ΟΙ ΚΥΡΙΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
1 Μονοδρόμηση της οδού Δεβοσέτου, μεταξύ των οδών Γεώργιου Βεργωτή και Α. Τρίτση, με κατεύθυνση προς την οδό Α. Τρίτση.
2 Ενιαία μονοδρόμηση της οδού Ρόκου Βεργωτή προς την οδό Γεώργιου Βεργωτή.
3 Μονοδρόμηση της Γεώργιου Βεργωτή, από την οδό Δεβοσέτου έως το Μουσείο Ραδιοφώνου, με κατεύθυνση προς νοτιοανατολικά.
4 Τροποποίηση προγράμματος σηματοδότησης στον σηματοδοτούμενο κόμβου των οδών Δεβοσέτου – Γεώργιου Βεργωτή.
5 Μονοδρόμηση τμήματος της οδού Χαροκόπου, μεταξύ των οδών Ερυθρού Σταυρού και Μομφεράτου, με κατεύθυνση προς την οδό Μομφεράτου.
6 Μονοδρόμηση της οδού Γερ. Φωκά, με κατεύθυνση από το παραλιακό μέτωπο προς την οδό Ισραήλ.
7 Αντιδρόμηση της οδού Ευ. Μπασιά, ομόρροπα προς τις οδούς Ηλία Ζερβού και Γερ. Καλλιγά.
Οργάνωση της στάθμευσης
Στην παρούσα Ενότητα, παρουσιάζονται τα προτεινόμενα μέτρα για την βέλτιστη οργάνωση και διαχείριση της στάθμευσης στο Αργοστόλι, τόσο παρά το κράσπεδο (επί της οδού), όσο και εκτός οδού.
Λόγω της παράνομης στάθμευσης που εκτεταμένα συναντάται στο Αργοστόλι, γίνεται εκτεταμένη χρήση από πλαστικά κολωνάκια σήμανσης (ελαστικοί κύλινδροι) έτσι ώστε να αποφεύγεται η στάθμευση σε 2η σειρά ή στις γωνίες (που ούτως ή αλλιώς απαγορεύεται).
Στάθμευση επί της οδού
Σημειώνεται ότι οπουδήποτε προτείνονται τροποποιήσεις αυτές πρέπει να είναι σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές, ώστε να μπορούν να εγκριθούν και αντίστοιχα εφαρμοσθούν.
Συνεπώς, σε περιπτώσεις οδικών τμημάτων όπου ενώ στην υφιστάμενη κατάσταση υπάρχει διαθέσιμο πλάτος οδοστρώματος για παράνομη στάθμευση και παράλληλα διεξαγωγή διερχόμενης κυκλοφορίας, ενώ με την εφαρμογή των ελαχίστων απαιτήσεων των προδιαγραφών δεν υπάρχει η δυνατότητα αύξησης των υφιστάμενων διατιθέμενων θέσεων στάθμευσης, δεν προτείνεται κάποια τροποποίηση. Με άλλα λόγια, εάν δεν υπάρχει κάποιο όφελος για την κυκλοφορία ή τη στάθμευση, δεν προτείνεται κάποια αλλαγή της υφιστάμενης κατάστασης. Για αυτό το λόγο, στο Σχέδιο Γ-1 σημαίνονται με γκρι όλα τα οδικά τμήματα όπου δεν υπάρχει κάποιου είδους επέμβαση από την παρούσα μελέτη.
Αναφορικά με τη διαχείριση της παρόδιας στάθμευσης στο Αργοστόλι, προτείνεται αρχικά επί της Λεωφόρου Γεώργιου Βεργωτή η εφαρμογή παράλληλης στάθμευσης στην μία πλευρά και η αλλαγή της γωνίας στάθμευσης σε 450 στην άλλη πλευρά της οδού. Στην ίδια οδό προβλέπονται και θέσεις στάθμευσης δικύκλων από τη μία πλευρά της οδού, πλησίον της πλατείας Βαλλιάνου.
Παράλληλα, στην οδό Μομφεράτου προτείνεται παράλληλη στάθμευση από τη μία πλευρά και απαγόρευση της στάθμευσης από την άλλη πλευρά της οδού, με χρήση πλαστικών κολωνακίων σήμανσης για το διαχωρισμό των δύο ρευμάτων κυκλοφορίας. Με αυτό τον τρόπο, εάν κάποιος σταματήσει παράνομα αυτομάτως αποκλείει το ρεύμα κυκλοφορίας – παράγοντας αποτρεπτικός ώστε κάποιος να το επιχειρήσει.
Στην οδό Βύρωνος τοποθετούνται κολωνάκια στη μέση του οδοστρώματος (εκεί όπου η οδός εξυπηρετεί αμφίδρομη κυκλοφορία) ώστε να αποτρέπεται η παράνομη στάθμευση σε διπλή σειρά. Οπότε, βελτιώνεται η κυκλοφοριακή ροή καθώς η κίνηση είναι απρόσκοπτη από διπλοπαρκαρισμένα οχήματα.
