Τα τελευταία χρόνια, οι επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ καταγράφουν συνεχή ανάπτυξη, δημιουργώντας θετικές προοπτικές για το μέλλον του κλάδου, σύμφωνα με την 28η έκδοση της έκθεσης «Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ» της BOUSSIAS Editors. Παρά τη σταθερή άνοδο των πωλήσεων, η κερδοφορία παραμένει περιορισμένη, με τα κόστη λειτουργίας και άλλες δαπάνες να αυξάνονται συνεχώς.
Η φετινή έκδοση της μελέτης, βασισμένη στους ισολογισμούς 35 κορυφαίων εταιρειών του κλάδου (εκτός της Lidl Ελλάς), αποκαλύπτει ότι οι συνολικές πωλήσεις για το 2023 έφτασαν τα 12,24 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 10,12% σε σχέση με το 2022. Αυτή η άνοδος συνεχίζει μια πολυετή θετική τάση, με τις πωλήσεις να έχουν αυξηθεί συνολικά κατά 61% την τελευταία επταετία, κυρίως λόγω παραγόντων όπως η πανδημία, η επέκταση δικτύων και ο πληθωρισμός.
Η ανάλυση επικεντρώνεται στις δέκα κορυφαίες εταιρείες, με την ΕΥΣ (Σκλαβενίτης) να καταγράφει τη μεγαλύτερη αύξηση, φτάνοντας πωλήσεις 5,16 δισ. ευρώ (+15,24%). Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Άλφα Βήτα Βασιλόπουλος με 1,97 δισ. ευρώ, ενώ η Μετρό (My Market) κατέλαβε την τρίτη θέση με άνοδο 5,85% και πωλήσεις 1,59 δισ. ευρώ. Ιδιαίτερη άνοδο σημείωσε και η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, με εντυπωσιακή αύξηση πωλήσεων 41,38%.
Οι δέκα μεγαλύτερες επιχειρήσεις πέτυχαν αυξημένα καθαρά κέρδη προ φόρων, ύψους 193,73 εκατ. ευρώ, βελτιωμένα κατά 34,2% από το 2022, αν και παρέμειναν χαμηλότερα από τα επίπεδα του 2021. Το καθαρό περιθώριο κέρδους του κλάδου διαμορφώθηκε στο 1,80%, έναντι 1,50% το προηγούμενο έτος. Παράλληλα, η γενική και άμεση ρευστότητα βελτιώθηκαν σημαντικά, αγγίζοντας τα 67,35% και 32,21% αντίστοιχα, υποδεικνύοντας θετικές εξελίξεις στη χρηματοοικονομική κατάσταση των εταιρειών.
Ωστόσο, το αυξανόμενο χρηματοοικονομικό κόστος και τα υψηλά λειτουργικά έξοδα συνεχίζουν να πιέζουν την καθαρή κερδοφορία, περιορίζοντας την πραγματική απόδοση του κλάδου, παρά τη συνεχή ανάπτυξη στις πωλήσεις.
Μάθετε τα πάντα για ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ – ΔΥΠΑ – ΟΠΕΚΑ – ΟΑΕΔ – ΕΦΚΑ εδώ