Το τελικό σχέδιο πρωτοκόλλου λειτουργίας των ξενοδοχείων και των πάσης φύσεως καταλυμάτων, με προδιαγραφές προστασίας πελατών και εργαζομένων από τον κορωνοϊό, αποκαλύπτει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ σήμερα το money-tourism.gr.
Το σχέδιο που δημοσιεύει ολόκληρο παρακάτω το money-tourism.gr, αποτελεί τον συνδυασμό των προτάσεων της HellasCert, του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος και του ΣΕΤΕ, ενώ μαζί με το αντίστοιχο πρωτόκολλο του τομέα των Μεταφορών που εκπονεί η HellasCert και θα είναι έτοιμο το αργότερο αύριο, θα παραδοθούν στο γραφείο του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ώστε με την συνεργασία του ΕΟΔΥ να προκύψουν οι τελικές προδιαγραφές.
Η HellasCert, η Ελληνική Ένωση Διαπιστευμένων Φορέων Επιθεώρησης και Πιστοποίησης «HellasCert», και συγκεκριμένα η Επιτροπή Τουρισμού, στο πλαίσιο της κοινωνικής ευθύνης που υπηρετεί, ανέλαβε την εκπόνηση των πρωτοκόλλων αυτών δωρεάν, ενώ το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, μέσω επιτροπών στην οποίες μετείχαν στελέχη και μέλη του, είχαν ετοιμάσει τα σχετικά πρωτόκολλα. Το τελικό αυτό σχέδιο, συντάχθηκε αποκλειστικά από στελέχη των δύο αυτών φορέων, χωρίς άλλη συμμετοχή.
Τι έχει ληφθεί υπόψη
Το κείμενο αποτελεί την πρόταση προς τις Ελληνικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις με στόχο τον περιορισμό της παρουσίας και εξάπλωσης μολυσματικών ασθενειών μέσω επιφανειών ή του αέρα.
Πρόκειται για δέσμη Οδηγιών, κατανεμημένες ανά τομέα λειτουργικής δραστηριότητας. Διευκρινίζεται ρητά ότι οι παρούσες Οδηγίες περιορίζονται στο λειτουργικό περιβάλλον του ξενοδοχείου, ενώ οι υγειονομικοί κανόνες θα συμπληρωθούν από τις αντίστοιχες αρμόδιες αρχές και την επιστημονική κοινότητα.
Οι πάροχοι τουριστικών καταλυμάτων καλούνται να ακολουθήσουν τις οδηγίες λειτουργίας και να παρακολουθούν τις ενημερώσεις και αναπροσαρμογές των καταλόγων, οδηγιών και σχετικών κατευθυντήριων γραμμών και συμβουλών για την υγεία από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.) και το Υπουργείο Υγείας, καθώς και από πρόσθετες Κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές Υπηρεσίες Υγείας.
Προκειμένου να παραχθεί η πρόσφορη δέσμη μέτρων λήφθηκαν υπόψιν τα παρακάτω:
- Οι μέχρι σήμερα εκδοθείσες οδηγίες και κατευθύνσεις για τουριστικά καταλύματα από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας και τον Π.Ο.Υ., αλλά και άλλων εθνικών οργανώσεων στην Ευρώπη μέσω της παρουσίας του ΞΕΕ στην HOTREC.
- Η ανάγκη καθορισμού σε πρώτη φάση ενός πλαισίου αρχών, που θα ισχύουν οριζόντια για όλα τα ξενοδοχεία της χώρας ανεξαρτήτως μεγέθους, κατηγορίας αστέρων, χρόνου λειτουργίας.
- Ο συγκερασμός του καθήκοντος διαφύλαξης της δημόσιας υγείας με το σεβασμό των αρχών της φιλοξενίας που οφείλουν να υπηρετούν τα ξενοδοχειακά καταλύματα
- Η αρχή της αναλογικότητας και της εφικτότητας των μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας, ώστε να καταστεί δυνατή η εφαρμογή τους από τη μέση ξενοδοχειακή επιχείρηση, που είναι μικρού μεγέθους (42 δωμάτια κατά μέσο όρο σε σύνολο 9,900 ξενοδοχείων στην χώρα), οικογενειακής μορφής και απασχολεί κάτω από 10 εργαζόμενους.
