Ο διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας Γρηγόρης Μικρογεύματα, κ. Βλάσσης Γεωργάτος, ανοίγει τα «χαρτιά» του στη Μαίρη Παπακωνσταντίνου κι εξηγεί πως τις πρώτες ημέρες του κορονοϊού, τα καταστήματα λειτουργούσαν με το 10% της πελατείας που είχαν, προτού ξεσπάσει η υγειονομική κρίση. Μιλά για το επενδυτικό πλάνο της Γρηγόρης, που ξεκινώντας με τυρόπιτες από ένα μικρό κατάστημα στη Δάφνη πριν από 48 χρόνια και αριθμώντας σήμερα 350 σημεία πώλησης εντός κι εκτός συνόρων, προβλέπει την λειτουργία 35 με 40 νέων καταστημάτων, έως το τέλος του έτους. Αναφορικά δε, με τον κλάδο που δραστηριοποιείται η εταιρεία του, ο κ. Γεωργάτος εκτιμά ότι θα υπάρξουν λουκέτα και συγχωνεύσεις.
«Εμείς προσπαθήσαμε να παραμείνουμε ανοιχτοί όλη αυτή την περίοδο και ειδικά τις πρώτες ημέρες, που η κίνηση ήταν ελάχιστη. Τις πρώτες εβδομάδες όσα καταστήματα λειτουργούσαν, ουσιαστικά είχαν το 10% της πελατείας που είχαν πριν από την κρίση. Καθώς προχωρούσαμε και πολύ περισσότερο με τη σταδιακή κατάργηση των περιορισμών της καραντίνας, ένα σημαντικό κομμάτι αυτής της πελατείας έχει επανέλθει στα καταστήματά μας»
Καταναλωτικές συνήθειες την περίοδο της καραντίνας
«Αυτή την περίοδο είδαμε μια μικρή αύξηση, ως ποσοστό συμμετοχής του καφέ σε σχέση με το κομμάτι των μικρογευμάτων, η οποία τις τελευταίες ημέρες έχει επανέλθει σε μια κανονική αναλογία. Πολλές επιχειρήσεις συνέχισαν να λειτουργούν και κατά τη διάρκεια των μέτρων. Θα έλεγα ότι η πτώση των παραγγελιών ήταν μικρότερη σε σχέση με την πτώση που είχε η επίσκεψη στα καταστήματα. Εμάς το αντικείμενό μας απευθύνεται σε εργαζόμενους. Ναι μεν το delivery παρέμεινε ενεργό, αλλά, λόγω του ότι πολλοί εργαζόμενοι δεν πήγαιναν στην εργασία τους, αυτό είχε μία επίπτωση».
Υγειονομικά μέτρα για προστασία από τον κορονοϊό
«Μια σειρά από μέτρα προστασίας των εργαζομένων κι επισκεπτών έχουν υιοθετηθεί στα καταστήματά μας, από την πρώτη στιγμή, όπως μάσκες απολυμαντικά κ.λπ. Το επιπλέον μέτρο, που έχουμε υιοθετήσει είναι, ότι μέσα στα καταστήματα υπάρχει σήμανση με το σημείο που πρέπει να στέκεται ο κάθε επισκέπτης, ενώ και στην επόμενη φάση, όταν ανοίξουν τα τραπεζοκαθίσματα, θα προσαρμοστούμε στις αποστάσεις που πρέπει. Νομίζω ότι γίνεται μια προσπάθεια, αν και αυτό που βλέπουμε γύρω μας στην καθημερινότητα, είναι ότι κόσμος εκτίθεται πολύ περισσότερο σε άλλες περιστάσεις. Στους δικούς μας χώρους τηρούμε αποστάσεις και ταυτόχρονα με τις μάσκες προστατεύεται ο κόσμος».
Πώς θα διαμορφωθεί ο κλάδος της εστίασης
«Χρησιμοποιούμε την έκφραση ότι οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις ευνοούνται από τις διάφορες κρίσεις. Στη συγκεκριμένη περίπτωση νομίζω ότι η επίδραση δεν θα εξαρτάται από το μέγεθος που είχε η επιχείρηση πριν από την κρίση, αλλά πόσο υγιής ήταν πριν την κρίση, σε τι κατάσταση οικονομική βρισκόταν. Πιστεύω ότι κάποιες επιχειρήσεις θα δυσκολευτούν πολύ στην επανεκκίνησή τους ή αν το κάνουν, θα το κάνουν με προβλήματα και είναι πολύ πιθανόν εκτός από λουκέτα να έχουμε και συγχωνεύσεις».
