Στην απόσυρση του άρθρου που επέτρεπε τον σφαγιασμό ζώων χωρίς αναισθητοποίηση στην περίπτωση λατρευτικών τελετών προχώρησε το υπουργείο Εσωτερικών, ύστερα από τις σφοδρές αντιδράσεις που είχε η σχετική ρύθμιση από ζωοφιλικά σωματεία και απλούς ζώοφιλους στο πλαίσιο της διαδικασίας δημόσιας διαβούλευσης.
Έτσι, το νομοσχέδιο κατατέθηκε στη Βουλή χωρίς το επίμαχο άρθρο, αλλά με ένα άλλο που έχει να κάνει αυτή τη φορά με τα ζώα συντροφιάς και το διαχωρισμό της Κτηνιατρικής Υπηρεσίας σε δύο υπουργεία το Αγροτικής Ανάπτυξης και το Εσωτερικών στη φιλοσοφία του πρόσφατου νόμου για τα ζώα συντροφιάς.
Το εν λόγω άρθρο δεν είχε συμπεριληφθεί στο κείμενο της διαβούλευσης, ωστόσο μπήκε στο στόχαστρο των γεωτεχνικών, των κτηνιάτρων και των ζωοφίλων στο πλαίσιο της εξέτασης των φορέων από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής, κυρίως επειδή επιχειρείται να ψηφιστεί μόλις ένα μήνα πριν την εκδίκαση της αίτησης ακύρωσης της μεταφοράς των αρμοδιοτήτων από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ).
Βάσει της ρύθμισης προβλέπεται ότι δεδομένου πως το Τμήμα Προστασίας Ζώων Συντροφιάς και λοιπών Ζώων μεταφέρθηκε από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης στο Υπουργείο Εσωτερικών, το τελευταίο έχει και τη συνολική ευθύνη για την εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής, που αφορά στη μέριμνα για τα ζώα συντροφιάς και τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων. Ως εκ τούτου – όπωςαναφέρεται – παρίσταται επιτακτική ανάγκη για την επαρκή στελέχωση του τμήματος, τόσο με εξειδικευμένο προσωπικό ειδικού κλάδου (π.χ. κτηνίατροι), όσο και με το κατάλληλο διοικητικό προσωπικό, ώστε να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στους σκοπούς του. Στο πλαίσιο αυτό συστήνονται 11 νέες οργανικές θέσεις μονίμου προσωπικού στο Υπουργείο Εσωτερικών.
«Από τον Σεπτέμβριο του 2021, είναι σε ισχύ ένας νόμος και τίποτα δεν έχει αλλάξει. Ιδίως δεν έχει αλλάξει και η στελέχωση των αρμόδιων τμημάτων. Αυτή η στελέχωση των αρμόδιων τμημάτων στο Υπουργείο Εσωτερικών, που απέκοψε τις κτηνιατρικές
υπηρεσίες από τον βασικό πυλώνα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Αυτή η νομοθετική ρύθμιση η οποία εισάγεται σήμερα δεν πήγε στη διαβούλευση. Δεν πήγε καν στη διαβούλευση, προφανώς, γιατί δε μπορούν να δικαιολογήσουν αυτή την αργοπορία», επεσήμανε ο πρόεδρος του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου, Σπύρος Μάμαλης.
Ο ίδιος αναφέρθηκε και στο γεγονός ότι η νομοθετική πρωτοβουλία έρχεται σε μια «περίεργη χρονική στιγμή», όταν σε μερικές μέρες εκδικάζονται, στις 7 Απριλίου, οι προσφυγές εναντίον της μεταφοράς των τμημάτων των ζώων συντροφιάς από το ΥΠΑΑΤ.