Οι παρακάτω προτάσεις δομούνται σε γενικές αρχές λειτουργίας των ξενοδοχείων και σε γενικές υποχρεώσεις και συστάσεις για τα επιμέρους τμήματα/ εγκαταστάσεις των ξενοδοχείων.
Τι είναι η HellasCert
Η HELLASCERT ιδρύθηκε το 2004. Αποτελεί την Ελληνική Ένωση των Διαπιστευμένων Οργανισμών Επιθεώρησης και Πιστοποίησης που δραστηριοποιούνται στην χώρα μας στον προαιρετικό και υποχρεωτικό τομέα σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά πρότυπα ISO 17020, ISO 17021, ISO 17024, ISO 17025 και ISO 17065.
Σκοπός της HELLASCERT είναι η:
- διάδοση των εννοιών «Ποιότητα», «Ασφάλεια», «Επιθεώρηση», «Πιστοποίηση»
- ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των Ελληνικών Επιχειρήσεων με την παροχή πιστοποιητικών με διεθνή αναγνώριση και προστιθέμενη αξία
- βελτίωση της ποιότητας και της ασφάλειας προϊόντων και υπηρεσιών μέσα από τις διαδικασίες Επιθεώρησης- Πιστοποίησης
- διασφάλιση της διαφάνειας στη λειτουργία των Οργανισμών Επιθεώρησης και Πιστοποίησης
Τα Μέλη της HellasCert, είναι : A CERT ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ Α.Ε., ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ (ACTA A.E.), ΒΙΟ ΕΛΛΑΣ, ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Α.Ε., BVQI HΕLLAS Α.Ε., COSMOCERTA.E., CONTROL LIFT SA, EQA HELLAS A.E., Γ.Ε.Τ.Ε. Ε.Π.Ε., CERT1 smpc, DQS Hellas Ε.Π.Ε., ΕΒΕΤΑΜ ΑΕ, EMICERT Ε.Π.Ε., ΕΚΑΠΤΥ ΑΕ, Ε.Τ.ΕΛ. ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΛΕΓΧΩΝ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΩΝ, EUROCERT A.E., ΚΡΟΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΕ (K.C. HELLAS), ΛΑΜΠΟΡ ΑΕ (LABOR SA), LLOYD’S REGISTER Α.Ε., LETRINA S.A., ΜΙΓΚΟΣ & ΣΙΑ Ε.Ε.(Q-CHECK), MOODΥ Α.Ε, PEOPLECERT ΕΛΛΑΣ ΑΕ, QMSCERT Ε.Π.Ε., SGS HELLAS Α.Ε., SWISS APPROVAL TECHNISCHE BEWERTUNG A.E., TUVAUSTRIA ΕΛΛΑΣ Ε.Π.Ε., TUV HELLAS (TUV NORD) AE, WPI Μ. Ε.Π.Ε., Universal Certification Solution-UNICERT, GLOBAL CERT,AVRV Α.Ε..
Τι περιλαμβάνει
Ως γενικό προληπτικό μέτρο καθ ‘όλη τη διάρκεια της επιδημίας COVID-19, επιβάλλεται η βελτίωση των υπηρεσιών υγιεινής. Απαιτείται να καταρτιστεί και εφαρμοστεί πρόγραμμα για βελτιωμένο καθαρισμό και απολύμανση των χώρων και τη χρήση Μέσων Ατομικής Προστασίας (ΜΑΠ), σύμφωνα με τις οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας.
Το 21 σελίδων σχέδιο περιλαμβάνει τα εξής:
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ – ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ.
1.1 ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΙ- ΑΠΟΛΥΜΑΝΣΕΙΣ – ΚΑΝΟΝΕΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ.
1.2 ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ.
1.3 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ.
1.4 ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ..
1.5 ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΜΕΣΩΝ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ (ΜΑΠ).
- ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ.
2.1 Υποδοχή πελατών στο σημείο άφιξης – Transfer.
2.2 Reception Desk.
2.3 Υπηρεσία μεταφοράς αποσκευών.
