Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις αναφορικά με τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται στην πασίγνωστη εφαρμογή μετακινήσεων Beat, με τις αλλαγές να αφορούν τους εργαζόμενους, αλλά και την ίδια τη δομή και τη στρατηγική της εταιρείας το επόμενο χρονικό διάστημα.
Συγκεκριμένα τα νέα δεδομένα όπως διαμορφώνονται δείχνουν πως μπαίνει οριστικό τέλος στη λειτουργία της εφαρμογής Beat στην Λατινική Αμερική. Αυτό αποτελεί απόφαση του ομίλου FreeNow ο οποίος διαχειρίζεται την εφαρμογή και συνοδεύεται από ένα πρόγραμμα εθελούσια εξόδους για όσους από τους 170 εργαζόμενους δεν καταφέρουν ή δεν θελήσουν να απορροφηθούν σε άλλες ανοιχτές θέσεις του ομίλου.
Θυμίζουμε πως ο όμιλος FreeNow έχει μπει το τελευταίο διάστημα για τα καλά στις ζωές μας αφού εξαγόρασε πρώρα την ελληνική Taxibeat, ακολούθως τη μετέτρεψε σε Beat και πολύ πρόσφατα αποκρυστάλλωσε στην εφαρμογή την «στάμπα» Free Now.
Πώς επηρεάζει, λοιπόν, την εγχώρια πραγματικότητα η παραπάνω απόφαση; Αρχικά σημειώνεται πως επί της αρχής δεν αλλάζει κάτι ως προς τη δράση της εταιρίας στην Ελλάδα. Η FreeNow συνεχίζει να επενδύει τις υπηρεσίες της στην Ελλάδα με τη χώρα μας να αποτελεί έναν κόμβο για τη δράση του ομίλου.
Επηρεάζονται, όμως, 170 εργαζόμενοι, οι οποίοι από το hub της Beat στην Αθήνα εξυπηρετούσαν την αγορά της Λατινικής Αμερικής.
Αυτό σημαίνει πως από τις αλλαγές που δρομολογούνται αυτούσια και χωρίς αλλαγές θα παραμείνει η ομάδα που υποστηρίζει την ελληνική αγορά.
Αυτή η ομάδα ήδη από το 2019 λειτουργεί εντελώς διακριτά από την ομάδα της Λατινικής Αμερικής.
Ενώ τα τελευταία δύο και πλέον χρόνια, από το 2020 λογίζεται και ξεχωριστή εταιρική οντότητα ως μέρος του ευρωπαϊκού FREE NOW.
Beat – Τι θα γίνει με τους εργαζόμενους
Τι θα γίνει παρόλα αυτά με τους εργαζόμενους; Όπως είπαμε μέρος του σχεδίου είναι μερικοί από αυτούς – εφόσον φυσικά το θέλουν και οι ίδιοι- να απορροφηθούν σε θέσεις της εταιρίας που είναι ανοιχές στην Ευρώπη.
Ενώ στο σενάριο της εθελούσιας εξόδου, ισχύουν κανονικά οι διατάξεις του νόμου με τα χρόνια της απασχόλησης του στην εταιρεία, συν 5 επιπλέον μισθούς (μεικτά). Παρόλα αυτά και σε αυτή την περίπτωση το πακέτο μπορεί να έχει διαφοροποιήσεις ανάλογα τους εργαζόμενους.
Επιπλέον κάποιοι, θα έχουν την ευκαιρία να διεκδικήσουν θέσεις στον ευρωπαϊκό κλάδο της FREE NOW, μέσω της εξ αποστάσεως εργασίας. Σημειωτέον ότι η εταιρία έχει ανακοινώσει τη λειτουργία στην Αθήνα και δεύτερου hub υποστήριξης των λειτουργιών της.
Όσο για την BEAT, ένα μεγάλο κομμάτι των λειτουργιών της Λατινικής Αμερικής μαζί με τα πάγια θα πωληθούν, συμπεριλαμβανομένων των οχημάτων και των εργαζομένων, ενώ το υπόλοιπο κομμάτι θα εκκαθαριστεί.
