Τεράστιο deal στα σούπερ μάρκετ – Αλλάζει ο χάρτης με τη μεγάλη εξαγορά

Το ενδιαφέρον της αγοράς σούπερ μάρκετ έχει στραφεί τις τελευταίες εβδομάδες στον Γιάννη Μασούτη, τον επιχειρηματία που ηγείται μιας από τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής στην Ελλάδα. Αφορμή αποτέλεσε η φημολογούμενη εξαγορά της αλυσίδας «Κρητικός», η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκεται στο τελικό στάδιο. Αν και οι επίσημες δηλώσεις από τις δύο πλευρές αρνούνται την ολοκλήρωση της συμφωνίας, οι φήμες επιμένουν, δημιουργώντας έντονο ενδιαφέρον και προσδοκίες.

Η σημασία του timing στις ετήσιες συμφωνίες
Η περίοδος αυτή είναι καθοριστική για τις ετήσιες διαπραγματεύσεις μεταξύ σούπερ μάρκετ και προμηθευτών. Η ολοκλήρωση της συμφωνίας ή η επίσημη ανακοίνωσή της αναμένεται να επηρεάσει άμεσα τις ισορροπίες της αγοράς. Εάν η εξαγορά προχωρήσει, η διαπραγματευτική ισχύς της Μασούτης θα ενισχυθεί σημαντικά, ενώ η «Κρητικός» ενδέχεται να επηρεαστεί αρνητικά σε περίπτωση καθυστερήσεων.

Ένας μακρύς δρόμος εξαγορών
Η στρατηγική της Μασούτης βασίζεται εδώ και δεκαετίες στην εξαγορά μικρότερων επιχειρήσεων, ενισχύοντας σταθερά το δίκτυό της. Από τη δεκαετία του 1990, η εταιρεία έχει καταγράψει σημαντικές επιτυχίες, ενώ το 2026 θα γιορτάσει τα 50 χρόνια από την ίδρυσή της. Οι εξαγορές αποτέλεσαν τον ακρογωνιαίο λίθο της ανάπτυξής της, με πιο πρόσφατη την απόκτηση του 60% της ΣΥΝΚΑ στα Χανιά.

Η αλυσίδα που αρνήθηκε τη Βασιλόπουλος
Η Μασούτης έχει απορρίψει κατά το παρελθόν προτάσεις εξαγοράς από τη Βασιλόπουλος, ακόμη και υπό την απειλή εισόδου της τελευταίας στη Θεσσαλονίκη. Αντί να υποχωρήσει, η εταιρεία προχώρησε σε δυναμική επέκταση εκτός Βορείου Ελλάδος, διεκδικώντας μερίδια αγοράς σε νέες περιοχές.

Η στρατηγική για τις τουριστικές περιοχές και την Αττική
Τα τελευταία χρόνια, ο Γιάννης Μασούτης έχει θέσει δύο βασικούς στόχους: τη διείσδυση στις τουριστικές περιοχές, όπως η Κρήτη, και την ενίσχυση της παρουσίας του στην Αττική. Με την εξαγορά της «Προμηθευτικής», κατάφερε να αποκτήσει στρατηγική θέση στην αγορά της πρωτεύουσας, παρότι τα καταστήματα της τελευταίας ήταν σχετικά μικρού μεγέθους.

Η πρόκληση της χρηματοδότησης και της λειτουργικής ανασυγκρότησης
Η πιθανή εξαγορά της «Κρητικός» θα φέρει τη Μασούτης στην τρίτη θέση της ελληνικής αγοράς σούπερ μάρκετ, ξεπερνώντας τη Βασιλόπουλος. Ωστόσο, η πρόκληση της διαχείρισης του υψηλού χρηματοοικονομικού κόστους και της ενσωμάτωσης της νέας εταιρείας θα απαιτήσει στρατηγική και υπομονή.

Ένας επιχειρηματίας με όραμα
Ο Γιάννης Μασούτης φαίνεται αποφασισμένος να μεταμορφώσει την εταιρεία που δημιούργησε ο πατέρας του, εδραιώνοντάς την σε ηγετική θέση στην ελληνική αγορά. Με την αγορά να παρακολουθεί με κομμένη την ανάσα, οι επόμενες κινήσεις του θα καθορίσουν το μέλλον της εταιρείας και θα αναδείξουν τη δυναμική του ως επιχειρηματία.

Μάθετε τα πάντα για ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ – ΔΥΠΑ – ΟΠΕΚΑ – ΟΑΕΔ – ΕΦΚΑ εδώ