Η αύξηση των τουριστικών εισπράξεων κατά 10% και των τουριστικών αφίξεων κατά 5% είναι ο στόχος του υπουργείου Τουρισμού για το 2010, στο πλαίσιο μιας «βιώσιμης τουριστικής πολυσχιδούς ανάπτυξης».

Αυτό επισήμανε μεταξύ άλλων ο υπουργός Τουρισμού, κ. Χάρης Θεοχάρης, ο οποίος μαζί με τον υφυπουργό, κ. Μάνο Κόνσολα και τη πρόεδρο το ΕΟΤ, κ. Άντζελα Γκερέκου παραχώρησαν συνέντευξη Τύπου στο Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή στην Αθήνα.

Οι στρατηγικοί στόχοι του υπουργείου θα κινηθούν στον άξονα της βιωσιμότητας και της προσέλκυσης τουρισμού με περισσότερο ποιοτικά παρά ποσοτικά κριτήρια, όπως φαίνεται και από τον στόχο για μικρότερη αύξηση στον αριθμό τουριστών και μεγαλύτερη στα έσοδα. Όπως υπογράμμισε μάλιστα ο κ. Κόνσολας, ο ποιοτικός δείκτης καθορίζεται από τα έσοδα και όχι από τον αριθμό αφίξεων.

Πρέπει να αναστρέψουμε την εικόνα του τουρισμού μέχρι το 2018 στην οποία οι αφίξεις ήταν πολύ υψηλότερες από τα έσοδα, δήλωσε ο υπουργός.

Στους στόχους της ηγεσίας του υπουργείου για τον ελληνικό τουρισμό το 2020 είναι επίσης η αύξηση των τουριστικών αφίξεων τον Απρίλιο, το Μάιο και τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο άνω του μέσου όρου του έτους, για να εξομαλυνθεί το φαινόμενο της εποχικότητας, καθώς και η προώθηση του τουρισμού καθόλη τη διάρκεια του χρόνου με πιο ορθολογική κατανομή των τουριστών σε διαφορετικούς προορισμούς της Ελλάδας. Την ώρα μάλιστα που 5 Περιφέρειες (Ν. Αιγαίο, Κ. Μακεδονία, Κρήτη, Αττική και Ιόνια Νησιά) συγκεντρώνουν το 87% της τουριστικής κίνησης και το 89% των τουριστικών εισπράξεων στο σύνολο της χώρας. Βασικό εργαλείο σε αυτή την κατεύθυνση θα είναι η διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος.

Επιπλέον, θα επιδιωχθεί αύξηση 5% των διανυκτερεύσεων, αύξηση 4,5% της κατά κεφαλή δαπάνης και αύξηση κατά 3% των κλινών καταλυμάτων στις κατηγορίες τεσσάρων και πέντε αστέρων μέχρι το τέλους της χρονιάς, σε συνέχεια μιας τάσης που παρατηρείται ήδη.

Στις 15 Ιανουαρίου, άλλωστε, νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, ξεκίνησε η εφετινή καμπάνια προβολής της χώρας μας στο εξωτερικό, στις αγορές της Δ. Ευρώπης και της Αμερικής, με τίτλο «Always in Season», η οποία θα προβάλλεται σε διαδικτυακά, έντυπα και τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης με σκοπό να προωθήσει το brand της Ελλάδας. Ο προϋπολογισμός της πρώτης αυτής φάσης της καμπάνιας ανέρχεται σε 8 εκατ. ευρώ, όπως επισήμανε η κ. Γκερέκου. Στόχος της καμπάνιας είναι η μέση κατά κεφαλή δαπάνη να διαμορφωθεί στα 580 ευρώ και τα έσοδα το 2023 να ανέβουν στα 20 δισ. ευρώ.

Στην οικονομία διαμοιρασμού, ο κ. Θεοχάρης διαβεβαίωσε ότι θα οριστικοποιηθούν αποφάσεις στη διυπουργική επιτροπή τις επόμενες ημέρες. Για τους δορυφόρους λογαριασμούς είπε ότι οι πρώτοι πίνακες θα καταρτισθούν τον Σεπτέμβριο του 2020, ενώ στο rebranding της Ελλάδας θα υπάρξει συνεργασία με τον Steve Vranakis, τη Marketing Greece και τον ΕΟΤ ώστε να τοποθετηθεί εκ νέου και συνολικά η χώρα στο εξωτερικό.

Προβλέπονται επίσης ενέργειες ενίσχυσης των αγορών των ΗΠΑ, της Κίνας, της Σ. Αραβίας και της Ινδίας.

Για τα νησιά που πλήττονται από το μεταναστευτικό, στα οποία υπάρχει μείωση κρατήσεων, θα υπάρξει καμπάνια για τη δημιουργία θετικής εικόνας των ταξιδιωτών για αυτά αλλά και των δραστηριοτήτων για τις οποίες προσφέρονται.

Στις προτεραιότητες του υπουργείου είναι επίσης η καλλιέργεια της τουριστικής συνείδησης στα σχολεία αλλά και η αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης κάθε βαθμίδας, ενώ όπως δήλωσε ο κ. Κόνσολας, το νομοσχέδιο για την ίδρυση και λειτουργία του Πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Τουριστικών Σπουδών αναμένεται να τεθεί σύντομα σε διαβούλευση.

Πηγή: tornosnews.gr

Προηγούμενο άρθροΦοίβος Δεληβοριάς: Ο πληθυσμός μας «αλλοιώνεται» από τους πρόσφυγες προς το καλύτερο
Επόμενο άρθροΙθάκη: Σύσκεψη Δήμου-Εφορείας Αρχαιοτήτων για θέματα που αφορούν την μνημειακή κληρονομιά του νησιού