Αν ισχύουν όσα ακούγονται, η Περιφερειακή Αρχή Ιονίων Νήσων θα κάνει άραγε δεκτό το «πετσόκομα» του έργου ανάδειξης και προστασίας του Θολωτού Τάφου Τζαννάτων;

Αποτέλεσμα θα είναι το μνημείο να παραμείνει μη επισκέψιμο και χωρίς προστασία από τα καιρικά φαινόμενα.

‘’Τόσο όσο’’ χρειάζεται για να μην ωφεληθεί η τοπική κοινωνία και το μνημειο σταδιακά να καταστραφεί.

Χωρίς το έργο ύψους 1 εκατομμυρίου που θα κάνει επισκέψιμο το μνημείο για να μπει στο πρόγραμμα εκδρομών από κρουαζιερόπλοια, η Σκάλα, ο Πόρος και ο Κατελειός δε θα μπορέσουν να συνδεθούν με την κρουαζιέρα.

ΘΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ Η ΚΥΡΙΑ ΚΡΑΤΣΑ;

Μόλις χθες ο Θόδωρος Γαλιατσάτος ρώτησε την κυρία Κράτσα αν σκοπεύει να κάνει κάτι για να σωθεί το έργο με τον αρχικό προϋπολογισμό.

Το αυριανό περιφερειακό συμβούλιο είναι ίσως η τελευταία ευκαιρία της κυρίας Κράτσα να πάρει ξεκάθαρη θέση.

Η σιωπή της Περιφερειακής αρχής ίσως θα σημαίνει ότι έχουν αποφασίσει να καταδικάσουν την Κεφαλονιά και να κάνουν ένα έργο κομμένο και ραμμένο σε υποδείξεις που δεν έχουν καμία σχέση με την Κεφαλονιά.

ΑΝΕΞΗΓΗΤΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ

Κυκλοφορούν φήμες που κανείς δεν επιβεβαιώνει ή διαψεύδει.

Ότι δήθεν αντιδρά η τοπική εκκλησία για ένα παρακείμενο λιοστάσι που θα γινόταν χώρος στάθμευσης χωρίς να πειράζονται τα δέντρα.

Σαν πολύ απλοϊκή δεν είναι αυτή η εξήγηση;

Για χαζούς μας περνάνε;

Έστω ότι είναι έτσι και η Περιφερειακή Αρχή έχει συμβιβαστεί με την τοπική εκκλησία και δε θέλει να πειράξει το λιοστάσι.

Πως εξηγείται ότι κόβεται από τον προϋπολογισμό του έργου η δημιουργία του απαραίτητου στεγάστρου που προβλέπεται στη μελέτη πάνω από το ίδιο το μνημείο;

Σε χώρο που ανήκει 100% στο δημόσιο και στον οποίο δεν έχει καμία δουλειά η εκκλησία;

Από πότε έχει άποψη η εκκλησία για μελέτες που έχουν εγκριθεί ομόφωνα από το ΚΑΣ;

Πόσο κοστίζει το έργο στο λιοστάσι της εκκλησίας και πόσο το πολύ ακριβότερο στέγαστρο;

Απλά τα πράγματα.

Χωρίς το στέγαστρο δεν θα μπορεί το μνημείο να είναι επισκέψιμο από πολλά άτομα μαζί. Από ένα λεωφορείο με απλά λόγια. Ενώ τώρα μπορούν να μπαίνουν 2-3 άτομα το πολύ.

Σαν πολλές συμπτώσεις δεν έχουν μαζευτεί;

ΜΕΓΑ ΖΗΤΗΜΑ ΣΤΟΝ ΟΡΙΖΟΝΤΑ

Το ερώτημα είναι γιατί να δεχτεί η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων τη μείωση του προϋπολογισμού του έργου και ειδικά να κόψει το αντικείμενο που δεν αφορά καν την τοπική εκκλησία;

Μην πάτε πολύ μακριά.

Όπως η Κέρκυρα προσπαθεί να κλείσει τα τμήματα Ιόνιου Πανεπιστημίου που θέλει η ίδια για τον εαυτό της (πχ Ληξούρι), έτσι συμπεριφέρεται και στα υπόλοιπα θέματα.

Οι εταιρείες κρουαζιέρας στην Κεφαλονιά ζητάνε επιτακτικά νέες εκδρομές και προϊόντα για τους πελάτες τους ώστε να διατηρήσουν μεγάλους αριθμούς προσεγγίσεων πλοίων στο Αργοστόλι και στη Σάμη.

Η ένταξη του Πόρου, του Κατελειού και κυρίως της τουριστικής ναυαρχίδας της Κεφαλονιάς της Σκάλας, στο πρόγραμμα των εκδρομών θα κάνει πολύ πιο ελκυστικό το πακέτο κρουαζιέρας στην Κεφαλονιά.

Αυτό μπορεί να γίνει μόνο με ένα μνημείο ”κράχτη” στην περιοχή, όπως ο Θολωτός Τάφος, ώστε οι εκδρομές να περάσουν από τα τρία κοντινά τουριστικά χωριά.

Αυτό φυσικά δεν αρέσει στους Κερκυραίους που κάνουν ότι μπορούν για να υπονομεύσουν την Κεφαλονιά, την οποία θεωρούν ανταγωνιστική στο Ιόνιο για τη δική τους κρουαζιέρα.

Δε θέλουν αύξηση των κρουαζιερόπλοιων στην Κεφαλονιά.

Εδώ όμως μπαίνει στο παιχνίδι και ένας άλλος ανερχόμενος ανταγωνιστής της Κεφαλονιάς… πιο κοντινός… η Λευκάδα.

ΠΑΝΕ ΝΑ ΧΡΥΣΩΣΟΥΝ ΤΟ ΧΑΠΙ

Φυσικά το παραμύθι που πάνε να πουλήσουν είναι ότι θα κάνουμε «για αρχή» ένα έργο με 500.000 ευρώ και στην πορεία ΘΑ κάνουμε το υπόλοιπο.

ΘΑ. Χωρίς προϋπολογισμό.

Βέβαια θα ξεχάσουν να πούνε ότι μέχρι να βρεθεί ξανά χρηματοδότηση στο νέο ΕΣΠΑ για το υπόλοιπο έργο θα περάσουν το λιγότερο 5 χρόνια. Στην πραγματικότητα 10 χρόνια και μέχρι τότε βλέπουμε τι θα σκαρφιστούμε για να μη γίνει το έργο.

Θα ξεχάσουν να πούνε ότι από τη στιγμή που θα έχει γίνει επέμβαση στο μνημείο θα χρειάζονται νέες μελέτες, ξανά από την αρχή, που κανείς τους δε θα πληρώνει.

Στην ουσία το μνημείο δε θα φτιαχτεί ποτέ!

Αφήνοντάς το έξω από τις εκδρομές κρουαζιέρας και κάθε μεγάλο γκρουπ επισκεπτών.

Αφήνοντάς το απροστάτευτο από τις καιρικές συνθήκες, χωρίς στέγαστρο.

ΑΠΛΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ

Η Περιφερειακή αρχή θα δεχτεί να υπηρετήσει το μεσαιωνικό σκοταδισμό ολίγων ή τα συμφέροντα των πολιτών και της Κεφαλονιάς;

Στο χέρι της να το αποδείξει.

Η ανεξήγητη αποδοχή μείωσης προϋπολογισμού του έργου θα δικαιώσει απόλυτα όσα λέγονται ανοιχτά πια στην κοινωνία

Παρατηρητής του Ιονίου