2.4 Υπηρεσία concierge.
- ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ & ΑΠΟΘΗΚΗ..
3.1 Ποιότητα νερού.
3.2 Συντήρηση Εξοπλισμού.
3.3 Αερισμός/Κλιματισμός χώρων.
3.4 Εξοπλισμός και αναλώσιμα καθαρισμού & απολύμανσης.
3.5 Αποθήκη – Προμήθειες.
- ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ..
4.1 Εισαγωγή.
4.2 Κουζίνες, επιπλέον απαιτήσεις.
4.3 Εστιατόρια, Bars.
4.3.1 Γενικές απαιτήσεις για εστιατόρια & Bar.
4.3.2 Εστιατόρια με buffet.
4.3.3 Room Service.
4.3.4 Bars.
4.3.5 Εκδηλώσεις σε εξωτερικούς χώρους.
- ΟΡΟΦΟΚΟΜΙΑ..
5.1 Καθαριότητα δωματίων.
5.2 Λινοθήκη – Πλυντήρια..
5.3 Κοινόχρηστες τουαλέτες.
- ΛΟΙΠΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ – ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΙ ΧΩΡΟΙ ΑΘΛΗΣΗΣ – ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ.
6.1 Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων.
6.2 Business center.
6.3 Κολυμβητικές δεξαμενές κοινόχρηστες (ενηλίκων, παιδική, κλειστή, υδρομασάζ).
6.4 Παραλίες.
6.5 Spa, κέντρο ομορφιάς, Sauna, Steam Bath, Jacuzzi, θεραπείες μασάζ, γυμναστήριο, αθλητικά γήπεδα, θαλάσσια σπορ, θέατρο, κινηματογράφος , οργανωμένος παιδότοπος (ανοικτός και κλειστός), αίθουσα ψυχαγωγίας – παιγνιδιών, δραστηριότητες ψυχαγωγίας (animation), συνεδριακό κέντρο.
6.6 Καταστήματα, γραφεία, χώροι ενοικιαζόμενοι εντός ξενοδοχείων.
- ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΥΠΟΠΤΟΥ ΚΡΟΥΣΜΑΤΟΣ COVID 19 ΕΝΤΟΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.
8.ΔΙΟΙΚΗΣΗ – MANAGEMENT.
8.1 Υλοποίηση Προγράμματος Δράσης για ξενοδοχεία με δυναμικότητα άνω των 100 δωματίων
Υποδοχή – reception
Για τον χώρο υποδοχής – reception που είναι η πρώτη εικόνα του ξενοδοχείου και η πρώτη έκφραση της φιλοξενίας, το σχέδιο τονίζει ότι θα πρέπει να αποφευχθούν “νοσοκομειακές εικόνες», και αναφέρει ότι , «Ο χώρος υποδοχής είναι ένας χώρος, όπου μέχρι σήμερα υπάρχει ανταλλαγή αντικειμένων μεταξύ πελατών και υπαλλήλων. Αυτά θα πρέπει, όπου είναι δυνατόν, να περιοριστούν στο ελάχιστο και όπου δεν είναι εφικτό, να τηρούνται αυστηροί κανόνες υγιεινής για την προστασία των επισκεπτών και των υπαλλήλων».
Στο πλαίσιο αυτό προτείνονται τα εξής:
Υποδοχή πελατών στο σημείο άφιξης – Transfer
- Ο υπάλληλος παραλαβής των πελατών στο σημείο άφιξης αποφεύγει ευγενικά την χειραψία
- Κατά την μεταφορά των πελατών στο χώρο του ξενοδοχείου, ο οδηγός θα πρέπει να φορά υποχρεωτικά τα ενδεδειγμένα ΜΑΠ, καθώς και να εξασφαλίζει τον φυσικό αερισμό του οχήματος.
