Αλλαγές στα σχολεία: Στο νηπιαγωγείο από 4 ετών όλα τα παιδιά από τη νέα χρονιά-Οι 4 βασικοί άξονες

Μητσοτάκης: Οραματιζόμαστε το νέο σχολείο – Νέα προγράμματα σπουδών και όχι στείρα αποστήθιση – Σημαντικές δεξιότητες και νέα αντικείμενα γνώσης για τους μαθητές – Υπάρχουν επαγγελματικές διαδρομές και εκτός των ΑΕΙ

Τους άξονες της πολιτικής για αναβάθμιση σχολείων και εκπαιδευτικών παρουσίασε σε ειδική εκδήλωση μαζί με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως. Ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για την παιδεία περιλαμβάνει νομοσχέδιο το οποίο αφορά στην αξιολόγηση δασκάλων και καθηγητών και στην αυτονομία σχολείων. Η παρουσίαση του αναβαθμισμένου σχολείου  έγινε στο «Στρογγυλό σχολείο» Αγίου Δημητρίου Αττικής. Από το Σεπτέμβριο εντάσσονται στα δημοτικά η Αγγλική Γλώσσα, ο επαγγελματικός προσανατολισμός, η οδική αγωγή, η σεξουαλική αγωγή κ.α . Επίσης θα δοθούν 150 εκατομμύρια ευρώ για την προμήθεια διαδραστικών πινάκων στα σχολεία. Από τη νέα χρονιά τα παιδιά θα πηγαίνουν στα νηπιαγωγεία από 4 ετών. 

Οι αλλαγές στα σχολεία θα κινηθούν σε 4 βασικούς άξονες

  1. Νέες δεξιότητες για να καλλιεργούν τα παιδιά κριτική σκέψη. Από τον Σεπτέμβριο σε όλα τα σχολεία μπαίνουν τα εργαστήρια δεξιότητας. Όπως οδική αγωγή, επιχειρηματικότητα, σεξουαλική αγωγή κ.α . Αγγλικά στα δημοτικά σχολεία. 123 νέα προγράμματα σπουδών. Νέο πολλαπλό σχολείο για να επιλέγουν οι εκπαιδευτικοί ποιο θέλουν να διδάξουν. Θα δοθούν 150 εκατομμύρια ευρώ για διαδραστικούς πίνακες στα σχολεία.
  2. Ισες ευκαιρίες για όλους. Ισότιμη πρόσβαση όλων στην εκπαίδευση. Στα Νηπιαγωγεία από 4 ετών τα παιδιά από τη νέα χρονιά. Διπλάσια πρότυπα και πειραματικά σχολεία. Θα δοθούν 112 εκατομμύρια για ψηφιακό εξοπλισμό.
  3. Εναλλακτικές εκπαιδευτικές διαδρομές για τους νέους ανάλογα με τις κλίσεις και προτιμήσεις τους. Από φέτος για πρώτη φορά το παράλληλο μηχανογραφικό για την εισαγωγή στα ΙΕΚ . Από το δημοτικό ο επαγγελματικός προσανατολισμός από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Για πρώτη φορά  θα λειτουργήσουν τα πρώτα Πρότυπα επαγγελματικά λύκεια .
  4. Ενδυνάμωση εκπαιδευτικών. Οι αποφάσεις να λαμβάνονται μέσα στα σχολεία . Ρυθμίσεις για ελεύθερο και αυτόνομο σχολείο. Μέντορες εκπαιδευτικοί, οι οποίοι θα στηρίζουν τους νεοεισερχόμενους καθηγητές και δασκάλους. Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών .

Το νομοσχέδιο θα κινηθεί κυρίως στους εξής άξονες:

  • Στο πλαίσιο της Αυτονομίας της σχολικής μονάδας, θα εισαχθεί το πολλαπλό βιβλίο στα σχολεία και θα γίνει προκήρυξη για τη συγγραφή νέων βιβλίων
  • Ταυτόχρονα δημιουργείται ο νέος θεσμός του Μέντορα εκπαιδευτικού για την ένταξη των εκπαιδευτικών στο σχολείο. Ο ρόλος τους θα είναι η καθοδήγηση  των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών, ενώ προβλέπεται και θέση Ενδοσχολικού συντονιστή.
  • Επίσης, η θητεία διευθυντών και στελεχών αυξάνεται στα 4 έτη από 3 σήμερα ενώ καταργείται το όριο των 2 θητειών στο ίδιο σχολείο. Δημιουργούνται 800 θέσεις Συμβούλων Εκπαίδευσης, ενώ σε κάθε διεύθυνση θα υπάρχει και Επόπτης Εκπαίδευσης.

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Η υπουργός κ. Κεραμέως, ανακοίνωσε ότι ο σχεδιασμός για την αξιολόγηση προβλέπει ότι αυτή θα γίνεται σε 3 στάδια, εκ των οποίων τα δύο θα αξιολογούνται ανά τετραετία και το τρίτο ανά διετία. Συγκεκριμένα:

  1. Η γενική και ειδική διδακτική των εκπαιδευτικών, θα αποτιμάται από τον σύμβουλο εκπαίδευσης ανά 4 έτη
  2. Το παιδαγωγικό κλίμα της τάξης θα αποτιμάται από τον διευθυντή επίσης ανά τετραετία.
  3. Η υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια θα αποτιμάται και από τον διευθυντή και από τον Σύμβουλο, ανά διετία.

Η αξιολόγηση θα γίνεται σε 4βαθμη περιγραφική κλίμακα:

  1. Μη ικανοποιητικός
  2. Ικανοποιητικός
  3. Πολύ καλός
  4. Εξαιρετικός

Οι εκπαιδευτικοί των στοιχείων 1 και 2 θα παραπέμπονται σε επιμόρφωση.

Πολλαπλό βιβλίο

Δίνεται η δυνατότητα στον Σύλλογο Διδασκόντων να έχει ελεύθερη επιλογή βιβλίου από συγκεκριμένα βιβλία που θα προτείνονται από το ΙΕΠ. Μόλις ολοκληρωθούν τα Αναλυτικά Προγράμματα από το ΙΕΠ θα γίνει προκήρυξη για τη συγγραφή των βιβλίων. Ο θεσμός του πολλαπλού βιβλίου  θα εφαρμοστεί από το σχολικό έτος 2022-23.

Πηγή: ethnos.gr