Την αύξηση του τιμολογίου ταξί για τις διαδρομές από και προς το αεροδρόμιο της Αθήνας, την επαναφορά του δώρου Χριστουγέννων, την ετήσια παράταση για την αντικατάσταση οχήματος για όσα ταξί δεν έχουν κάνει χρήση του δικαιώματος, την είσοδο των ταξί που μεταφέρουν επιβάτες στις λεωφορειολωρίδες, ζητά μεταξύ άλλων με υπόμνημα που κατέθεσε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ).

Στα αιτήματα των αυτοκινητιστών συμπεριλαμβάνεται και η καθυστέρηση εφαρμογής της υποχρεωτικότητας της ηλεκτροκίνησης στον κλάδο, η οποία έχει τοποθετηθεί χρονικά το 2026, καθώς επίσης και η δημιουργία μίας δημόσιας ηλεκτρονικής εφαρμογής εύρεσης ταξί στα πρότυπα του LeTaxi της Γαλλίας.

Στο ζήτημα της εισόδου των έμφορτων ταξί στις αποκλειστικές λωρίδες κίνησης των λεωφορείων μάλιστα οι αυτοκινητιστές φαίνεται να έχουν σύμμαχο και τη δημοτική αρχή της Αθήνας. Ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης από το βημα του Ευρωπαικού Συνεδρίου Συνδικάτων Ταξί, το οποίο διεξήχθη την περασμένη Παρασκευή στην πρωτεύουσα τάχθηκε υπέρ της χρήσης των λεωφορειολωρίδων από τα ταξί υπό την προϋπόθεση να είναι έμφορτα, δηλαδή να μεταφέρουν επιβάτες.

Παράλληλα, ζήτησε να αφαιρεθεί από τον ΟΑΣΑ η αρμοδιότητα για τη χωροθέτηση πιάτσας ταξί, σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως «δεν μπορεί ο ΟΑΣΑ να τα αποφασίζει όλα».

Υπενθυμίζεται ότι όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, την περίοδο αυτή ολοκληρώνεται η κατάρτιση του νομοσχεδίου του υπουργείου Μεταφορών για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, στο οποίο αναμένεται να ενσωματωθούν και διατάξεις για τις επιβατικές μεταφορές και τα ταξί. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η αποστολή των αιτημάτων του ΣΑΤΑ στο υπουργείο, στα οποία περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων τα εξής:

  • Αναπροσαρμογή προκαθορισμένης τιμής για την διαδρομή Αεροδρόμιο Αθηνών – Κέντρο πόλης από 40 ευρώ σε 45 ευρώ (τιμολόγιο 1) και από 55 ευρώ σε 60 ευρώ (τιμολόγιο 2). Επαναφορά της διάταξης για το Δώρο Χριστουγέννων των ταξί με τους ίδιους όρους που ίσχυαν.
  • Παράταση ενός έτους στην αντικατάσταση αυτοκινήτου για όσα οχήματα δεν έχουν πάρει καμία παράταση έως σήμερα και λήγουν στις 31-12-2022. Ένα χρόνο παράταση ζητούν και για όσα πρέπει να έχουν αποσυρθεί έως τις 31-12-2023.
  • Ελεύθερη διέλευση στις λεωφορειολωρίδες για τα έμφορτα ταξί της Αθήνας.
  • Νομοθετική ρύθμιση για την απώλεια αμετάκλητης ανάκλησης ιδανικού μεριδίου ΕΔΧ που απωλέσθη λόγω αποποίησης της κληρονομίας,
  • Άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από το 2026. Η πρόταση του ΣΑΤΑ είναι να μετατεθεί αυτή η υποχρέωση για το 2035.
  • Δημιουργία δημόσιας εφαρμογής κράτησης ταξί χωρίς χρεώσεις για τους χρήστες και τους οδηγούς (στα πρότυπα της Γαλλίας Le taxi και της Καταλανίας).

Σε ό,τι αφορά τα επταθέσια – εννιαθέσια ταξί το ΣΑΤΑ ζητά την πιστή εφαρμογή της νομοθεσίας για τα Ε.Ι.Χ «και πλήρη έλεγχο για την υποκλοπή έργου που υφίσταται το ταξί».

Σε ότι αφορά το τιμολόγιο γι΄αυτά, το ΣΑΤΑ προτείνει:

  • Πτώση σημαίας: 5 ευρώ
  • Ελάχιστη μίσθωση: 10 ευρώ
  • Επιπλέον Χρέωση 5 ευρώ ανά επιβάτη (από το πέμπτο άτομο και μετά).
  • Άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου) για την είσπραξη του κομίστρου.

Για τα ΕΙΧ οι αυτοκινητιστές ζητούν μεταξύ άλλων ο αριθμός αδειών να είναι συνδεδεμένος με τον αριθμό των αδειών ταξί ανά έδρα (1/30) καθώς σήμερα δεν υπάρχει περιορισμός. Επαναλαμβάνουν το αίτημα όλες οι διαδρομές να είναι προπληρωμένες (αυστηρά με 3ωρη ελάχιστη μίσθωση-ελάχιστη χρέωση 120 ευρώ και κατάργηση κάθε παραθύρου, π.χ ολική μίσθωση) αποκλειστικά και μόνο μέσω ηλεκτρονικών συναλλαγών. Ζητούν η εξοφλητική απόδειξη να είναι διαθέσιμη σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή και η πλατφόρμα για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ που λειτουργεί με ευθύνη του Υπουργείου Μεταφορών να είναι συνδεδεμένη με την ΑΑΔΕ.

Πανευρωπαϊκό μέτωπο των ταξί απέναντι στις πλατφόρμες

Στο μεταξύ οι αυτοκινητιστές ταξί της Ευρώπης κήρυξαν από την Αθήνα «ανένδοτο» αγώνα κατά της υποβάθμισης του επαγγέλματός τους, όπως επεσήμανε τόσο ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος όσο και οι εκπρόσωποι των Συνδικάτων Ταξί από την Ισπανία, τη Γαλλία, την Ιταλία και το Βέλγιο.

Οπως επισημάνθηκε στο Ευρωπαικό Συνέδριο, το οποίο πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του ΣΑΤΑ, «κοινός παρονομαστής των προβλημάτων του ταξί στην Ευρώπη, είναι ο αθέμιτος ανταγωνισμός από τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγό και οι παράνομες πρακτικές των εφαρμογών κράτησης ταξί μέσω των εκπτώσεων και των προσφορών τους, με μοναδικό στόχο την δημιουργία πελατειακής βάσης και την χειραγώγηση της αγοράς».

Υπενθυμίζεται ότι στις 8 Σεπτεμβρίου στις Βρυξέλλες, δεκάδες ενώσεις ταξί από όλο τον κόσμο είχαν διαδηλώσει μπροστά από την έδρα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Από το συνέδριο της Αθήνας οι αυτοκινητιστές ζήτησαν ένα ξεκάθαρο νομοθετικό πλαίσιο τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε κάθε χώρα, ενώ ανανέωσαν το ραντεβού τους για τον προσεχή Φεβρουάριο στη Βαρκελώνη.

Πηγή: ethnos.gr

Προηγούμενο άρθροΑρναούτογλου-καιρός: Έρχονται «ανατροφοδοτούμενα» φαινόμενα -Πού θα «χτυπήσουν»
Επόμενο άρθροΜίλτος Τεντόγλου: Κορυφαίος αθλητής στα Βαλκάνια για το 2022