- Εφόσον η μεταφορά γίνεται με τουριστικό μίνιβαν/λεωφορείο, θα πρέπει να τηρούνται οι προϋποθέσεις που ορίζονται για την ασφαλή χρήση τουριστικών λεωφορείων. Εάν η μεταφορά γίνεται με ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητο, οι επιβάτες επιτρέπεται να χρησιμοποιούν μόνο το πίσω κάθισμα. Συνιστάται η ταυτόχρονη μεταφορά επιβατών που διαμένουν στο ίδιο δωμάτιο ή αποτελούν οικογένεια. (Η ταυτόχρονη μεταφορά επιβατών που διαμένουν σε διαφορετικό δωμάτιο γίνεται κατόπιν συμφωνίας των πελατών)
Reception Desk
- Στο χώρο υποδοχής εφαρμόζονται όλες οι διαδικασίες αυξημένης καθαριότητας, υγιεινής και απολύμανσης που προβλέπονται για τους κοινόχρηστους χώρους του ξενοδοχείου.
- Το ξενοδοχείο εφαρμόζει τα απαραίτητα μέτρα για τη διατήρηση των αποστάσεων μεταξύ των ατόμων, όπως αυτές ορίζονται από τις υγειονομικές αρχές κάθε φορά, λαμβάνοντας υπόψη τα εξής:
- Ορθή διαχείριση της ουράς με στόχο την μείωση του χρόνου αναμονής
- Κατάλληλη σήμανση αποστάσεων στο χώρο αναμονής
- Κατάλληλη διάταξη των επίπλων αναμονής (καρέκλες, καναπές, πολυθρόνες κ.λπ.)
- Κατάλληλη διαμόρφωση του reception desk γιατην τήρηση της απόστασης μεταξύ των υπαλλήλων υποδοχής. Συνιστάται η τοποθέτηση ενδεδειγμένου διαχωριστικού προστατευτικού
- Το προσωπικό υποδοχής θα πρέπει να φορά τα ενδεδειγμένα ΜΑΠ κατά τη διάρκεια εξυπηρέτησης του πελάτη, εκτός εάν έχει τοποθετηθεί το ενδεδειγμένο διαχωριστικό. Κατά την υποδοχή συνιστάται η ευγενική αποφυγή χειραψίας
- Στο reception desk θα πρέπει να υπάρχουν απολυμαντικά μέσα για χρήση από τους πελάτες, σύμφωνα με τις εν ισχύ εθνικές και διεθνείς οδηγίες από αρμόδιες αρχές
- Συνιστάται η τακτική απολύμανση των επιφανειών του reception desk
- Θα πρέπει να απολυμαίνονται τα κλειδιά / κάρτες των δωματίων κατά το check in και check out και γενικά να αποφεύγεται η ανταλλαγή αντικειμένων
- Μεταβολή του χρόνου check out και check in ( check out μέχρι 11 π.μ. και check in από 3 μ.μ.) για πιο επιμελή καθαρισμό και απολύμανση των δωματίων
- Συνιστάται το ηλεκτρονικό check in-check out, η ηλεκτρονική πληρωμή των δαπανών διαμονής, καθώς και η ηλεκτρονική αποστολή λογαριασμών, τιμολογίων και αποδείξεων
- Αποκλειστική χρήση καρτών για την πληρωμή όλων των εξόδων διαμονής και αποδοχή μετρητών σε εξαιρετικές περιπτώσεις.
- Χορήγηση ενημερωτικού καταλόγου (σε ηλεκτρονική ή έντυπη μορφή) σε όλους τους πελάτες του ξενοδοχείου πριν ή κατά την άφιξη σχετικά με τους όρους λειτουργίας του κάθε τμήματος του ξενοδοχείου, τους όρους παροχής κάθε υπηρεσίας, καθώς και για τα τμήματα που έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας (εάν υπάρχουν), όπως και για μη παρεχόμενες υπηρεσίες.
- Θα πρέπει να είναι διαθέσιμοι οι αριθμοί τηλεφώνου των υγειονομικών αρχών, των ιατρικών κέντρων, των δημόσιων και ιδιωτικών νοσοκομείων, των νοσοκομείων αναφοράς για COVID-19 και των κέντρων βοήθειας για χρήση κάθε φορά που υπάρχει πιθανότητα ένας επισκέπτης να είναι άρρωστος.
- Καθορισμός κανόνων και ορίων χρήσης των ανελκυστήρων (πελατών, εργαζομένων κτλ.).