Αναπτυξιακά σχέδια και Υγειονομική κρίση
«Το δίκτυο μας διαθέτει περισσότερα από 350 καταστήματα σε Ελλάδα, Κύπρο, Ρουμανία και Γερμανία. Στην Κύπρο και τη Ρουμανία τα καταστήματα κλείσανε εντελώς άρα, η κατάσταση ήταν πιο δύσκολη από ότι στην Ελλάδα. Αντίθετα στη Γερμανία τα καταστήματα παρέμειναν ανοιχτά και η κίνηση επηρεάστηκε πολύ λιγότερο ακόμα και σε σχέση με την Ελλάδα. Αυτοί οι ενάμιση δύο μήνες που μπήκαμε σε μια διαφορετική πραγματικότητα για κάθε επιχείρηση αποτελεί μια ευκαιρία για ενδοσκόπηση, προβληματισμό και πολλές φορές επαναχάραξη της πολιτικής και στρατηγικής. Έχουμε μια ανάπτυξη του δικτύου μας που συνεχίζει να εξελίσσεται. Το πλάνο προβλέπει 35 με 40 καταστήματα για το 2020, μέρος του οποίου είχε ήδη υλοποιηθεί μέχρι την καραντίνα. Υπήρξε περίοδος που σταμάτησαν όλα, αλλά τις επόμενες ημέρες θα ανοίξουν και νέα καταστήματα».
Εντός και εκτός συνόρων
«Πέρα από τη χώρα μας που αφορά τα περισσότερα καταστήματα, στόχος μας είναι να μεγαλώσουμε την παρουσία μας και στις ξένες αγορές που ήδη δραστηριοποιούμαστε τουλάχιστον για το 2020. Θέλουμε να δούμε πώς θα διαμορφώνεται η εικόνα της αγοράς, όταν θα κλείσει αυτός ο κύκλος, που θα έχει μεν επαναλειτουργήσει το σύνολο των καταστημάτων κι επιχειρήσεων, αλλά δεν θα έχει παρέλθει η υγειονομική απειλή. Οι συνέπειες της υγειονομικής κρίσης για τα καταστήματα χωρίστηκαν σε τρεις φάσεις: Η πρώτη φάση ήταν η περίοδος της καραντίνας, η δεύτερη ότι επαναλειτουργούμε αλλά υπάρχει υγειονομική απειλή, καθώς δεν έχει βρεθεί ακόμη εμβόλιο και η τρίτη φάση είναι αυτή, που ναι μεν θα έχει παρέλθει η απειλή, όμως το αποτύπωμα της κρίσης θα είναι εμφανές και θα καθορίσει από το πώς θα διαμορφωθούν οι συνήθειες των καταναλωτών μέχρι τις επιπτώσεις στο σύνολο των οικονομιών. Μην ξεχνάμε ότι η κρίση με την ταχύτητα, το εύρος και το βάθος που είχε, μας έπιασε απροετοίμαστους. Αναγκαστικά προσαρμοστήκαμε και συνεχίζουμε».
Η τυρόπιτα και το μυστικό της επιτυχίας
Το πρώτο κατάστημα Γρηγόρης άνοιξε στη Δάφνη το 1972, αποκτώντας ιδιαίτερη φήμη, χάρη στην τυρόπιτα. Το 1991, η δεύτερη γενιά της οικογένειας Γεωργάτου ανέλαβε καθήκοντα και το δίκτυο άρχισε να επεκτείνεται, με τα πρώτα καταστήματα franchise να ξεκινούν το 1994 και το 2000, οι μετοχές της εταιρείας να ξεκινούν να διαπραγματεύονται στο Χρηματιστήριο Αξιών. «Το μυστικό για να πετύχει μια επιχείρηση, είναι η σκληρή δουλειά και η συνεπής στάση, πρώτα απέναντι στον εαυτό σου και μετά στους συνεργάτες σου και στους πελάτες σου».
Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη
Πηγή: newsit.gr