόχος μας είναι να υπάρξουν σημαντικές μειώσεις τιμών σε πολύ περισσότερους από 600 κωδικούς και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Οι δύο μήνες είναι το μίνιμουμ χρονικό όριο που τέθηκε εξαρχής κατά τις συζητήσεις μας για τη νέα πρωτοβουλία».