Υπηρεσία μεταφοράς αποσκευών
- Το προσωπικό χρησιμοποιεί́ υποχρεωτικά ενδεδειγμένα ΜΑΠ (π.χ. γάντια) κατά την μεταφορά των αποσκευών. Εφόσον γίνεται χρήση εξοπλισμού (club car / τρόλεϊ κλπ), αυτό καθαρίζεται και απολυμαίνεται μετά από κάθε χρήση.
- Συνιστάται η ταυτόχρονη μεταφορά αποσκευών πελατών που διαμένουν στο ίδιο δωμάτιο ή αποτελούν οικογένεια. (Η ταυτόχρονη μεταφορά αποσκευών πελατών που διαμένουν σε διαφορετικό δωμάτιο γίνεται κατόπιν συμφωνίας των πελατών)
Υπηρεσία concierge
Ισχύουν οι ίδιοι όροι λειτουργίας με τις Υπηρεσίες Υποδοχής
Κλιματισμός
Για τον Κλιματισμό το σχέδιο προβλέπει τα εξής:
- Όπου αυτό είναι δυνατόν, να προτιμάται ο φυσικός αερισμός και δροσισμός των χώρων από τον τεχνητό
- Έλεγχος του ορθού τρόπου λειτουργίας των κλιματιστικών μονάδων και της αποφυγής της ανακυκλοφορίας του αέρα
- Συντήρηση των κλιματιστικών μονάδων και αλλαγή των φίλτρων και διενέργεια απολύμανσης κλιματιστικών μονάδων και φίλτρων κατά τακτά χρονικά διαστήματα
- Λειτουργία των κεντρικών κλιματιστικών μονάδων στο μέγιστο βαθμό προσαγωγής νωπού για τον καλύτερο εξαερισμό των χώρων.
ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
Μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν επιστημονικά δεδομένα για ιούς που μπορεί να προκαλέσουν ασθένειες αναπνευστικού μέσω τροφίμων ή συσκευασιών αυτών. Παρ’ όλα αυτά, τα παρακάτω προληπτικά μέτρα θα πρέπει να εφαρμοστούν στα επισιτιστικά τμήματα για τον περιορισμό μετάδοσης μέσω σταγονιδίων από τη στενή επαφή μεταξύ προσωπικού και πελατών.
Σε κάθε περίπτωση εφαρμόζονται όλοι οι κανόνες υγιεινής των τροφίμων σε όλη την αλυσίδα τροφίμων στο ξενοδοχείο.
Κουζίνες, επιπλέον απαιτήσεις
- Ιδιαίτερη μέριμνα θα πρέπει να λαμβάνεται για την τήρηση των αποστάσεων μεταξύ των εργαζομένων στην κουζίνα σύμφωνα με τις απαιτήσεις των υγειονομικών αρχών, όπως αυτές ισχύουν κάθε φορά.
- Δεν επιτρέπεται η είσοδος στο χώρο της κουζίνας για τους μη έχοντες εργασία. Σε περίπτωση που αυτό δεν μπορεί να αποφευχθεί, θα πρέπει να παρέχονται στον επισκέπτη κατάλληλα μέσα ατομικής προστασίας, που θα υπάρχουν διαθέσιμα στην είσοδο της κουζίνας.
Εστιατόρια, Bars
Γενικές απαιτήσεις για εστιατόρια & Bar
Κατά το σχεδιασμό της λειτουργίας των εστιατορίων θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οι καθορισμένες από τις υγειονομικές αρχές απαιτήσεις για τον περιορισμό της μετάδοσης σε θέματα όπως:
- Μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός πελατών
- Απόσταση 2μ μεταξύ των τραπεζιών του εστιατορίου
- Μέγιστος αριθμός ατόμων σε ένα τραπέζι 4 άτομα ανά 10 τετραγωνικά, πλην οικογενειών και ατόμων που συνδέονται μεταξύ τους
- Τήρηση απαιτούμενων αποστάσεων κατά την αναμονή των πελατών στην είσοδο του εστιατορίου
Για το σκοπό αυτό θα πρέπει να καταρτιστεί σύστημα κρατήσεων ή καταγραφή των ατόμων που εισέρχονται στους χώρους εστίασης-αναψυχής (χειροκίνητα ή ηλεκτρονικά).