Οι λόγοι που οδήγησαν την μητρική σε αυτή την απόφαση είναι ότι το πρότζεκτ της Λατινικής Αμερικής δεν μπορούσε να καταστεί κερδοφόρο λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού. Ωστόσο η καταληκτική απόφαση ήρθε μετά την αλλαγή της σχετικής νομοθεσίας, η οποία υποχρέωνε την εταιρεία να προσλαμβάνει ως μόνιμο προσωπικό τους οδηγούς του στόλου οχημάτων που διέθετε.
Beat – Ενημερώθηκαν για τις εξελίξεις οι εργαζόμενοι
Οι εργαζόμενοι της εταιρείας ενημερώθηκαν σήμερα το απόγευμα από το CEO A.Pennington.
Αντίστοιχα οι οδηγοί της FREE NOW στην Ελλάδα έλαβαν το ακόλουθο μήνυμα πως οι αλλαγές δεν επηρεάζουν την ελληνική αγορά:
«ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ! Η FREE NOW επενδύει στην Ευρώπη, αποχωρεί από τη Λατινική Αμερική
Αγαπητέ συνεργάτη,
Θα θέλαμε να γνωρίζεις πως η FREE NOW και οι μέτοχοί της αποφάσισαν να διακόψουν τις δραστηριότητες τους μέσω της ΒΕΑΤ στη Λατινική Αμερική, ώστε να ενισχύσουν την επένδυσή τους στην Ευρώπη, όπου το FREE NOW App φιλοδοξεί να γίνει το κορυφαίο Super App Μετακινήσεων.
Αυτή η εξέλιξη δεν επηρεάζει τη λειτουργία μας και την ελληνική ομάδα, η οποία, όπως γνωρίζεις, ως μέρος της FREE NOW αυτονομήθηκε ήδη από το 2019, ενώ από το 2020 επιχειρεί ως ξεχωριστή εταιρική οντότητα (FREE NOW Hellas). H FREE NOW με τη νέα της εφαρμογή συνεχίζει να επενδύει στην Ελλάδα, όπου χάρη και στη δική σου συμβολή προσφέρει σήμερα το καλύτερο ιστορικά επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών.»
Συναγερμός – Μπαράζ απολύσεων στον κλάδο της τεχνολογίας
Αξίζει να σημειωθεί ότι η απόφαση της Free Now ακολουθεί αντίστοιχες άλλων εταιρειών του ευρύτερου τεχνολογικού κλάδου. Ιδιαίτερα στις ΗΠΑ και τη Λατινική Αμερική οι τεχνολογικές επιχειρήσεις προχωρούν σε μειώσεις προσωπικού, καθώς καταγράφονται οικονομικές επιδόσεις και προοπτικές κατώτερες των προσδοκιών. Ο ιστότοπος Crunchbase υπολογίζει πως μόνο στο δεύτερο δεκαήμερο του Οκτωβρίου έχασαν τη δουλειά τους περισσότεροι από 7.000 εργαζόμενοι σε 23 εταιρίες.
Ουσιαστικά από τα στοιχεία αυτά προκύπτει πως το 15% όλων των περικοπών θέσεων εργασίας στον τεχνολογικό κλάδο των ΗΠΑ φέτος, έχουν πραγματοποιηθεί μέσα σε διάστημα περίπου δέκα μόλις ημερών. Η τάση με μειώσεις προσωπικού που έχει αρχίσει να γίνεται όλο και πιο έντονη μπορεί να συνεχιστεί και σε άλλους κλάδους, καθώς ο πολύ υψηλός πληθωρισμός έχει μειώσει την κατανάλωση για προϊόντα και υπηρεσίες.
Η μεγάλη αλλαγή στην ελληνική αγορά – Τι ισχύει σήμερα
Θυμίζουμε ότι σε μια πολύ μεγάλη αλλαγή προχώρησε η γνωστή εταιρεία που δραστηριοποιείται στο χώρο των ταξί ήδη από το προηγούμενο διάστημα.
