Τι αλλαγές ετοιµάζουν Public, Κωτσόβολος, όµιλος Fourlis και Mothercare

Οι µεγάλες αλυσίδες σχεδιάζουν γενναίες επενδύσεις, µε στόχο την ανανέωση και τον εκσυγχρονισµό των υποδοµών τους σε όλα τα επίπεδα – Τι ετοιµάζουν Public, Κωτσόβολος, όµιλος Fourlis και Mothercare
Ριζικές αλλαγές στο µοντέλο λειτουργίας τους δροµολογούν οι µεγάλες αλυσίδες του λιανεµπορίου, µε στόχο να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών. Γνωρίζοντας καλά πως εάν δεν προσαρµοστούν στα νέα δεδοµένα θα θέσουν σε κίνδυνο τη βιωσιµότητά τους, σχεδιάζουν γενναίες επενδύσεις, µε στόχο την ανανέωση και τον εκσυγχρονισµό των υποδοµών τους σε όλα τα επίπεδα. Στο επίκεντρο βρίσκονται οι τοµείς της εφοδιαστικής αλυσίδας (supply chain) και η ψηφιακή αναβάθµιση του δικτύου των φυσικών καταστηµάτων. «Εάν δεν αλλάξουµε, θα βουλιάξουµε» υπογραµµίζει χαρακτηριστικά έµπειρο στέλεχος της αγοράς, σηµειώνοντας πως η εκτόξευση του ηλεκτρονικού εµπορίου υποχρεώνει τις επιχειρήσεις να επανεξετάσουν τον τρόπο που προσεγγίζουν τον τελικό καταναλωτή.

Πάνω από 26 εκατ. θα διαθέσει το Public
Γενναίες παρεµβάσεις δροµολογεί το Public, το οποίο σχεδιάζει να διαθέσει πάνω από 26 εκατ. ευρώ µέσα στην επόµενη διετία, µεταξύ άλλων για τη δηµιουργία logistic center στον Ασπρόπυργο Αττικής, έκτασης 20.000 τ.µ. Πρόκειται για µια επένδυση ύψους περίπου 5 εκατ. ευρώ, η οποία θα βελτιώσει την ικανότητα διαχείρισης των ηλεκτρονικών παραγγελιών. Ιδιαίτερη έµφαση δίδεται και στο κοµµάτι του «last mile», της διανοµής δηλαδή των προϊόντων στον τελικό καταναλωτή. Το συγκεκριµένο πεδίο απασχολεί έντονα τη διοικητική οµάδα της εταιρείας, υπό τον Χρήστο Καλογεράκη, και ήδη εξετάζονται διάφορα projects. «Θα κάνουµε ό,τι χρειαστεί για να δώσουµε την καλύτερη υπηρεσία στον καταναλωτή και µάλιστα άµεσα» λέει ο κ. Καλογεράκης.

Σε «ολικό λίφτινγκ» του δικτύου των καταστηµάτων της προχωρεί και η Κωτσόβολος. Σε συνεργασία µε τη Hewlett Packard, η θυγατρική του οµίλου Dixons σκοπεύει να ενσωµατώσει σύγχρονες τεχνολογίες, οι οποίες, µεταξύ άλλων, θα επιτρέπουν την αδιάκοπη λειτουργία ασύρµατου δικτύου, ενώ παράλληλα θα τοποθετήσει «ηλεκτρονικά ταµπελάκια» στα ράφια, τα οποία θα παρέχουν όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ο καταναλωτής για το συγκεκριµένο προϊόν (από τα χαρακτηριστικά του µέχρι εάν και πότε είναι διαθέσιµο). «Θέλουµε να µετασχηµατίσουµε το φυσικό κατάστηµα βελτιώνοντας την αγοραστική εµπειρία, ώστε να πείσουµε τον καταναλωτή να το επισκεφθεί» αναφέρει ο επικεφαλής της Κωτσόβολος, Γιάννης Βασιλάκος. Τον ρόλο του φυσικού καταστήµατος επανεξετάζει και ο όµιλος Fourlis (IKEA & Intersport), o οποίος «πειραµατίζεται» πάνω σε διάφορα concepts όσον αφορά την ενσωµάτωση σύγχρονων τεχνολογιών και την παρουσίαση των προϊόντων, σε µια προσπάθεια να δηµιουργήσει το κατάστηµα του µέλλοντος.

«Ολοι µας έχουµε µπει στη διαδικασία να ξαναδούµε τον ρόλο του φυσικού καταστήµατος εδώ και λίγο καιρό. Η πανδηµία απλώς επιτάχυνε τη διαδικασία αυτή…» σηµειώνει ο CEO του οµίλου, Απόστολος Πεταλάς. Περισσότερη τεχνολογία στα καταστήµατα παιδικών ειδών Mothercare προσθέτει και η Κλουκίνας Λάππας. Οπως λέει η αντιπρόεδρος της εταιρείας, Βιολέτα Λάππα, σχεδιάζεται να τοποθετηθούν tablets µέσα στα καταστήµατα, τα οποία θα βοηθήσουν στη διασύνδεση του e-shop της εταιρείας µε το φυσικό σηµείο και τονίζει πως επιδίωξη είναι να βελτιωθεί η πολυκαναλική προσέγγιση (omnichannel) του καταναλωτή, που θεωρείται το µέλλον του λιανεµπορίου (retail).

Ολες οι παραπάνω αλλαγές έρχονται τη στιγµή που η πιθανότητα εισόδου ενός διεθνούς κολοσσού του ηλεκτρονικού εµπορίου στην Ελλάδα έρχεται όλο και πιο κοντά. Κάποιοι, µάλιστα, όπως ο κ. Βασιλάκος της Κωτσόβολος, τη θεωρούν αναπόφευκτη το επόµενο διάστηµα, µε δεδοµένη τη γεωγραφική θέση της Ελλάδας, ως αναπόσπαστο κοµµάτι στον «δρόµο του µεταξιού», καθώς και το επίπεδο της ελληνικής αγοράς.

«Πρέπει να προετοιµαζόµαστε για πιθανούς παγκόσµιους παίκτες που θα παρουσιαστούν» ανέφερε πρόσφατα σε διαδικτυακή συζήτηση, τονίζοντας πως οι αλλαγές που προωθεί η αλυσίδα, εκτός του ότι θα θέσουν τις βάσεις για τη µελλοντική ανάπτυξη, θα θωρακίσουν την εταιρεία από την πιθανή έλευση ξένου µεγάλου παίκτη του ∆ιαδικτύου, τύπου Amazon και Alibaba, στην ελληνική αγορά. Η «πίτα» του ελληνικού λιανεµπορίου, παρά το πλήγµα του κορονοϊού, παραµένει αξιόλογη και ανέρχεται σε περίπου 20 δισ. ευρώ. Ενα ποσό που όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς αποτελεί ισχυρό δέλεαρ ακόµη και για αυτούς τους κολοσσούς.

«Κανείς δεν µπορεί να αγνοήσει αυτά τα νούµερα» σηµειώνουν χαρακτηριστικά και τονίζουν πως τα επόµενα χρόνια αναµένεται δυναµική επανεκκίνηση της ελληνικής οικονοµίας. Μετά τη µεγάλη πίεση που θα δεχθεί φέτος η κατανάλωση, εκτιµούν πως η αγορά θα ανακάµψει και µάλιστα θεαµατικά µετά το πρώτο τρίµηνο του 2021

Πηγή: ethnos.gr