- Συνιστάται η παροχή των γευμάτων a la carte ή σε πακέτο, ενώ η χρήση μπουφέ θα πρέπει να γίνεται με τις ειδικές προφυλάξεις που αναπτύσσονται παρακάτω
- Συνιστάται η επέκταση ή διαμόρφωση των ωραρίων λειτουργίας των εστιατορίων όπου απαιτείται.
- Θα πρέπει να ακολουθείται αυστηρά το πρόγραμμα καθαρισμού & απολύμανσης των εστιατορίων τόσο στην αρχή όσο και στο τέλος της λειτουργίας, καθώς και ενδιάμεσα κατά την εναλλαγή πελατών στα τραπέζια.
- Σταθμός απολύμανσης χεριών / Παροχή απολυμαντικού μέσου στην είσοδο του χώρου εστίασης και επισήμανση για την υποχρέωση των πελατών για απολύμανση χεριών πριν την είσοδο στον χώρο.
- Απαιτείται ειδική εκπαίδευση του προσωπικού που θα πρέπει να επιβλέπει την τήρηση των κανόνων ατομικής υγιεινής
- Το προσωπικό εστίασης θα πρέπει να φέρει τα ενδεδειγμένο ΜΑΠ (γάντια και μάσκες) κατά την διάρκεια του service
- Συνιστάται να αποφεύγεται η χρήση λινών εστιατορίου (τραπεζομάνδηλων, πετσετών κοκ) και να προτιμάται η χρήση τραπεζομάντηλων μιας χρήσης, χαρτοπετσετών. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αλλάζουν σε κάθε αλλαγή πελάτη.
Εστιατόρια με buffet
4.3.2.1 Ειδικά για τα εστιατόρια που διαθέτουν buffet, θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα σε θέματα όπως:
- Παροχή απολυμαντικού μέσου χεριών στην είσοδο στο Buffet και έλεγχος από το προσωπικό ότι χρησιμοποιείται από τους πελάτες
- Τήρηση απαιτούμενων αποστάσεων κατά το σερβίρισμα των πελατών στο Buffet
- Συνιστάται η τοποθέτηση διαχωριστικού (plexiglass) προστατευτικού μεταξύ πελάτη και φαγητού όπου αυτό είναι εφικτό
- Το σερβίρισμα στον μπουφέ θα πραγματοποιείται μόνο από το προσωπικό εστίασης , το οποίο θα φέρει τα ενδεδειγμένα ΜΑΠ (μάσκες, γάντια) και θα τηρεί αυστηρούς κανόνες υγιεινής. Σκοπός των μέτρων είναι να μην υπάρχει επαφή του πιάτου από το προσωπικό αφού το έχει ήδη πιάσει ο πελάτης
- Συνιστάται η παράθεση των προϊόντων σε ατομικά σκεύη στο Buffet , όπου δεν είναι δυνατό το σερβίρισμα από το προσωπικό
- Η χρήση κοινόχρηστων σκευών/αντικειμένων dispenser, αυτόματες μηχανές σερβιρίσματος (καφέ, χυμό κ.λπ.) θα γίνεται μόνο από το προσωπικό εστίασης , το οποίο θα φέρει τα ενδεδειγμένα ΜΑΠ (μάσκες, γάντια) και θα τηρεί αυστηρούς κανόνες υγιεινής
Γενική Σύσταση:
- μεγιστοποίηση της εξυπηρέτησης στα δωμάτια (room service), όπου αυτό είναι εφικτό
- παροχή προ-συσκευασμένων γευμάτων για snacks
- Εφόσον υπάρχει δυνατότητα, συνιστάται η παροχή φαγητού στα δωμάτια των πελατών για την αποφυγή συνωστισμού στα εστιατόρια του ξενοδοχείου.