Εάν και με την απόφαση αυτή επιβαρύνεται ο επιβάτης, η εταιρεία φιλοδοξεί να “προσελκύσει” περισσότερους οδηγούς ταξί στην πλατφόρμα της, καθώς το τελευταίο διάστημα διαπίστωνε απώλειες.
Ο λόγος που γύρισαν τη πλάτη στην Beat οι οδηγοί ταξί
Σύμφωνα με συγκοινωνιολόγους, η άνοδος της τιμής των καυσίμων ώθησε ολοένα και περισσότερους οδηγούς ταξί να μην επιλέγουν διαδρομές της ΒΕΑΤ (η προμήθεια ανέρχεται στο 9,7% προ ΦΠΑ), κρίνοντάς τες “ασύμφορες”.
Επίσης, αρκετοί οδηγοί ταξί διοχετεύτηκαν στα νησιά ή αρκέστηκαν να επιλέγουν διαδρομές αποκλειστικά για αεροδρόμια ή λιμάνια.
Η αλλαγή της εμπορικής πολιτικής της ΒΕΑΤ έρχεται σε μια περίοδο που διαπιστώνει και σημαντική άνοδο της ζήτησης για ταξί, η οποία κυμαίνεται στο +61% σε σχέση με το 2019.
Όπως προαναφέρθηκε, με την κίνησή της αυτή, η ΒΕΑΤ φιλοδοξεί να προσελκύσει περισσότερους οδηγούς ταξί, ώστε να καλύψει την αυξημένη ζήτηση και – έως ότου – όπως όλα δείχνουν, το υπουργείο Μεταφορών, σε συνεννόηση με το υπουργείο Οικονομικών, αναπροσαρμόσει τα τιμολόγια των ταξί.
Beat: Αναλυτικά η ανακοίνωση που εξέδωσε
Από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του ΒΕΑΤ δουλεύουμε σκληρά για να καλύψουμε τη ζήτηση των χρηστών μας για υπηρεσίες ταξί 24 ώρες το 24ωρο. Μας στηρίξατε και σας είμαστε ευγνώμονες. Γι’ αυτό θα είμαστε ευθείς, διαφανείς και ειλικρινείς μαζί σας.
Για περισσότερα από 11 χρόνια απορροφούμε ένα κόστος προκειμένου να μπορείτε να βρείτε ποιοτικές υπηρεσίες με τη γνωστή ασφάλεια και αξιοπιστία, με την οποία ταυτίστηκε το ΒΕΑΤ. Παρά το γεγονός πως σχεδιάζουμε πολύ όμορφα πράγματα για το μέλλον, δυστυχώς είναι αδύνατον σήμερα να συνεχίσουμε με το ίδιο μοντέλο λειτουργίας.
Με τη ζήτηση για υπηρεσίες ταξί να αυξάνεται συνεχώς και συνολικά 61% σε σχέση με το 2019, είναι δύσκολο για τους οδηγούς να τα βγάλουν πέρα, αλλά και να καλύπτουν την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση. Το υψηλό πλέον κόστος λειτουργίας ενός ταξί σε συνδυασμό με μια από τις χαμηλότερες τιμές ταξί στην Ευρώπη και τη συνειδητή επιλογή του ΒΕΑΤ να αποδίδει φόρους στο ελληνικό κράτος και όχι στο εξωτερικό, καθιστούν αναγκαία μια αλλαγή.
Από αύριο 16 Ιουνίου 2022, σε όλες τις κλήσεις ταξί μέσω του ΒΕΑΤ θα υπάρχει κόστος προμίσθωσης από €1,92 έως €2. Αυτή η αλλαγή θα ενισχύσει το εισόδημα των οδηγών και θα μας επιτρέψει να εξυπηρετήσουμε περισσότερους πελάτες. Από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε στενά την αγορά αξιολογώντας συνεχώς την απόφαση αυτή και τα αποτελέσματα της, ώστε να προβούμε έγκαιρα σε τυχόν αναπροσαρμογές εφόσον αυτό κριθεί αναγκαίο ή το επιβάλλουν τυχόν νέες ρυθμιστικές αποφάσεις για το κόστος υπηρεσιών ταξί.
Πηγή: newsme.gr