Από την πλευρά τους ο Βαγγέλης Παλαιοδήμος, Προέδρος της Ομοσπονδίας Ζωοφιλικών Σωματείων Ελλάδος, η οποία εχει προσφύγει για την ακύρωση του Π.Δ. της μεταφοράς αρμοδιοτήτων μαζί με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Γεωτεχνικών Δημοσίων Υπαλλήλων και την Πανελλήνια Ένωση Κτηνιάτρων Δημοσίων Υπαλλήλων, έκανε λόγο για σαφή κατακερματισμό των κτηνιατρικών υπηρεσιών: «Είναι σαφές ότι ο κατακερματισμός της Κτηνιατρικής Υπηρεσίας είναι ενάντια σε κάθε έννοια ορθολογικής και επιστημονικής οργάνωσης των υπηρεσιών του κράτους», τόνισε προσθέτοντας ότι η αιτία της επιλογής αυτής εξηγείται από το γεγονός ότι «ένα αποδυναμωμένο και απομονωμένο τμήμα προστασίας ζώων σε άσχετο υπουργείο, με προϊστάμενο υπάλληλο – όχι κτηνίατρο – εξυπηρετεί τις πραγματικές στοχεύσεις οι οποίες αναδείχθηκαν κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου με τα ζώα συντροφιάς, εξυπηρέτηση και ρουσφέτια σε οικονομικά συμφέροντα εκμετάλλευσης των ζώων συντροφιάς».
Την απόσυρση του άρθρου ζήτησε και ο πρόεδρος της ΠΟΓΕΔΥ. Νικ. Κακκαβάς κυρίως για λόγους δημοκρατίας, όπως ανέφερε: «Δεν μπορεί αυτή τη στιγμή, όταν εμείς περιμένουμε μια απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας, να έρχεται μια νομοθετική ρύθμιση για να προκαταβάλει τις αποφάσεις της δικαιοσύνης. Δεν είναι δημοκρατικές διαδικασίες αυτές».
Σε άλλο άρθρο του νομοσχεδίου, παρέχεται η δυνατότητα χρηματοδότησης με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου σε φιλοζωικά σωματεία ή φιλοζωικές οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που εδρεύουν στον οικείο δήμο και είναι εγγεγραμμένα στο Υπομητρώο Φιλοζωικών Σωματείων και Οργανώσεων του Εθνικού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς (ΕΜΖΣ), που τηρείται στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Πρόσθετη προϋπόθεση για την επιχορήγηση αυτή αποτελεί η κατάρτιση σχετικού προγράμματος δράσης του σωματείου ή της οργάνωσης, για τον αντίστοιχο δήμο και η έγκρισή του από την πενταμελή Επιτροπή Παρακολούθησης του επιχειρησιακού προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων συντροφιάς και πρόληψης δημιουργίας νέων αδέσποτων ζώων του οικείου δήμου.
Τα εν λόγω Σωματεία μάλιστα θα μπορούν με τις ίδιες προϋποθέσεις να λαμβάνουν επιχορήγηση και από την οικεία περιφέρεια, εφόσον δραστηριοποιούνται εντός των ορίων της.
Επ΄αυτού, ο κ. Παλαιοδήμος σημείωσε πως «αντί να χρηματοδοτούνται οι δήμοι για τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων, που είναι δέσμευση και αρμοδιότητά τους, δημιουργείται ο επαγγελματίας εθελοντής φιλόζωος».
Ο κ. Μάμαλης τόνισε πως «εδώ δημιουργείται ένα ζήτημα, τόσο πολιτικό όσο και ηθικό. Ακόμη και η κάλυψη της θέσης προϊσταμένου από ΠΕ σε ΔΕ, οικονομικού ή διοικητικού, σημαίνει ότι η προστασία των ζώων έχει γίνει ένα διαχειριστικό ζήτημα. Ένα διαχειριστικό ζήτημα μακριά από την επιστημονική γνώση, μακριά από τους αρμόδιους επιστήμονες, μακριά ακόμα και από τον Κανονισμό 625 της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Πηγή: ethnos.gr