- Εφαρμόζονται όλοι οι κανόνες υγιεινής των τροφίμων για τη μεταφορά τους εντός ξενοδοχείου
- Εφαρμόζονται όλες οι απαιτήσεις υγιεινής για την περισυλλογή των σκευών που έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί από τους πελάτες
- Σε περιπτώσεις παροχής φαγητού σε δωμάτια πελατών με ύποπτα κρούσματα θα πρέπει να ακολουθούνται οι απαιτήσεις της παραγράφου 7 σε συνδυασμό με τις οδηγίες των υγειονομικών αρχών όπως αυτές ισχύουν
- Το προσωπικό που εκτελεί το room service και έρχεται σε επαφή με τον πελάτη θα πρέπει να τηρεί τις αποστάσεις ασφαλείας και να χρησιμοποιεί τα ενδεδειγμένα μέσα ατομικής προστασίας.
Καθαριότητα δωματίων
- Το προσωπικό του housekeeping κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας πρέπει να φέρει μέσα ατομικής προστασίας (ΜΑΠ) και να εκπαιδευτεί στον τρόπο χρήσης τους σύμφωνα με τις οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας. Εναλλακτικά θα πρέπει να φοράει γάντια (όχι μιας χρήσης) και να τα απολυμαίνει πριν και μετά από την είσοδο σε κάθε δωμάτιο, ψεκάζοντάς τα με απολυμαντικό διάλυμα. Θα πρέπει να ψεκάζει αντίστοιχα και τα υποδήματα του.
- Στα δωμάτια εφαρμόζονται οι αυξημένες διαδικασίες καθαρισμού και απολύμανσης σύμφωνα με τις οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας με ιδιαίτερη έμφαση στα κάτωθι σημεία: πόμολα, τηλεχειριστήρια, συσκευή τηλεφώνου, διακόπτες, πίνακες ρύθμισης κλιματισμού, σκληρές μεταλλικές επιφάνειες.
- Ο καθαρισμός του μπάνιου θα πρέπει να γίνεται με εξοπλισμό και είδη καθαρισμού αποκλειστικά για το χώρο αυτό, με ιδιαίτερη έμφαση στα κάτωθι σημεία: βρύσες νερού, λαβές πόρτας / πετσέτας / δεξαμενής, καπάκια καθισμάτων και καλυμμάτων, νιπτήρες, κουμπιά πόρτας, κουμπιά και διακόπτες
- Διαχωρισμός των εργασιών καθαριότητας, απολύμανσης, συγκέντρωσης χρησιμοποιημένου ιματισμού, αναλωσίμων και απορριμμάτων με τις εργασίες τοποθέτησης καθαρού ιματισμού και νέων αναλωσίμων
- Θα πρέπει να θεσπιστούν ειδικοί όροι περιορισμού της εισόδου του προσωπικού στο δωμάτιο κατά τη διάρκεια της παραμονής του πελάτη, καθώς και περιορισμός των παρεχόμενων υπηρεσιών για λόγους προστασίας της υγείας του. Συνιστάται:
- Η κατάργηση της καθημερινής αλλαγής ιματισμού και πετσετών καθώς και του turndown service.
- Αλλαγή ιματισμού και πετσετών να γίνεται μόνο κατόπιν αιτήματος του πελάτη και με συμφωνημένο πρωτόκολλο.
- Περιορισμός των υπηρεσιών καθαρισμού στις παραμονές στις απολύτως απαραίτητες.
- Για τις αναχωρήσεις, δυνατότητα επιλογής μεταξύ 2 πρωτοκόλλων:
- κανονικός καθαρισμός και αναμονή 24 ωρών πριν το δωμάτιο διατεθεί σε πελάτη ή
- σχολαστικός καθαρισμός – απολύμανση (πχ με ατμοκαθαριστή) στις επίμαχες επιφάνειες δωματίου και μπάνιου.