Για την οδό Χαροκόπου, στο τμήμα μεταξύ των οδών Ερυθρού Σταυρού και Μομφεράτου, προτείνεται παράλληλη στάθμευση αμφίπλευρα της οδού, ενώ στο υπόλοιπο τμήμα της (μεταξύ των οδών Μομφεράτου και Κ. Βεργωτή) εφαρμόζεται παράλληλη στάθμευση στη μία πλευρά και απαγόρευση της στάθμευσης στην άλλη πλευρά της οδού, με χρήση πλαστικών κολωνακίων σήμανσης (ελαστικοί κύλινδροι).
Όλα τα προτεινόμενα μέτρα διαχείρισης της στάθμευσης στοχεύουν
(α) στη μεγιστοποίηση των προσφερόμενων θέσεων στάθμευσης παρά την οδό,
(β) στην ομαλή εξυπηρέτηση της κυκλοφοριακής ροής επί των αναφερόμενων οδών, και
(γ) στην ελαχιστοποίηση και ει δυνατόν αποτροπή της παράνομης στάθμευσης, με παράλληλη ενίσχυση του επιπέδου οδικής ασφάλειας.
Τέλος, το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης είναι το πλέον αποτελεσματικό για τη μέγιστη αξιοποίηση των υφιστάμενων θέσεων στάθμευσης. Δεδομένων των αποτελεσμάτων από τις έρευνες στάθμευσης που πραγματοποιήθηκαν στις προηγούμενες Φάσεις, εκτιμάται ότι με την κατάλληλη τιμολογιακή πολιτική (η οποία θα προκύψει μετά από σχετική κοινωνικο-οικονομική μελέτη και έρευνα δηλωμένης προτίμησης – stated preference survey) θα αυξηθεί η εξυπηρέτηση των επισκεπτών και θα βελτιωθεί η κυκλοφοριακή ροή του οδικού δικτύου.
Η εφαρμογή των νέων τεχνολογιών (ως προς την εύρεση θέσεων στάθμευσης, καταβολής αντιτίμου, κ.λπ.) θα συμβάλουν στην περαιτέρω αξιοποίηση της υφιστάμενης υποδομής.
Στάθμευση εκτός οδού
Όπως καταδείχθηκε από την ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης, η παρόδια στάθμευση των οχημάτων, πέραν των προβλημάτων που αντιμετωπίζει (δυσκολία εξεύρεσης νόμιμης θέσης στάθμευσης), δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στην άνετη και ασφαλή κίνηση των οχημάτων.
Με τις προτάσεις που παρουσιάστηκαν στην προηγούμενη ενότητα, δημιουργούνται συνθήκες αύξησης της προσφοράς θέσεων στάθμευσης παρά το κράσπεδο. Πιο σημαντική όμως είναι η δημιουργία οργανωμένων χώρων στάθμευσης εκτός οδού. Αυτοί μπορεί να είναι περιφερειακά ή στα όρια της πόλης – να συνδέονται όμως με τον κεντρικό ιστό απαραίτητα με δημόσια συγκοινωνία (Shuttle Bus ή τακτική γραμμή). Επίσης, ελεύθεροι χώροι εντός της πόλης, προτείνεται να αξιοποιηθούν ως χώροι στάθμευσης.
Επειδή είναι εύκολο να προταθούν από το Μελετητή ελεύθερες εκτάσεις που σήμερα υπάρχουν (αν και περιορισμένες) όμως δύσκολα να εφαρμοσθούν εάν δεν πραγματοποιηθούν απαραίτητες συνεννοήσεις με τους ιδιοκτήτες/δικαιούχους των εν λόγω εκτάσεων, αυτές δεν συγκεκριμενοποιούνται. Αντίστοιχα, δεν συγκεκριμενοποιούνται χώροι που υπάρχουν σήμερα και θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν, π.χ. στο Κλειστό Γυμναστήριο, κ.ά. Ενδεικτικά αναφέρονται η ΒΙ.ΠΕ., η Γεωργική Σχολή, νότια είσοδος της πόλης όπου και η βασική πύλη εισόδου στην πόλη.
Η μελέτη επίσης διαπραγματεύεται τις εξής ενότητες
(βλέπε παραγράφους μελέτης 2.3, 2.4, 2.5, 2.6 αντίστοιχα):
Επεμβάσεις οδικής ασφάλειας στις περιοχές των σχολείων.
Περιοχές ήπιας κυκλοφορίας.
Δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων (Σχέδιο Γ2).
Εξυπηρέτηση από Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (Σχέδιο Γ3)
Δείτε όλη τη μελέτη στον κάτωθι σύνδεσμο