- Συνιστάται η απομάκρυνση από το δωμάτιο όλων των διακοσμητικών αντικειμένων, επιπλέον κλινοσκεπασμάτων και τύπων μαξιλαριών και εντύπων, εκτός εάν απολυμαίνονται στην αναχώρηση κάθε πελάτη. Θα μπορούν να διατίθενται κατόπιν αιτήματος
- Συνιστάται η απομάκρυνση συσκευών καφέ, βραστήρων, συσκευασιών καφέ, τσάι, γάλακτος και όλων των προϊόντων του μίνι μπαρ, εκτός αν είναι τύπου Οι παραπάνω συσκευές ή προϊόντα του μίνι μπαρ διατίθενται εφόσον ζητηθούν από τον πελάτη σε συσκευασίες, ώστε να αποδεικνύεται η απολύμανσή τους. Η συσκευή του mini bar μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ψυγείο από τον πελάτη και να απολυμαίνεται μετά από κάθε αναχώρηση.
- Το καλάθι αχρήστων θα πρέπει να απολυμαίνεται μετά από κάθε αναχώρηση πελάτη. Συνιστάται να φέρει σακούλα μιας χρήσης.
- Συνιστάται να χρησιμοποιείται υλικό μιας χρήσης για τον καθαρισμό και να αποφεύγεται εξοπλισμός καθαρισμού από υφάσματα και απορροφητικά υλικά, π.χ. πανιά
Πισίνες
Κολυμβητικές δεξαμενές κοινόχρηστες (ενηλίκων, παιδική, κλειστή, υδρομασάζ)
- Θα πρέπει να τηρούνται όλοι οι κανόνες ασφαλούς και υγιεινής χρήσης των κολυμβητικών δεξαμενών όπως ορίζονται από τους αρμόδιους φορείς
- Απαιτείται σχολαστική τήρηση των κανόνων λειτουργίας του συστήματος ανακυκλοφορίας, φίλτρανσης και απολύμανσης του νερού της δεξαμενής με τήρηση των ανωτάτων ορίων ασφαλείας και της συχνής δειγματοληψίας και καταγραφής.
-Κατά το σχεδιασμό της λειτουργίας των κολυμβητικών δεξαμενών θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οι απαιτήσεις των υγειονομικών αρχών σχετικά με
- Μέγιστη δυναμικότητα χρήσης
- Απόσταση ανάμεσα στις ξαπλώστρες (2μ μεταξύ των γειτονικών σετ ξαπλωστρών)
- Σε εσωτερικές κολυμβητικές δεξαμενές πρόβλεψη ανώτατου ορίου 2 ατόμων ανά 20 τ.μ.
- Χορήγηση απολυμαντικού μέσου στα ντους της κολυμβητικής δεξαμενής
Για τις τουαλέτες της κολυμβητικής δεξαμενής ισχύουν τα όσα ορίζονται για τις κοινόχρηστες τουαλέτες
Οι ξαπλώστρες θα πρέπει να απολυμαίνονται πριν από κάθε χρήση.
Συνιστάται η απομάκρυνση υφασμάτινων επιφανειών από τις ξαπλώστρες. Αν δεν είναι εφικτή η απομάκρυνση, τότε συνιστάται να προσφέρονται πετσέτες, οι οποίες θα καλύπτουν το σύνολο της επιφάνειας.
Η χρήση κατάλληλης υπόδησης από τους επισκέπτες και τους εργαζόμενους θα πρέπει να είναι υποχρεωτική στους χώρους μέχρι τα όρια της πισίνας / θάλασσας.
Παραλίες
- Τήρηση απόστασης 2 μέτρων μεταξύ των γειτονικών σετ από ξαπλώστρες
- Οι ξαπλώστρες θα πρέπει να απολυμαίνονται μετά από κάθε χρήση
- Συνιστάται η απομάκρυνση υφασμάτινων επιφανειών από τις ξαπλώστρες. Αν δεν είναι εφικτή η απομάκρυνση, τότε συνιστάται να προσφέρονται πετσέτες, οι οποίες θα καλύπτουν το σύνολο της επιφάνειας.
Το πλήρες λεπτομερές σχέδιο βρίσκεται στο ακόλουθο αρχείο. Δεν δημοσιεύουμε περισσότερες λεπτομέρειες στο ρεπορτάζ, γιατί θα το αντιγράψουν, χωρίς καμία αναφορά στην πηγή, όπως γίνεται συνήθως.
Ολόκληρο το σχέδιο, ΕΔΩ.
Πηγή: https://money-tourism.gr/ | ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ money-tourism.gr